• 3
  • 4
2021-06-08, 23:01
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssontalibanen
Avancerat tänkande (AT) kan låta som något bra men jag känner inte att det bidrar till något av nytta eller glädje för min del, utan bara till grubblerier, analyser, oro, taggarna utåt, på min vakt, cynism, misstänksamhet utan anledning, långsiktigt taktiskt beteende (uppfattas antingen som stolleri eller lömskhet) med många processer i bakgrunden som inte kan stängas av.
Jag är allt annat än en foliehatt (tror inte på något och ingen kan få mig att se livet ljust). Istället är jag en utmattad general för en armé som inte finns, och pga det blivit social krympling då strategiska överväganden och planlagd livsstil gör att jag måste hålla många scenarion och faktorer i sinnet samtidigt.

"AT" är okej om man vore överste general där väldigt viktiga beslut måste fattas, men detta är på daglig basis i situationer där planering, strategi och tänkande inte krävs.
En vanlig person går ut och möter dagen. Jag tänker man igenom den och vet utgången. Jag vet hela livet. Har jag alltid vetat. Nyfikenhet, iver, spänning m.m. är därför borta. Jag räknar ut vad som kommer att hända om jag gör a, b eller c, istället för att leva livet. Minsta lilla utanför min kontroll leder till en kaotisk känsla.
Livet är enklare och roligare att leva när man inte tänker, så hur gör ni som går igenom varje ny dag utan att tänka särskilt mycket mer än på just det ni gör för tillfället?
Jag är som du TS, fy fan vad jobbigt det är. Ibland undrar jag om det är någon jäkla autism man ligger inne med? Eller adhd-hjärna? För den håller ju aldrig käften INGEN jag känner tänker och överanalyserar allting och vill ha "kontroll" över alla situationer på det här sättet som jag har. Det är ju helt klart en företagshjärna vi har...vart skulle den annars göra nytta liksom

Kan tillägga att jag aldrig råkar ut för skit heller. Precis som du säger så tänker jag alltid ut flera planer ifall plan A, B eller C inte skulle fungera. Alltid redo med en backup plan och tänker före, under tiden och efter, tänker ut potentiella saker som kan gå snett så att jag kan fixa min plan, och den brukar vara jävligt vattentät men det är en börda att leva såhär. Man vill bara stänga av, men hjärnan går ändå på högvarv hela tiden.

Jag hoppas att någon kan komma med ett bra råd, ser inget hittills i tråden som kommer fungera.

Cannabis fungerar, men det kan man ju inte röka varje dag.
Citera
2021-06-08, 23:14
Medlem
Citat:
BITTERHET

Hej.

Värst vad bitter och cynisk du kunde vara.

Man kan tro att du missbrukat psilocybin med de tankebanor du skapat dig. Hårfin gräns till law of attraction-svammel. Att tro att man är unik innebär ofta att man saknar sjukdomsinsikt

Hur vore det att försöka släppa taget? Åk till en ny stad eller nytt land och kör en YES-man. Förslagsvis kanske i Berlin? Kan tänka mig hundratals scenarion där du inte har vare sig förberedelse eller kontroll.

Fortsätter du så här kommer du bli en eremit utan några möjligheter till upplevelser eller prövningar förutom i ditt inre. En jävla Yoda som ruttnar bort på en öde planet.

Det måste väl finnas något som kittlar dig före intellektet tar över och gör allting tråkigt för dig?

Finn vägar att stänga av din kognition.
Citera
2021-06-09, 00:42
Ja jag är något bitter och frustrerad. Folk fattar trögt. Jag har blivit missförstådd. Senaste 10 åren har jag dock varit min egen kapten och jag har inte slickat någons röv.
Jag finner ingen glädje. Jag kan skita i tjafs. Jag kan strunta i förhållanden och relationer. Jag kan ge fan i allt, och det gör jag också.
Jag håller mig inom lagen och ingen kan komma åt mig. Vill någon mörda mig, varsågod och ta den risken. Om det är en malariamygga, en orm eller en neger som hugger mig kan kvitta. Jag kan inte ta hänsyn till alla faror.

Vad jag har kvar att göra innan jag försvinner är min manliga uppgift. Kvinnan ska bära mina barn rent ut sagt. Sen får dom ta över, för därefter kommer jag vara trött. Ett förhållande måste ha ett mål och ett syfte. Jag räknar med att komma iväg till hösten om allt går som planerat. Då ska jag rakt in i mörkaste Afrika. Beror lite på karantäner och utegångsförbud.
Jag har varit med förr, kan det här och menar vad jag skriver. Den svenska sommaren kan jag verkligen hoppa över. Här blir inga barn gjorda.
Citera
2021-06-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ja jag är något bitter och frustrerad. Folk fattar trögt. Jag har blivit missförstådd. Senaste 10 åren har jag dock varit min egen kapten och jag har inte slickat någons röv.
Jag finner ingen glädje. Jag kan skita i tjafs. Jag kan strunta i förhållanden och relationer. Jag kan ge fan i allt, och det gör jag också.
Jag håller mig inom lagen och ingen kan komma åt mig. Vill någon mörda mig, varsågod och ta den risken. Om det är en malariamygga, en orm eller en neger som hugger mig kan kvitta. Jag kan inte ta hänsyn till alla faror.

Vad jag har kvar att göra innan jag försvinner är min manliga uppgift. Kvinnan ska bära mina barn rent ut sagt. Sen får dom ta över, för därefter kommer jag vara trött. Ett förhållande måste ha ett mål och ett syfte. Jag räknar med att komma iväg till hösten om allt går som planerat. Då ska jag rakt in i mörkaste Afrika. Beror lite på karantäner och utegångsförbud.
Jag har varit med förr, kan det här och menar vad jag skriver. Den svenska sommaren kan jag verkligen hoppa över. Här blir inga barn gjorda.

Ska du ragga i Afrika? Du är ju en skör människa som knappt orkar vara utomhus och ska dra ner till mörkaste Afrika. Jamenvisst! At kliva ur sin comfort zone kan vara uppfriskande, att inte ha kontroll på allt.
Om du tar dig långt in i djungeln ändras nog din prioriteringslista på dina problem. Hitta rent vatten och mat blir det viktigaste. Kan bli en pivot punkt för dig! Hello Africa tell me how you doing!
Citera
2021-06-09, 15:22
Medlem
Citat:

Dra till mörkaste Afrika säger du? Är det Kongo du tänker på kommer du att dö. Kulturkrocken mellan dig, en tänkande varelse - jämfört med de direkt biologiskt styrda kongoleserna kommer vara massiv.

Reflektera, kontemplera, abstrahera är exempel på begrepp som ligger långt bortom deras förstånd.

Nej du, sikta på någon bättre stad i Europa, förslagsvis i Tyskland, Polen, Tjeckien eller motsvarande.

Med ditt nuvarande sinnestillstånd och inställning till dig själv som avvikande vet jag inte varför du har som målsättning att föröka dig. Tänk om du överför din avvikande fenotyp på din avkomma.

Du behöver komma ur ditt ekorrhjul och bryta tankemönster.
Citera
2021-06-09, 19:10
Medlem
Citat:
Det är så jag alltid levt. En avtändning bakom mig och en påtändning framför mig, eller tvärtom. Jag har stundtals varit en hård narkoman/rökare. Drogandet får vara slut och det är det också.
Sen gällande kvinnor så är det lika bra att direkt erkänna att man inte är stark. Säga som det är, att du får ta mig som jag är. Jag är snäll och jag betalar, det får räcka. Öppna kort. Som en hantverkare i början. Detta är inte din man eller älskare, utan din patient.

Jag är ingen stridstupp utan en mjuk och sympatisk människa med känslor. Pröva och ge det en tid så ser vi vad du tycker om ett par tre veckor. Gillar du mig så blir det vi och då blir det kärlek. Typ så. Den tjej som tackar ja får en bra kille. Kanske inte den roligaste mannen men inget fel.
Den kvinna som inte kan acceptera en snäll och ödmjuk man förtjänar inte mig. Jag ändrar mig inte. Passar inte vänlighet utan att börja ta mig för givet och utnyttja, så hej då och lycka till. Jag säger till endast en gång hur det ska vara.

Ska understryka detta: Jag ändrar mig inte. Jag har friheten att tacka nej till den tjej som inte vill ha mig för exakt den jag. Fattar inte folk och kan vara ärliga så stenhårt adjö och kom inte tillbaka.
Det gäller att börja producera egen optimism och framtid. Och inte låta sig slås ner av andras fördomar eller svenska värderingar och syn på saker och ting. Att vara principfast och ärlig mot sig själv om vad man vill och vad man inte vill. Svensson har inte ett skit med detta att göra. Mitt enda liv, min enda tid.
Ja, en hel del av det du skriver, är sympatiskt och går att skriva under på. Det om prostitution är jag emot, men orkar inte riktigt engagera mig så där stenhårt som många andra gör. Bra att du lagt ned drogandet, eller dom tunga drogerna i alla fall.
För att diskussionen inte ska bli för off-topic, så ja, kontrollerat och mindre bruk av cannabis och alkohol samt att inte bry sig för jävla mycket om vad andra tycker, kan underlätta att bryta isolering och minska ohälsa.
Citera
2021-06-17, 13:32
Medlem
DraEnLinaMusiks avatar
Citat:
Avancerat tänkande (AT) kan låta som något bra men jag känner inte att det bidrar till något av nytta eller glädje för min del, utan bara till grubblerier, analyser, oro, taggarna utåt, på min vakt, cynism, misstänksamhet utan anledning, långsiktigt taktiskt beteende (uppfattas antingen som stolleri eller lömskhet) med många processer i bakgrunden som inte kan stängas av.
Jag är allt annat än en foliehatt (tror inte på något och ingen kan få mig att se livet ljust). Istället är jag en utmattad general för en armé som inte finns, och pga det blivit social krympling då strategiska överväganden och planlagd livsstil gör att jag måste hålla många scenarion och faktorer i sinnet samtidigt.

"AT" är okej om man vore överste general där väldigt viktiga beslut måste fattas, men detta är på daglig basis i situationer där planering, strategi och tänkande inte krävs.
En vanlig person går ut och möter dagen. Jag tänker man igenom den och vet utgången. Jag vet hela livet. Har jag alltid vetat. Nyfikenhet, iver, spänning m.m. är därför borta. Jag räknar ut vad som kommer att hända om jag gör a, b eller c, istället för att leva livet. Minsta lilla utanför min kontroll leder till en kaotisk känsla.
Livet är enklare och roligare att leva när man inte tänker, så hur gör ni som går igenom varje ny dag utan att tänka särskilt mycket mer än på just det ni gör för tillfället?

Tycker du låter som en fritänkare vilket enligt mig är ett friskhetstecken. Bli aldrig avstängd som resten av samhället! Gå din väg och gilla den oavsätt vad andra potentiellt skulle tycka och tänka om den.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in