Citat:
Ursprungligen postat av
Elisabethan
Jag klarar inte sociala spel, klarar inte körkort, klarar inte utbildningar. Passar helt enkelt inte in i samhället på något sätt. Den sociala biten är lättare då man inte är beroende på samma sätt så där har jag gett upp att någonsin få familj och vänner men den ekonomiska biten är mycket svårare att göra sig oberoende av hyran måste betalas och maten måste ätas. Hade jag på bekostnad av livskvaliteten kunnat hoppa över ekonomin som jag gjort med familj och vänskap så hade jag naturligtvis inte tvekat. Man måste vara jag för att förstå hur utesluten jag från livets alla delar hur mycket jag än försöker.
Man måste vara i min sits för att veta att ingenting hjälper. Jag har haft 4 jobb och alla har slutat med sparken. Den första och längsta klarade jag mig på ca 3 år, de senaste tre ca 3 månader var. På jobbet hamnar jag i situationer där jag kan ha hur rätt som helst, men det blir ändå jag som får gå etc. Mina fasta utgifter är ca 2 300, resten får räcka till mat och liknande då jag som sagt gett upp livskvalitet. Livskvalitet numera för mig är att få slut på depressionen och det blir bäst och egentligen enda lösningen att stämpla ut på riktigt och slippa vara helt utanför och ändå intvingad i samhället.
Orkar verkligen inge mer, varför har vi inte assisterat självmord i det här demokratiska landet? Är mina typers liv värdefulla bara för att medieföretagen måste tjäna pengar eller vad handlar detta värde om? Snälla hjälp mig, vad ska såna som jag göra?
Du vill inte ta livet av dig för det hade du löst på 5minuter med det du har hemma, eller hur?
Det finns ju massor med sätt att jobba och dra in pengar på, för nån som dig.
Personligen så hade jag nog satsat på köp & sälj (köp billigt, sälj dyrt) på tradera, med sånt du kan köpa på loppisar, tradera, wish, Ebay, bortskänkesannonser på blocket och Fb,
Du gör utan större ansträngning 10K/mån på det.