Citat:
Jag är som du TS, fy fan vad jobbigt det är. Ibland undrar jag om det är någon jäkla autism man ligger inne med? Eller adhd-hjärna? För den håller ju aldrig käften Avancerat tänkande (AT) kan låta som något bra men jag känner inte att det bidrar till något av nytta eller glädje för min del, utan bara till grubblerier, analyser, oro, taggarna utåt, på min vakt, cynism, misstänksamhet utan anledning, långsiktigt taktiskt beteende (uppfattas antingen som stolleri eller lömskhet) med många processer i bakgrunden som inte kan stängas av.
Jag är allt annat än en foliehatt (tror inte på något och ingen kan få mig att se livet ljust). Istället är jag en utmattad general för en armé som inte finns, och pga det blivit social krympling då strategiska överväganden och planlagd livsstil gör att jag måste hålla många scenarion och faktorer i sinnet samtidigt.
"AT" är okej om man vore överste general där väldigt viktiga beslut måste fattas, men detta är på daglig basis i situationer där planering, strategi och tänkande inte krävs.
En vanlig person går ut och möter dagen. Jag tänker man igenom den och vet utgången. Jag vet hela livet. Har jag alltid vetat. Nyfikenhet, iver, spänning m.m. är därför borta. Jag räknar ut vad som kommer att hända om jag gör a, b eller c, istället för att leva livet. Minsta lilla utanför min kontroll leder till en kaotisk känsla.
Livet är enklare och roligare att leva när man inte tänker, så hur gör ni som går igenom varje ny dag utan att tänka särskilt mycket mer än på just det ni gör för tillfället?
Jag är allt annat än en foliehatt (tror inte på något och ingen kan få mig att se livet ljust). Istället är jag en utmattad general för en armé som inte finns, och pga det blivit social krympling då strategiska överväganden och planlagd livsstil gör att jag måste hålla många scenarion och faktorer i sinnet samtidigt.
"AT" är okej om man vore överste general där väldigt viktiga beslut måste fattas, men detta är på daglig basis i situationer där planering, strategi och tänkande inte krävs.
En vanlig person går ut och möter dagen. Jag tänker man igenom den och vet utgången. Jag vet hela livet. Har jag alltid vetat. Nyfikenhet, iver, spänning m.m. är därför borta. Jag räknar ut vad som kommer att hända om jag gör a, b eller c, istället för att leva livet. Minsta lilla utanför min kontroll leder till en kaotisk känsla.
Livet är enklare och roligare att leva när man inte tänker, så hur gör ni som går igenom varje ny dag utan att tänka särskilt mycket mer än på just det ni gör för tillfället?
INGEN jag känner tänker och överanalyserar allting och vill ha "kontroll" över alla situationer på det här sättet som jag har. Det är ju helt klart en företagshjärna vi har...vart skulle den annars göra nytta liksom
Kan tillägga att jag aldrig råkar ut för skit heller. Precis som du säger så tänker jag alltid ut flera planer ifall plan A, B eller C inte skulle fungera. Alltid redo med en backup plan och tänker före, under tiden och efter, tänker ut potentiella saker som kan gå snett så att jag kan fixa min plan, och den brukar vara jävligt vattentät men det är en börda att leva såhär. Man vill bara stänga av, men hjärnan går ändå på högvarv hela tiden.
Jag hoppas att någon kan komma med ett bra råd, ser inget hittills i tråden som kommer fungera.
Cannabis fungerar, men det kan man ju inte röka varje dag.