• 1
  • 2
2021-06-11, 09:37
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag har inte flurtat på jobbet nån gång, i alla fall inte med framgång, men det jag kan tänka mig är att män inte vågar/orkar med risken att det ska bli ett jävla liv om #metoo och dylikt.

Kvinnor kan jag inte svara för riktigt, men jag kan tänka mig att de inte vill ses som oprofessionella, skapa problem på arbetsplatsen.
Citera
2021-06-11, 09:41
Medlem
Flirtar du med någon på jobbet idag och det inte tas emot positivt går det till HR direkt, och risk för avsked.

Räcker att HR får reda på det, behöver inte vara den som blir flörtad med som springer dit och klagar på sexuella trakasserier.

Ja, har sett sådana fall.

Klart folk är försiktigare nu än förr, men såklart spelar datingapparna in också
Citera
2021-06-11, 09:49
Medlem
3dls avatar
Ts, släng in mig som joker på den där härliga arbetsplatsen med alla läckra ungdomar så ska det nog bli liv i luckan!
Citera
2021-06-11, 09:53
Medlem
LojtnantWerners avatar
jag har definitivt tänkt i dessa banor men jag har också märkt att det är väldigt lätt att få sparken idag, det är oftare idag än förr en kvinnlig chef som finner moderskänslor och tar parti för damen i fråga, och man får foten innan man hinner märka vad som har hänt.. Sverige har blivit samhälle som förtrycker lust på många plan samtidigt som man trycker ner hårdporr i halsen på unga på alla plan, allt kan inte sluta bra
Citera
2021-06-11, 11:13
Medlem
Det handlar väl också om att det är onödigt komplicerat att vara ihop med nån på jobbet när det finns så många andra alternativ. När jag dejtade (och jag är rätt så ung) var det bara tinder och liknande och på barer/klubbar. Det är skönt att kunna fokusera på sin professionella roll när man är på jobbet och endast flirta och dejta på fritiden.
Citera
2021-06-11, 11:38
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag och min fru satt och snackade idag om hur unga skaffar relationer?
Vi är egna företagare med många yngre medarbetare och vi ser lixom ingen flirt på jobbet?!

Att träffas via jobbet blir nog mer och mer ovanligt, själv känner jag ingen i min bekantskapskrets som träffats på det sättet, även om det var det klart vanligaste förr.
Citera
2021-06-11, 12:36
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag tycker det låter rätt pinsamt att bli nobbad med tanke på hur mycket tjejer pratar och att man ska jobba där i 40 år. Man är där för pengarna, ingenting annat.
Citera
2021-06-11, 12:42
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Jag tycker det låter rätt pinsamt att bli nobbad med tanke på hur mycket tjejer pratar och att man ska jobba där i 40 år. Man är där för pengarna, ingenting annat.
Förhoppningsvis är man smidigare på att känna av om det finns ett ömsesidigt intresse än att behöva stamma fram ett tveksamt "Har jag chans på dig?".
Citera
2021-06-11, 12:46
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förhoppningsvis är man smidigare på att känna av om det finns ett ömsesidigt intresse än att behöva stamma fram ett tveksamt "Har jag chans på dig?".

Det är väl någonting som försvunnit lite med tiden. Tjejer i min ålder är så extremt blyga och försiktiga och glor mest på telefonen.
Citera
2021-06-11, 12:55
Medlem
joyces avatar
Personal på skolor verkar i alla fall träffas på jobbet. Jag känner till flera romanser mellan unga som träffats när de arbetat på skola.
Citera
2021-06-11, 20:14
Medlem
På min arbetsplats har vi en kontorssida & en "arbetarsida". På kontorssidan är det i stort sett nästa bara medelålderskäringar som även är i förhållanden. Jag hade knullat med en tjej från arbetarsidan för några månader sen (inget mer än ligg från min sida). När jag var på semester i två veckor & kom tillbaka så hälsade hon inte helt plötsligt längre & försökte ignorera/undvika mig/kunde inte hålla ögonkontakt. Lade inte mycket energi på det och speglade tillbaka henne (dvs hälsade inte/ignorerade henne osv). Trodde först att hon kanske hade något i privatlivet som störde henne. Sen visade sig att hon hade blivit på G med en annan kille på jobbet.

Jag antar att hon & denna killen hade något mer seriöst på G och hon ville inte bli avslöjad (dvs att hon hade sex med mig strax innan). Som tidigare nämnt så skötte jag mitt & lät dessa göra sitt (eftersom jag inte tog det seriöst). Men problemet kom då vårt jobb blev lidande av detta. Tjejen vägrade kommunicera med mig liksom. I mean wtf, vi var ju inte i en seriös relation liksom?

Chefen märkte ju av detta & tog ett samtal med oss båda individuellt & vi blev omplacerade. Boys and girls, don't shit where you eat. Blir bara en massa skit av det, även om det bara är oseriöst.
Citera
2021-06-12, 20:53
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3dl
Ts, släng in mig som joker på den där härliga arbetsplatsen med alla läckra ungdomar så ska det nog bli liv i luckan!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in