• 1
  • 2
2021-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jag har både fest-rökt och -snusat i flera år. Ibland väldigt intensivt, senast för 20 minuter sedan men innan dess senast för över en månad sedan.
Men varför?
Citera
2021-06-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Men varför?
Jag gillar allt som gör mig lite extra snurrig. En fördel med att endast feströka är att man aldrig bygger upp någon tolerans att tala om.
Sen har jag alltid uppskattat det utseende och den bild av sig själv man anlägger med en cigg i mungipan. Lite Chrille Pettersson. En utdöende sort som man allt mer sällan ser nummer, vilket gör att jag nu vurmar lite extra för rökare.
Citera
2021-06-09, 23:22
Personligen tycker jag att "feströka" är en rätt dålig idé. Visst är det säkert passande med ett bloss till en kall bärs i solnedgången tillsammans med ett par polare vid stranden.. Men ärligt talat så kommer du med all sannolikhet att bli mer än "bara" feströkare.
Citera
2021-06-09, 23:44
Medlem
Onanikrems avatar
Skit i att börja röka, det är dåligt för din hälsa, det är dåligt för din ekonomi, det är bra för Magdalena Andersson.
Känns som livet tar slut och saknar mening när du slutar, så börja aldrig! Tänk på vad Magdalena gör med dina pengar! Tänker man så så slutar man och köper aldrig mer tobak i Sverige!
10 år sedan jag slutade, var storrökare i 30 år och rökte smuggel mesta tiden.

Tänk på vad Magdalena gör med dina pengar! Ingen risk du vill röka igen om det inte är smuggel...
Citera
2021-06-10, 07:50
Medlem
GeleZachas avatar
Rent hälsomässigt är det inte jättefarligt att röka så sällan som du gör (även om det såklart inte är bra). Dock finns ju risken att du normaliserar rökandet och börjar göra det till vardags också, så om du inte vill börja röka får du se till att hålla dig till att faktiskt bara röka vid fester och dylikt (det går faktiskt, är själv en feströkare)
Citera
2021-06-10, 07:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Beror på hur lätt man har för att bli fast. Vissa som är lite annorlunda i skallen har inga nikotinreceptorer och blir inte fast. Vissa blir fast direkt. Vad man är vet man först inte.

Rök iallafall kvalitet, inte jävla cigaretter, det är vidrigt.
Jepp, jag vet vissa som under decennier har feströkt. Andra som röker en cigg på kvällen bara.
Själv kan jag absolut inte ta ett enda bloss, för då ligger jag på 2 paket/dagen inom en månad.

Hade jag kunnat hade jag legat på två cigg/dagen, en till morronkaffet & en efter middagen. Det var dom som var goda, resten var bara maniskt tvång.
Citera
2021-06-10, 09:19
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Har kraftigt börja feströka. Men är det möjligt att bara hålla sig till det? Verkar fungera rätt bra för mig. Som det ser ut nu röker jag bara på fest vilket blir varannan och ibland varje helg.

Japp det går fint o om du verkligen har disciplin kan du göra det i åratal samt skippa det även på fester om du inte e sugen

Största tipset är att aldrig röka för att du är nere eller verkligen måste ha en cigg

Se på det som med alkohol, snabbmat, godis m.m.

Det ska va lite njutning och inte ett beroende
Citera
2021-06-10, 09:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det finns absolut de som klarar av att bara feströka och inte bli vanerökare, men TS har tyvärr statistiken emot sig...
Citera
2021-06-10, 09:40
Medlem
Jag har feströkt i ca 20 år. Skulle jag tagit en cigg nu hade jag nog spytt. Det skall dock tilläggas att det krävs många öl innan jag tar fram ciggen så det händer inte varje gång jag festar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in