2021-07-16, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag gick 5-6 ggr hos vaxsalong. Frågvis, observant, lärde mig speciellt mkt om egenvården. Sen blev det till att köpa vaxvärmare + något kg pellets. Kostar verkligen inte mycket. Strupe ansikte jag rakar med kniv men annars vaxar allt + ögonbryn. Eller flickvännen gör. Men visst saknar det mysiga med att någon främling vaxar stjärthålet på en. Jag har hög smärtgräns och är *övertygad* om att jag helt enkelt lärt mig att "det här gör inte ont" för det gjorde fan ont så in i helvete först.

Jag tror vi är lite lika när det gäller smärttröskel. Kniv är inget för mig dock.

Går det att vaxa strupen eller är det helt enkelt för svårt? Tänker på att fästa remsan där.
Citera
2021-07-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karm13
Jag tror vi är lite lika när det gäller smärttröskel. Kniv är inget för mig dock.

Går det att vaxa strupen eller är det helt enkelt för svårt? Tänker på att fästa remsan där.

Jag vaxar inte med strips. Tycker det verkar skit och svårt? Lägga strips på strupen vettifan asså. Som sagt verkar svårt jämfört med att bara dra smält vax över med spatel.

Köp en vaxvärmare + vaxpellets. Ofta hittar du kit för 500 spänn med värmare, spatlar, lugnande vätska att ha efter, och vaxpellets. En del kör sockervax men min erfarenhet är att det bara är klöddigare.

Har vaxat skägg å strupe tidigare men gillar stå i spegeln med kniven. Vettifan varför. Också du har risk att du får knottrig hud och ingrodda hår innan du lärt dig hur du sköter vaxad hud. Omtålig hud där med så rekommenderar börjar nån annanstans. Personligen jag tänkt lasra hela det området + facet. Fy fan för hår.
Citera
2021-08-13, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag vaxar inte med strips. Tycker det verkar skit och svårt? Lägga strips på strupen vettifan asså. Som sagt verkar svårt jämfört med att bara dra smält vax över med spatel.

Köp en vaxvärmare + vaxpellets. Ofta hittar du kit för 500 spänn med värmare, spatlar, lugnande vätska att ha efter, och vaxpellets. En del kör sockervax men min erfarenhet är att det bara är klöddigare.

Har vaxat skägg å strupe tidigare men gillar stå i spegeln med kniven. Vettifan varför. Också du har risk att du får knottrig hud och ingrodda hår innan du lärt dig hur du sköter vaxad hud. Omtålig hud där med så rekommenderar börjar nån annanstans. Personligen jag tänkt lasra hela det området + facet. Fy fan för hår.

Ursäkta sent svar, bara du inte tar fram kniven nu!

Jag hade bara fått den uppfattningen att typ alla som vaxar sig kör med strips, men jag tror det är som du säger, du verkar ha koll på de här sakerna.

Jag kommer som sagt att börja på salong, de får lära mig hur det hela fungerar.

Kan nog tänka mig att det är en jävligt speciell känsla helt enkelt att stå och raka sig med kniv i spegeln!
Citera
2022-06-04, 12:55
Bannlyst
När man lasrar, finns det risk för brännskador då?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in