2021-06-10, 00:50
Medlem
Då jag tycker halveringstiden är för lång på min älskade diazepam och man i framtiden ska kunna hålla pisset någorlunda rent från metaboliter med en veckas försprång undrar jag nu hur dessa två benzos står sig mot varandra i muskelavslappning och ångestlindring, men främst muskelavslappningen. Hör gärna för och nackdelar med bägge från någon erfaren!
Ber om ursäkt om detta är ett överflödigt inlägg men känner mig riktigt kluven inför nästa inköp.
Citera
2021-06-10, 00:57
Medlem
aTeRlINes avatar
Bromazepam är lite underskattad imo. Dock är klonazepamen bra mycket bättre i muskelavslappning, det är faktiskt den enda benson som jag upplever någon vidare muskelavslappning av.

Det är enligt mig en icke-fråga.
Citera
2021-06-10, 03:00
Medlem
Trigglypuffs avatar
Klonazepam. Lätt. Så jäkla bäst.
Citera
2021-06-11, 01:47
Medlem
Tack för svar! Två röster på klonan hittills alltså. Är så kluven bara då alla verkar hylla bromans muskelavslappning som lika bra om inte bättre i fancluben för denne.
Citera
2021-06-11, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskum44
Tack för svar! Två röster på klonan hittills alltså. Är så kluven bara då alla verkar hylla bromans muskelavslappning som lika bra om inte bättre i fancluben för denne.

Det beror på hur ofta du har tänkt ta den. Bromazepam är den mest förlåtande vid långvarigt bruk.
Citera
2021-06-13, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det beror på hur ofta du har tänkt ta den. Bromazepam är den mest förlåtande vid långvarigt bruk.

Klonazepam är ett monster. Det är väl den tyngsta benson som existerar princip förutom sömn-bensos som rophynol och halcion? Tar du klona dagligen i månader så kommer du få en AT du inte ens önskat din värsta fiende.

Jag tycker själv bromazepam fungerar ungefär lika bra som klona fast den är mycket lättare och som du säger förlåtande.
Citera
2021-06-17, 23:44
Medlem
Det blev bromazepam! Någorlunda besviken på effekterna faktiskt. Men men, kul att bockat av ett lite ovanligare preparat från listan.
Citera
2026-08-12, 12:31
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aTeRlINe
Bromazepam är lite underskattad imo. Dock är klonazepamen bra mycket bättre i muskelavslappning, det är faktiskt den enda benson som jag upplever någon vidare muskelavslappning av.

Det är enligt mig en icke-fråga.
Åhfan, själv har jag blandat båda dessa med alko och flera gånger då broma blandats med alk har jag snubblat en handfull gånger i min lägenhet men klona kan jag lätt knäppa 10st 2or och blanda med arboga 10% utan balansrubbningar. Kanske beror på Bromazepams mer centralt dämpande profil snarare än muskelrelaxationen fast dock har ju broma listats som den andra mest muskelrelaxerande benson efter tetrazepam så vet inte riktigt.

Bromazepam för övrigt - vilken jävla benso, den har tamefan ALLT en benso kan och ska ha
Citera
2026-08-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum44
Då jag tycker halveringstiden är för lång på min älskade diazepam och man i framtiden ska kunna hålla pisset någorlunda rent från metaboliter med en veckas försprång undrar jag nu hur dessa två benzos står sig mot varandra i muskelavslappning och ångestlindring, men främst muskelavslappningen. Hör gärna för och nackdelar med bägge från någon erfaren!
Ber om ursäkt om detta är ett överflödigt inlägg men känner mig riktigt kluven inför nästa inköp.

Klonazepam sitter i 2 veckor och jag tror även bromazepam har lång halveringstid..
Bromazepam har lite mindre halveringstid fast dom ligger på högre dos oxå så blir nog samma tid att bli ren från båda..
Jag är positiv 2-3 veckor på klonazepam (ikto)
Citera
2026-08-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Klonazepam sitter i 2 veckor och jag tror även bromazepam har lång halveringstid..
Bromazepam har lite mindre halveringstid fast dom ligger på högre dos oxå så blir nog samma tid att bli ren från båda..

Jag brukar bli ren efter typ tre dagar om jag bara käkar några stycken en gång. Käkar jag dom dagligen ett tag så tar det några veckor att bli ren
Citera
2026-08-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Broma har cirka halva Klonas halveringstid, fortfarande lång dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in