• 2
  • 3
2021-06-10, 19:49
Medlem
CompressorVanes avatar
Många kvinnor förblir ensamma för de har shoppinglistor med krav på männen, sen erbjuder de ingenting själv.
De kan se rent förjävliga ut också.

Har sett dem Singelmorsor runt 45 max 5:a på skalan på väg mot menopaus som tror de är 25 fortfarande.
Citera
2021-06-11, 23:46
Medlem
Emolls avatar
Det är inte kvinnornas fel.

Det är pga patetiska män som nöjer sig med vilken kvinna som helst så länge de får stoppa kuken i nått. Dessa, förstör för alla andra män. Och spä på kvinnornas redan enorma narccisism. Kvinnor höjer då per automatik sina krav. Nästan ALLA kvinnor. Männen sänker sina krav. Ja, de flesta.

Relationsmarknaden är fucked idag.
Sen råder det överskott av män i Sverige.
Där är den aspekten. Ytterligare en aspekt är att vissa män kan bara dejta vissa kvinnor, eftersom de muslimska kvinnorna endast får/kan vara tsm med sin egen sort. Medans andra män(muslimska) har hela utbudet.
Det är en annan aspekt som spä på det hela.
Citera
2021-06-12, 10:20
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbizaPizza
Var har du fått det ifrån?

Statistik på skilsmässor, vilka som tar initiativet till dessa, antal sexpartners, kunskap kring samband mellan tjejer med tidig sexuell debut/många sexpartners, många skilsmässor.

Kontra

Sen sexdebut, få partners, få skilsmässor,
Senast redigerad av bullmonstret 2021-06-12 kl. 10:22.
Citera
2021-06-13, 08:49
Medlem
Miekkalinnas avatar
En medel attraktiv man med medel inkomst, boende, status etc är inte mycket att komma med på den svenska dejtingmarknaden. De medel attraktiva kvinnorna kan välja och vraka så hos dem finns inte mycket att hämta.

Ska en medel man ha någon framgång får han leta bland de mindre attraktiva kvinnorna. De som är överviktiga, lite äldre, boende i hyresrätt med låg inkomst.

Det är iaf den bild jag ser. Har några vänner som är singlar 40-55 år.
Den som är snyggast, lite över medel i såväl utseende som inkomst. Han frånskild med ett litet barn mellan 39-42 och han dejtade ett par dussin ganska attraktiva singelmorsor under några år. Stadgades sig sedan med en arbetslös 28 åring. Detta var dock inte bara för att hon var ung, smal och snygg utan pga hon var väldigt glad, hade inte en massa orimliga krav utan var nöjd och tacksam.

De vänner jag har som inte ser så bra ut har noll framgång och vissa har varit singlar i över 10 år och har passerat 50. Visst hade de kunnat hämta en del bland bottenskrapet. Men som en av mina polare säger. Att han har vuxna barn som han hjälper på alla sätt. Under 15 år har han levt ensam och byggt sin karriär. Varför ska han försörja en överviktig, kedjerökande kvinna och hennes avkomma? Nej då är han hellre ensam resten av livet om han inte kan få en kvinna som attraherar honom och har en karriär och kan stå på egna ben. Han kommer förmodligen vara ensam i många år till om han inte sänker sina krav till nästan 0.

En annan som är runt 45 som ser ok ut, akademiker med ok lön som tjänsteman. Han hittar en del tjejer han gillar men flera har dumpat honom när de hittat något mer intressant, men han försöker verkligen. De perioder han inte lyckas dejta någon han gillar sänker han kraven till 0 och träffar riktigt överviktiga kvinnor som ingen vänder sig om efter. Dock menar han på att han finner många av dessa kvinnor trevligare och intressantare än många lite attraktivare. Dock kan han inte tänka sig att stadga sig med en kvinna med 20-30 kg övervikt eller som ser riktigt sunkig ut.

Mitt mest tragiska exempel är en polare som säkert har 50 kg övervikt, var redan flint när jag lärde känna honom vid 35. Trots att han är social, framåt, oblyg med bra lön och sitter på stora tillgångar har jag aldrig sett honom med en kvinna. Man märker att han är ganska bitter över detta.
Citera
2021-06-13, 09:26
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Mitt mest tragiska exempel är en polare som säkert har 50 kg övervikt, var redan flint när jag lärde känna honom vid 35. Trots att han är social, framåt, oblyg med bra lön och sitter på stora tillgångar har jag aldrig sett honom med en kvinna. Man märker att han är ganska bitter över detta.
Jobbigt att höra. Han gör förmodligen allt rätt men har inte vad som krävs för att skapa pirr hos kvinnor.

Känner en liknande kille, men han hittade en vettig tjej under sin tid som student som han fem år senare i yrkeslivet fortfarande är tillsammans med.
Senast redigerad av lakritc 2021-06-13 kl. 09:28.
Citera
2021-06-13, 10:18
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jobbigt att höra. Han gör förmodligen allt rätt men har inte vad som krävs för att skapa pirr hos kvinnor.

Känner en liknande kille, men han hittade en vettig tjej under sin tid som student som han fem år senare i yrkeslivet fortfarande är tillsammans med.

Allting rätt, nja. Han har skaffat sig en bra utbildning, bra jobb. Bosatt sig i en exklusiv bostadsrätt, investerat på börsen. Men han har inte tagit hand om sitt yttre. Att han blev flint kan han inte hjälpa. Men från att ha varit en riktig idrottsmanför 20 år sedan har han säkert gått upp 50 kg och satt i sig några 100 kilo godis. När vågen gick över 100 borde han tagit sig i kragen.

Men det är upp till honom. Har aldrig hör honom klaga på just det men han är arg över många andra saker i samhället och avundsjuk på andra smala framgångsrika kollegor. Han är bitter.
Citera
2021-06-13, 16:03
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Mitt mest tragiska exempel är en polare som säkert har 50 kg övervikt
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jobbigt att höra. Han gör förmodligen allt rätt
Läs, människa!
Citera
2021-06-13, 23:30
Medlem
Åh vad korkat. Vet inte kvinnor att vi män också har krav på dem.
Jo, det vet vi. Det är inte det som spelar roll. Hur mycket bryr du dig om vad någon du inte vill ha att göra med har för krav på dig?

Kvinnor har rätten att välja vilka dem ska ha relationer med, det har män också. Skillnaden är att män i högre utsträckning vill ha relationer (ligga) med kvinnor vilket är biologiskt förklarbart. Detta gör så att det finns fler män att välja mellan för kvinnor och hög konkurrens och det är därför vi KAN ställa högre krav.
Citera
2021-06-13, 23:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av athia
Åh vad korkat. Vet inte kvinnor att vi män också har krav på dem.
Jo, det vet vi. Det är inte det som spelar roll. Hur mycket bryr du dig om vad någon du inte vill ha att göra med har för krav på dig?

Kvinnor har rätten att välja vilka dem ska ha relationer med, det har män också. Skillnaden är att män i högre utsträckning vill ha relationer (ligga) med kvinnor vilket är biologiskt förklarbart. Detta gör så att det finns fler män att välja mellan för kvinnor och hög konkurrens och det är därför vi KAN ställa högre krav.

Kvinnor kan bara ställa högre krav av en enda orsak: ni snor mäns inarbetade pengar via skatten. Om inte det artificiella handikappet fanns så fick ni ta vad som erbjöds.
Citera
2021-06-13, 23:55
Medlem
lakritcs avatar
Som svar på frågan i rubriken: De flesta män i förhållanden idag är antingen cucks eller simps.
Citera
2021-06-14, 00:21
Medlem
Kvinnor har börjat skita i mäns krav och själva börjat ställa krav istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in