2021-06-10, 15:56
Medlem
Är väl lite samma människotyp som blir bibliotekarier.
Citera
2021-06-10, 16:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Beställ på nätet istället
Men då får ju inte trådstartaren prata om sina krämpor
Citera
2021-06-10, 16:14
Medlem
Toarullstajarens avatar
Personalens långsamma arbetsgång inger förtroende till kunderna.
Citera
2021-06-10, 16:18
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Beställ på nätet istället så slipper du stå och väntar, och får det hem i brevlådan istället.

Betydligt billigare också. Sen att man kan hämta ut en vara man beställt en timme senare i butik för ett lägre pris än om man köpt den direkt är rätt sjukt.
Citera
2021-06-10, 16:23
Medlem
CoralinesGhosts avatar
När du har mig framför dig på apoteket så går det snabbt eftersom det räcker med att receptarien hämtar det jag vill ha som jag sedan betalar. Många opererar tyvärr inte så, utan börjar prata länge med receptarien om olika saker kring läkemedlet. Läkaren som skrev ut receptet bör redan ha förklarat det mesta kring medicinen så varför folk har detta behov kan jag inte svara på. Jag har aldrig haft det. Felet receptarierna gör är kanske att de är för beredvilliga till att ingå i långa samtal samtidigt som de vet att många andra står och väntar.
Citera
2021-06-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
När du har mig framför dig på apoteket så går det snabbt eftersom det räcker med att receptarien hämtar det jag vill ha som jag sedan betalar. Många opererar tyvärr inte så, utan börjar prata länge med receptarien om olika saker kring läkemedlet. Läkaren som skrev ut receptet bör redan ha förklarat det mesta kring medicinen så varför folk har detta behov kan jag inte svara på. Jag har aldrig haft det. Felet receptarierna gör är kanske att de är för beredvilliga till att ingå i långa samtal samtidigt som de vet att många andra står och väntar.

Behöver du ta kölapp och vänta eller kan du gå fram och uppge något nummer?
Citera
2021-06-10, 16:41
Medlem
Jo det här med apoteket och dess anställda är ett ytterst märkligt fenomen.

Är det ett par kunder före kan du lätt få vänta typ 40 minuter på din tur och även om det bara är någon enstaka person före så kan det ta en jävla tid att få sin medicin.Stå i kö för att betala på tex Coop är ingenting jämfört med att stå i en apotekskö.

Apoteksanställda jobbar som sengångare oavsett vilket apotek man än besöker och här i staden finns en del att välja på.
Citera
2021-06-10, 16:43
Medlem
Alla som jobbar på apoteket är ju slöjbärare. Dom har inget incitament att hjälpa svenskar.
Citera
2021-06-10, 16:56
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Beställ på nätet om du ogillar folk. Då vinner alla inblandade.
Citera
2021-06-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Betydligt billigare också. Sen att man kan hämta ut en vara man beställt en timme senare i butik för ett lägre pris än om man köpt den direkt är rätt sjukt.

Detta gäller inte recept. Där är priserna fastlagda av myndigheter och av var man ligger i högkostnadsskyddstrappan. Andra varor kan det dock skilja en hel del i pris på mellan online och i butik.
Citera
2021-06-10, 17:28
Medlem
Jag håller med, folk som jobbar på apotek brukar vara ovanligt långsamma och det är såklart väldigt frustrerande. De dyker alltid på en och undrar om man behöver hjälp, man hinner inte ens fundera över vilket ärende man egentligen hade från början. De tjatar jämt om samma sak och verkar allmänt uttråkade.
Citera
2021-06-10, 17:29
Medlem
Det är i huvudsak kvinnor som jobbar på apotek. Därav att det går långsamt, oorganiserat och oeffektivt. De springer samma väg fram och tillbaka flera gånger för att expediera en istället för att ta allt de ska ha på ett annat ställe på en och samma gång. Detta beror på att de saknar simultankapacitet och bara kan göra en sak åt gången. Sedan klagar de att de behöver springa så mycket på jobbet. Att själv planera och organisera sitt arbete är en omöjlighet för dem utan de gör som de lärt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in