Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2021-06-08, 12:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Träna regelbundet, sluta med kolhydrater tills du är på en låg fettprocent,

En ehandel skulle lätt ge dig 3-10 tusen i månaden,

Träna utan kolhydrater är idioti och helt bortkastat...
Citera
2021-06-08, 12:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabethan
Hej

Jag är en helt hopplös människa som har 35 år kvar till pension och är i en så hopplösa livssituation så det kommer aldrig lösa sig för mig. Jag passar ingenstans och kan inte fördjupa mig i någonting alls, jag är helt enkelt ett helt hopplöst fall och hade vi haft assisterat självmord hade jag inte tvekat.

Förtidspension verkar vara omöjligt att få numera, vad finns det för andra vägar där man kan få in 2700 kr varje månad från staten eller vad man vill kalla det så det räcker till måsten som hyra och mat så man får stämpla ut ordentligt en gång för alla, vilken "lyx" att en gång för alla lösa det så man slipper år efter år vara i min situation där man är utanför på alla sätt, ändå tvingas till att skriva sig in i arbetsförmedlingen och liknande som inte tillför något.

Snälla hjälp, depressionen efter alla år håller på att äta upp mig, vad finns det för statliga väger som kan uppfylla samma funktion som förtidspension?

Hur klarar du dig på 2700 kr i månaden?
Du får gärna visa lite budgetramar!
Citera
2021-06-08, 13:18
Medlem
Det verkar som du behöver hjälp, en push så du känner meningsfullhet med livet.
Många har blivit hjälpta av antidepressiva för att tas sig upp, det är inget man behöver gå på hela livet.
Kontakta din vårdcentral, du kan få remiss till en utredning, till arbetsterapeut, kurator mm.
Du kan få hjälp med att arbetspröva på något som passar dig och dina förutsättningar.
Jag vet inte din historia, men sök hjälp för din depression och dina tankar om att du inte passar in mm. Det kan knappast bli sämre iallafall om du söker hjälp.
Ursäkta om jag missat något du skrivit eller upprepar vad andra kanske redan skrivit.
Citera
2021-06-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det är väl bara personer under 29 år, barnfamiljer, pensionärer och folk med sjukersättning (förtidspension) som kan få bostadsbidrag/bostadstillägg?
aha så kanske det är ja, var ju ett gäng år sen jag fick bostadsbidrag.
Citera
2021-06-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Träna utan kolhydrater är idioti och helt bortkastat...

Haha hello 80 talet, är du fettskrämd ochså såklart, och äter frukt för det är nyttigt, 🤣
Citera
2021-06-13, 13:32
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Hej

Jag är en helt hopplös människa som har 35 år kvar till pension och är i en så hopplösa livssituation så det kommer aldrig lösa sig för mig. Jag passar ingenstans och kan inte fördjupa mig i någonting alls, jag är helt enkelt ett helt hopplöst fall och hade vi haft assisterat självmord hade jag inte tvekat.

Förtidspension verkar vara omöjligt att få numera, vad finns det för andra vägar där man kan få in 2700 kr varje månad från staten eller vad man vill kalla det så det räcker till måsten som hyra och mat så man får stämpla ut ordentligt en gång för alla, vilken "lyx" att en gång för alla lösa det så man slipper år efter år vara i min situation där man är utanför på alla sätt, ändå tvingas till att skriva sig in i arbetsförmedlingen och liknande som inte tillför något.

Snälla hjälp, depressionen efter alla år håller på att äta upp mig, vad finns det för statliga väger som kan uppfylla samma funktion som förtidspension?

Det finns ingen hopplös situation. Din situation beror förmodligen bara på en kemisk obalans i hjärnan som gör att du har överdrivna tankar om hopplöshet..
Citera
2021-06-13, 13:37
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Hej

Så du menar att du strävar emot att vara en människa som vill leva på vad andra betalar in i skatt under 35 år till utöver vad du redan fejkat till dig och att folk ska tycka synd om dig?!
Citera
2021-06-13, 13:40
Medlem
Citat:
Jag klarar inte sociala spel, klarar inte körkort, klarar inte utbildningar. Passar helt enkelt inte in i samhället på något sätt. Den sociala biten är lättare då man inte är beroende på samma sätt så där har jag gett upp att någonsin få familj och vänner men den ekonomiska biten är mycket svårare att göra sig oberoende av hyran måste betalas och maten måste ätas. Hade jag på bekostnad av livskvaliteten kunnat hoppa över ekonomin som jag gjort med familj och vänskap så hade jag naturligtvis inte tvekat. Man måste vara jag för att förstå hur utesluten jag från livets alla delar hur mycket jag än försöker.

Man måste vara i min sits för att veta att ingenting hjälper. Jag har haft 4 jobb och alla har slutat med sparken. Den första och längsta klarade jag mig på ca 3 år, de senaste tre ca 3 månader var. På jobbet hamnar jag i situationer där jag kan ha hur rätt som helst, men det blir ändå jag som får gå etc. Mina fasta utgifter är ca 2 300, resten får räcka till mat och liknande då jag som sagt gett upp livskvalitet. Livskvalitet numera för mig är att få slut på depressionen och det blir bäst och egentligen enda lösningen att stämpla ut på riktigt och slippa vara helt utanför och ändå intvingad i samhället.

Orkar verkligen inge mer, varför har vi inte assisterat självmord i det här demokratiska landet? Är mina typers liv värdefulla bara för att medieföretagen måste tjäna pengar eller vad handlar detta värde om? Snälla hjälp mig, vad ska såna som jag göra?

Du vill inte ta livet av dig för det hade du löst på 5minuter med det du har hemma, eller hur?

Det finns ju massor med sätt att jobba och dra in pengar på, för nån som dig.
Personligen så hade jag nog satsat på köp & sälj (köp billigt, sälj dyrt) på tradera, med sånt du kan köpa på loppisar, tradera, wish, Ebay, bortskänkesannonser på blocket och Fb,

Du gör utan större ansträngning 10K/mån på det.
Citera
2021-06-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det finns ingen hopplös situation. Din situation beror förmodligen bara på en kemisk obalans i hjärnan som gör att du har överdrivna tankar om hopplöshet..

Och jag har inte något emot att ta mediciner som skapar denna balans, problemet är att läkare skriver ut mediciner mot depression utan att fysiskt se vad som saknas för ämnen, de skriver ut samma mediciner till alla andra utan att fysiskt se vad som saknas för kemiska ämnen individuellt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in