Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-08, 01:44
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Hej!

Är det bara jag som tycker mig se en stor skillnad i beteende mellan svenska och finska män? Känns som att finnarna är "hårda" på något vis.. tja, lite tystare och ser mycket mer seriösa ut och skrattar/ler inte lika ofta.
Citera
2021-06-08, 01:48
Medlem
daskapitans avatar
Jag skulle säga avsaknad av bögkultur men då kom jag tänka på Tom of Finland.
Vinterkriget och Fortsättningskriget.
Kanske är de skadade av deras svenska grannar och deras avsaknad av manlighet.
Citera
2021-06-08, 01:53
Medlem
Du har nog tagit åt dig för mycket av Krautas reklam. Sanningen är såklart att finnar är precis lika bögiga som alla andra. Jättebögiga alltså.
Citera
2021-06-08, 02:26
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Hej!

Är det bara jag som tycker mig se en stor skillnad i beteende mellan svenska och finska män? Känns som att finnarna är "hårda" på något vis.. tja, lite tystare och ser mycket mer seriösa ut och skrattar/ler inte lika ofta.

För många finnar har vi fortfarande Inbördeskriget, Vinterkriget och Fortsättningskriget kvar i släkten och i blodet.

Må hända att min generation inte ens varit i närheten av krig, men vi känner fortfarande av det i vårt DNA. Vi har vuxit upp med berättelser om de svåra tiderna och det har format oss.

Till skillnad från Svensken som inte varit i krig (officiellt) sedan 1814 och levt som ett fredligt folk (absolut inget fel med det!) och inte kunnat känna samma anda. Ni känner kanske av Karl XII och era förfädrar när ni läser om Karoliner och lyssnar på Sabaton men det är inte samma sak då ingen lever som var med om det och kan berätta vad de varit med om, utan ni får läsa allt i Historeböcker vilket kan ha mycket fel. Plus att det inte ens kommer i närheten av råheten av att höra från någon som verkligen varit med om krigets terror.
Citera
2021-06-08, 03:14
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Du har nog tagit åt dig för mycket av Krautas reklam. Sanningen är såklart att finnar är precis lika bögiga som alla andra. Jättebögiga alltså.

Ska komma från ett folk som haft fred i över 200 år, knäböjer sig åt hela världen och tar emot allt i röven.

Reality check gubbe lilla.
Senast redigerad av ManOrAnimal 2021-06-08 kl. 03:16.
Citera
2021-06-08, 04:48
Medlem
a.e.gs avatar
Finska män är väl som resten av världens män är ungefär. Det vore bra om svenskar för en gång skull skulle förstå att ni är en anomali. Jag som finländare som bor i Sverige förstår mig inte alls på svenskar och vill ärligt talat helst inte ha med er att göra.
Citera
2021-06-08, 06:43
Medlem
Vindpinads avatar
Finnar är inte hårdare än andra folkslag. Jag tror många utländska män verkar maskulina och hårda bredvid svenska feministiska PK-män som gillar mångfald. Det är alltså den svenska mannen som är en abnormitet, inte den bistra finnen.

Detta gäller givetvis inte alla svenska män. Det finns rejäla karlar i den svenska folkstammen. Män som inte tvekar att ta en björn i nackskinnet om den kommer för nära. Men en skrämmande stor andel av svenska män är väldigt feminina och sköra tyvärr. Ingen kan förneka detta faktum.
Citera
2021-06-08, 07:33
Medlem
triptykens avatar
Beror väl på vart i Finland?

Finland har en rätt utbredd machokultur men huvudsakligen på landsbygden - litet som här med.

Har en nära släkting som i ungdomen älskade att åka till Finska landsbygden med några kompisar därifrån mest för att han fick väldigt mycket sex.
Visst man fick ta att Finngubbarna satt och kollade en bög när man var den enda snubben på dansgolvet - men eftersom man också var enda snubben på dansgolvet fick man gå hem med dom kvinnorna som var mer vana/uttröttade på att deras män satt och blev mer och mer packade på en barstol och sen vinglade hem med spritballe och bara litet snabbmat i tankarna.

EDIT: å andra sidan är det väl en klassiker i världen överlag (Finland, Sverige, och resten av alla länder) - självutnämnda "hårda" män som bor i en håla där allt som premieras som manliga drag är en förmåga att dricka ovanligt mycket, inte kunna hantera sina känslor, en tendens att lyda allt socialt tryck dom hamnar under och bryta samman för minsta lilla med aggression som enda emotionellt ammo.
Sen gråter dom ut för att kvinnorna flyttar eller blir ihop med "bögiga" utbölingar som har såna PK-fasoner som att duscha, vara vuxna och kunna sätta ord på vad dom faktiskt vill.
Senast redigerad av triptyken 2021-06-08 kl. 07:38.
Citera
2021-06-08, 08:54
Medlem
Dags att lämna 50-talets exotifiering. Hundratusentals svenskar har finskt påbrå. Tycker du dig märka skillnader i deras sätt att vara gentemot en helsvensk?
Citera
2021-06-08, 08:56
Medlem
LightCameraActions avatar
HBTQ... är statsreligion i Sverige. Det feministiska viruset har slagit ut den Svenska befolkningen. Finsk sisu från andra världskriget.
Citera
2021-06-08, 08:58
Medlem
Pusts avatar
Det är väl den finska dialekten eller brytningen (inte samma sak, men Svensson hör ingen skillnad) som gör att man ses som farlig i Sverige? I Svedala talar alla finländare med en kriminell zigenardialekt som busringaren Leifi Plomeros. Jörn Donner kunde ju framstå som rätt hård och han var inte ens äkta finne utan en svensktalande liberal.
Citera
2021-06-08, 09:02
Medlem
Finnar är extremt homofoba. Det är rent skrattretande hur de håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in