2021-06-07, 13:39
Medlem
Jag är ny på detta. Råkade köpa för mycket. Tänkte kronor istället för euro. Nu vill jag sälja det som är för mycket. Med det går ju inte. Next knappen är grå. Provade att överföra till min transfer wallet från min key wallet. Samma sak där. Nu ser jag en notice där det står internal send only.

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av NyFlashbackaren 2021-06-07 kl. 13:49.
Citera
2021-06-07, 13:42
Medlem
Lejonpungens avatar
Haha, det är ju helt underbart. Vilken börs är det du köpt på?
Citera
2021-06-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonpungen
Haha, det är ju helt underbart. Vilken börs är det du köpt på?
Jag köpte direkt från appen Blockchain.
Citera
2021-06-07, 13:58
Medlem
Lejonpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyFlashbackaren
Jag köpte direkt från appen Blockchain.

Det är väl bara en wallet egentligen? Då får du göra ett konto på någon börs och skicka dina cryptos dit för att sälja dom.
Citera
2021-06-07, 14:08
Medlem
Citat:
Det är väl bara en wallet egentligen? Då får du göra ett konto på någon börs och skicka dina cryptos dit för att sälja dom.
Ok vad bra... Men som sagt...ny på det här. Har du någon börs du kan rekommendera?
Citera
2021-06-07, 14:16
Medlem
Lejonpungens avatar
Citat:
Ok vad bra... Men som sagt...ny på det här. Har du någon börs du kan rekommendera?

Det beror på vilken krypto du köpt. Du måste skicka dom till rätt address med rätt blockchain, annars kan dom försvinna helt. Om du t.ex försöker skicka bsc -> etherium måste det bridgas först så att dom hamnar på rätt kedja. Så kolla upp att du har rätt typ och att exhangen stödjer den krypto du vill sälja. Annars kommer du förlora en massa pengar i överföringsavgifter och i västa fall skicka allt till en address som är helt fel och bli av med alla dina pengar.
Citera
2021-06-07, 14:29
Medlem
Citat:
Det beror på vilken krypto du köpt. Du måste skicka dom till rätt address med rätt blockchain, annars kan dom försvinna helt. Om du t.ex försöker skicka bsc -> etherium måste det bridgas först så att dom hamnar på rätt kedja. Så kolla upp att du har rätt typ och att exhangen stödjer den krypto du vill sälja. Annars kommer du förlora en massa pengar i överföringsavgifter och i västa fall skicka allt till en address som är helt fel och bli av med alla dina pengar.

Jag har köpt bitcoins om det är det du menar med kryptovaluta. Eller finns det fler delar/förgreningar att tänka på inom bitcoins?

Det enda jag vil är att så fort som möjligt få in pengar i mitt bankkonto i svenska kronor. Antar att det blir avgifter med allt hoppande tillbaka.
Citera
2021-06-07, 14:33
Medlem
Lejonpungens avatar
Citat:
Jag har köpt bitcoins om det är det du menar med kryptovaluta. Eller finns det fler delar/förgreningar att tänka på inom bitcoins?

Det enda jag vil är att så fort som möjligt få in pengar i mitt bankkonto i svenska kronor. Antar att det blir avgifter med allt hoppande tillbaka.

Ja bitcoins kan du ju sälja på vilken börs som helst, jag använder crypto.com men det finns många andra som funkar lika bra.

Gör du ett konto där så finns det en knapp för transfer>deposit>crypto> välj bitcoin så får du en address att skicka till. Det tar ju ett tag att göra konto också och du kommer behöva legitimera dig med ID.
Citera
2021-06-07, 14:35
Medlem
Citat:

Beroende på vilken bank du har kan det bli svårt att få in dom, om inte omöjligt om du har fel bank. Men snabbaste sättet är väl att göra ett konto på t.ex Kraken och sen skicka din BTC dit för att sälja till Euro och sen göra en SEPA överföring. Fördelen med just Kraken jämfört med t.ex Coinbase är att du behöver inte skicka en liten summa till Kraken först för att bevisa att det är ditt bankkonto.
Citera
2021-06-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Beroende på vilken bank du har kan det bli svårt att få in dom, om inte omöjligt om du har fel bank. Men snabbaste sättet är väl att göra ett konto på t.ex Kraken och sen skicka din BTC dit för att sälja till Euro och sen göra en SEPA överföring. Fördelen med just Kraken jämfört med t.ex Coinbase är att du behöver inte skicka en liten summa till Kraken först för att bevisa att det är ditt bankkonto.

Omöjligt!? Jag har Swedbank.

Vad står SEPA för?
Citera
2021-06-07, 14:43
Medlem
Lejonpungens avatar
Citat:

Vad står SEPA för?

Du kan kolla i denna tråden om vad din bank tycker om krypto. https://www.flashback.org/t3307460 Min bank har inga problem men det verkar ju vara en av dom få lyckligt lottade.
Citera
2021-06-07, 14:45
Medlem
Citat:

Vad står SEPA för?

SEPA är enkelt förklarat banköverföringar av Euro från länder inom EU.

Ja vissa banker som t.ex LF och Ica Banken tillåter inte någonting som har med Krypto att göra, varken insättningar eller uttag till krypto exchanges. Swedbank verkar vara en 50/50, har sett en del som skriver att dom inte tillåter det och andra som sagt att dom kunnat köpa med Swedbank.

Lättast är nog bara göra överföringen och ifall dom ber om underlag så får du spara all din transaktionshistorik som visar ditt köp av Bitcoin i din wallet till exchangen du väljer att sälja från. Lär inte vara så svårt att fixa då du inte kommer att ha gjort många trades.

Alternativt om Swedbank inte tillåter insättningar av Krypto kan du göra som många verkar göra just nu och använda dig av t.ex Revolut för att första sätta in pengarna där och sen skicka dom till Swedbank.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in