2021-06-09, 18:18
Medlem
Någon som vet mer angående detta? Kvinnan är en välkänd person i Sjöbo, ägare av en frisörsalong, men vem är 30-åringen? Ryktet säger att han är 26, men kanske tidningarna som rundar uppåt.

https://www.ystadsallehanda.se/sjobo/stor-smugglingsharva-pa-vag-att-nystas-upp-nu-ar-ytterligare-en-person-haktad-a8d08f63/
Citera
2021-06-09, 19:15
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
Någon som vet mer angående detta? Kvinnan är en välkänd person i Sjöbo, ägare av en frisörsalong, men vem är 30-åringen? Ryktet säger att han är 26, men kanske tidningarna som rundar uppåt.

https://www.ystadsallehanda.se/sjobo/stor-smugglingsharva-pa-vag-att-nystas-upp-nu-ar-ytterligare-en-person-haktad-a8d08f63/

Vad är det som har smugglats och när i tiden hände det??
Citera
2021-06-09, 19:42
Medlem
Hon är *nn-helen f*lk. Men vem är dem andra två?
Senast redigerad av blomvattnare 2021-06-15 kl. 08:11. Anledning: maskat namn (a, a)
Citera
2021-06-09, 19:43
Medlem
[quote=MissDecibella|76168552]Vad är det som har smugglats och när i tiden hände det??[/QUOTE

Som jag uppfattar det är det i nutid. Och att dem funnit narkotikan hemma hos Ann-helen
Citera
2021-06-09, 19:45
Medlem
MissDecibellas avatar
[quote=Overandout1234|76168817]
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Vad är det som har smugglats och när i tiden hände det??[/QUOTE

Som jag uppfattar det är det i nutid. Och att dem funnit narkotikan hemma hos Ann-helen

Ett citat från artikeln hade varit bra i trådstarten så man slipper fråga vad tråden handlar om, för som det är nu fattar man inte så mycket.
Citera
2021-06-09, 20:09
Medlem
Ur dagens artikel i Ystads allehanda.

” Sjöbo
Stor smugglingshärva på väg att nystas upp - nu är ytterligare en person häktad
Det tillslag som gjordes i Sjöbo fredagen den 21 maj handlade om omfattande narkotikasmuggling. En tredje person har nu häktats, misstänkt för åtta grova narkotikabrott.

Det är en stor smugglingshärva som håller på att nystas upp. Åklagare vid Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet leder arbetet, som handlar om synnerligen grov brottslighet från årsskiftet fram till den 21 maj.

Förundersökningsledaren vill inte gå in på några detaljer om målet, men enligt protokollen från Ystads tingsrätt har en av personerna, en man i 40-årsåldern, häktats för sammanlagt åtta brott.

Samtliga fall gäller synnerligen grov narkotikabrottslighet, och mannen häktas på den starkare misstankegraden. Mannen, som är skriven i norra Skåne, var dock inte närvarande vid häktningsförhandlingen och häktades därför i sin utevaro.

Enligt mannens advokat förnekar mannen brott.
Kvinnan, som greps i Sjöbo den 21 maj, är också fortsatt misstänkt och häktad för synnerligen grovt narkotikabrott. Enligt tingsrätten skulle hon annars kunna försvåra utredningen.
Samma dag greps en man i 30-årsåldern på en annan adress i Sjöbo. Även han omhäktas. Tingsrätten bedömer att det annars finns risk för att han fortsätter sin brottslighet.”

Senast redigerad av fubbikan 2021-06-09 kl. 20:13. Anledning: Kommit in reklam
Citera
2021-06-09, 20:50
Medlem
Zoneinopiums avatar
Någon som vet mer? Häktningsframställan?
Citera
2021-06-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Någon som vet mer? Häktningsframställan?

Vad måste man veta för att ringa tingsrätten och be om den?
Citera
2021-06-09, 22:23
Medlem
Citat:

Om du inte har målnummer kan det räcka om du har datum och så detaljerad beskrivning av fallet och personerna som möjligt
Har funkat för mig många gånger

Så de gripna är:
En äldre kvinna? Falk?
En 30 årig man?
En 30 årig kvinna

Eller snurrar jag till det nu?
Citera
2021-06-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Om du inte har målnummer kan det räcka om du har datum och så detaljerad beskrivning av fallet och personerna som möjligt
Har funkat för mig många gånger

Så de gripna är:
En äldre kvinna? Falk?
En 30 årig man?
En 30 årig kvinna

Eller snurrar jag till det nu?

Tackar. Ska testa i morgon

Kvinna född 80 -AH.F
Man 30 år (ryktet säger dock man född 95)
Man 40 år, men bosatt i norra Skåne
Citera
2021-06-10, 15:42
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:

Kan du namn så ska det räcka. Fixar du? Vilken tingsrätt?
Citera
2021-06-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Kan du namn så ska det räcka. Fixar du? Vilken tingsrätt?

Tänkte testa med Ystad, annars ringer jag vidare. Fick förhinder idag så testar i morgon
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in