Citat:
Ursprungligen postat av
Eatler
Kul tråd! Jag har ingen egen erfarenhet men en kompis berättade för sin läkare att han hellre röker gräs än tar den medicin som han blivit ordinerad. Läkare sa att han tyckte också det lät som en bättre idé. Det är en del stygga piller som delas ut där gräset, i vissa fall, kan hjälpa till med lindrigare biverkningar.
Jag tror det är rätt slumpat om man möts av förståelse eller fördömande av vårdpersonal, tyvärr. Med det sagt är öppenhet ingenting jag rekommenderar. Eventuellt att man säljer sin utskrivna medicin och köper gräs för stålarna.
Öppenhet är naturligtvis en risk, men att sälja sin medicin (i mitt fall vetifan om det går ens) är ju knappast bättre annat än ur privatekonomisk synvinkel. Det som förbryllar mig i min egen situation är att jag bemöttes på ett annat sätt, som inte var negativt på något sätt, när jag väl medgav att jag självmedicinerade med cannabis. Jag hade precis som postare #2 pissat positivt på flera substanser (efter andningsuppehåll på IVA), varav cannabis var den enda icke-förskrivna. Ironiskt nog sågs cannabis inte som en del av problemet, eller ens missbruket.