Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-11, 13:49
Medlem
Om man vill göra hobby snickeriet hemma, bygga möbler, men inte av furu eller gran utan från ek eller björkplankor. Och inte av limfog. Man kan köpa planhyvlat ek på Beijer men priserna är typ 500 SEK per en planka och kunde inte hitta björkplankor ingenstans. Jag tro också att det skulle vara bättre pris på ekplankor, om det är rå trä. Fredriksson trä har troligtvis normala priser men de säljer inte privata personer. Vet någon var kan man köpa ekplankor och björkplankor som kan levereras till en privat person.
Citera
2021-06-11, 13:54
Medlem
F.B.Dases avatar
Kolla på Facebook marketplace där finns ofta flera annonser från markägare som sågar upp själva, mindre snickerier eller material kvar efter något hobbyprojekt.
Citera
2021-06-11, 13:59
Medlem
Swashbucklers avatar
Hur mycket ska du ha och vilka dimensioner handlar det om?
Citera
2021-06-11, 14:17
Medlem
Kehins avatar
Sök på "möbeltorrt virke" så hittar du. Av skogsägare eget sågat brukar dyka upp på fbs marketplace (iaf för mig om bor i skogen...)!
Citera
2021-06-11, 14:21
Medlem
callas300s avatar
Hej, japp, "bonnasågat" är nog mitt bästa tips, att leta upp nån ute på landsbygden som sågar upp lite eget. Brukar gå att hitta spännande bitar där.
Citera
2021-06-11, 15:30
Medlem
Megaforces avatar
Fanns ofta sådana annonser på Blocket förr, men de flesta har bytt till Facebook market. Kan dock vara lite svårt att söka där ibland.
Citera
2021-06-11, 19:38
Medlem
sommarlovs avatar
https://www.materialbutiken.se/produkt/plywood-1-5x100x1000-mm-bjork/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in