2021-06-10, 22:57
Medlem
Sinnerstens avatar
Bra.

"En e jö född te å jobbö" söm nön i Rörverket hade sagt.

Move along and take in more productive muslims please.
Citera
2021-06-10, 23:00
Avslutad
Vi kunde haft en pensionsålder under 60 nu om landet skötts. I min släkt blir folk bara runt 65 fast de varken röker eller dricker. Så jag räknar lugnt med att arbeta ner i graven.

För övrigt visar forskning att de "goda åren" för en normalperson sträcker sig till 68 år. Efter det går det utför. Så nu får svenskarna inga goda år med bra hälsa som pensionärer längre. Man spyr.
Citera
2021-06-11, 00:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Vi kunde haft en pensionsålder under 60 nu om landet skötts. I min släkt blir folk bara runt 65 fast de varken röker eller dricker. Så jag räknar lugnt med att arbeta ner i graven.

För övrigt visar forskning att de "goda åren" för en normalperson sträcker sig till 68 år. Efter det går det utför. Så nu får svenskarna inga goda år med bra hälsa som pensionärer längre. Man spyr.

Fast det skulle ju också kunna förklaras med att vi börjar må sämre ett tag efter att vi blivit pensionärer. Arbete håller dig alert och vid god vigör, sen när det försvinner börjar minnet svikta, din hjärna används inte till mer än att fundera på vad du ska göra innan lunch och kroppens muskelmassa minskar som följd av små tassande steg från soffan till spisen.

Äh vad vet jag, men jag är inte övertygad om att det är arbete som gör en dålig. Vissa yrken undantaget förstås.
Citera
2021-06-11, 00:31
Medlem
Pensionsåldern borde väl sänkas för att det går så bra för sverige?

har politikerna ljugit? :O alla raketforskare då? sverige har ju översvämmats med kompetens i flera år!

vad kommer härnäst, höjda skatter på sveriges redan höga skatter?

får se vad politikerna kommer på med framöver för att finansiera det fortsatta kalaset, du betalar såklart
Citera
2021-06-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Pressmeddelande från Socialdepartementet
Förordning om riktålder för pension beslutad
Publicerad 27 maj 2021

Idag har regeringen beslutat om en förordning som fastställer riktåldern för pension för 2027 till 67 år.

Pensionsgruppen har enats om att arbetslivet måste bli mer hållbart och successivt förlängas i takt med att medellivslängden ökar.

Pensionsgruppens överenskommelse innebär att ett antal åldersgränser i pensionssystemet och angränsande trygghetssystem ska justeras, och att en så kallad riktålder för pension på sikt ska styra de pensionsrelaterade åldersgränserna.

Riktåldern ska fastställas årligen och sex år innan den aktuella riktåldern tillämpas. I dag beslutade regeringen om en förordning som fastställer riktåldern för år 2027 till 67 år.

Förordningen föreslås träda i kraft den 1 juli 2021.

Härligt, vi som är i 30-40 års åldern lär få behöva jobba till 70+ när det lider.
Fyfan....

Hehe kul du pratar till en stor miserabel samlingsgrupp folk som aldrig jobbat i hela sina liv. Och får gnäll av dem.
Oavlönat 10h/dag mod-fb-jobb inkluderat.
Givetvis skall åldern höjas eftersom livsåldern ökat.
Citera
2021-06-11, 01:45
Avslutad
Svensken ska jobba ihjäl sig för invandrarna
Citera
2021-06-11, 03:10
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Hahaha, det kostar att vara bedragare. Personligen tycker jag att det är bra att de höjer åldern. Kan jag jobba in mer pengar i systemet

Vad tänker du att det kommer kosta dom egentligen? Om 20 år när det blir aktuellt kommer dom gråta ut i media om hur dom blev tvingade till att ljuga om sin ålder för att ta sig igenom det nazistiska migrationssystemet. Sen går vänstern in och klubbar en lag snabbare än du hinner märka det som ger alla amnesti att räkna upp sin ålder. Så kan dom lägga på en 10 år åt andra hållet o gå vid 57.
Citera
2021-06-11, 03:12
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ta som ett konkret exempel en polack som invandrar till Sverige och jobbar med utveckling av självkörning. Vi har inte pyntat 3 MSEK för denna som vi har för svenskar. Vi kommer i praktiken plundra den stackaren på 3 MSEK. Så det kommer in i statskassan.
Sedan får vi högre tillväxt pga att vårt näringsliv får in duktiga invandrare.

Den tillväxten leder sedan till att mitt pensionskapital räknas upp mer än det annars gjort.

Så invandring leder till att jag får högre pension.

Nä men kära någon! Det är väl inga ekonomiska problem med invandrare som kommer och arbetar?

Problemet börjar med de som kommer och INTE arbetar utan går i decennier och i många fall livet ut på bidrag. Personer som har bott här i 20-30 år och knappt kan ett ord svenska. DET är en belastning ekonomiskt.
Hur i helvete du inte kan begripa något så enkelt, är bortanför mitt förstånd. Det är ju för helvete underförstått att vi pratar om de som är en ekonomisk belastning och inte de som är en ekonomisk vinst. Varför i helvete skulle människor som är en ekonomisk vinst leda till lägre pensioner eller höjd pensionsålder?

Men du begriper väl kanske själv att vi inte kan försörja hur många människor som helst på socialbidrag? Ju fler vi måste försörja utan motprestation, desto längre kommer de som arbetar att få arbeta och då är det inte alls konstigt att pensionsåldern höjs. Självklart ligger det andra faktorer bakom också, men all denna jävla bidragsfest spär ju bara på problemet ännu mer.
Citera
2021-06-11, 03:16
Medlem
Intressant och se alla dessa hazarer och annat pack som påstår dom är 17 år och dom är egentligen 27 hur det blir om ca 20 år. Ja jisses..
Framtiden ser inte direkt ljus ut!!
Citera
2021-06-11, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vi blir ju äldre och äldre liksom så självklart måste pensionsåldern höjas.

Idiotiskt uttalande.

Kan du tänka dig någon 66 åring som fortfarande jobbar som programmerare t.ex.
Citera
2021-06-11, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jaja, att leva på bidrag är ingen värdig tillvaro. Pensionen har aldrig varit menat att ge samma livskvalité som en lön, det är ett komplement till sparande.
🤣🤣🤣

Skatt på ISK sparande osv. Dra åt helvete sossesvin 🖕

De vill inte vi sparar.
Citera
2021-06-11, 06:27
Medlem
Conny63s avatar
Svensken skall jobba tills han dör .Satan vad sjukt detta land är 😠
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto