2021-06-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är bättre om länderna har andra saker att tävla om än vilka som har låga skatter. Typ lägst kriminalitet, bäst klimat och miljö, lite luftföroreningar osv.
Sverige kommer ju att förlora totalt då med tanke på att kriminaliteten skenar och att klimatet suger då det ligger alldeles för nära nordpolen.
Citera
2021-06-10, 11:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roctane
Sverige kommer ju att förlora totalt då med tanke på att kriminaliteten skenar och att klimatet suger då det ligger alldeles för nära nordpolen.

Men då måste ju regeringen förbättra Sverige så fler vill komma hit. Kan alltså vara en vinst på sikt.
Citera
2021-06-10, 20:41
Medlem
Hur motiverar du detta, när utveckling och möjligheter att driva sin verksamhet online bara ökar?

- Jag har hela mina business online

- Mina ”anställda” jobbar som freelancers och är spridda över hela världen. Decentraliserad organisation

- Bolaget är operationellt i södra Europa, men vi driver intäkter från Asien

- Mina skatter betalar i det landet bolaget är skrivit, bolagsskatt 10%, dividend 5%

1. Klimat, mat o kultur
2. Skatter och företagare vänligt
3. Bostäder till rimliga pengar.

Kan inte så någon fördel för mig själv att bosätta mig i Sverige, för mig är EU 🇪🇺 perfekt då ja åtnjuter alla fördelar. Hade köpt ditt argument rakt ut, om skattesatsen i samtliga EU länder är densamma, dvs låg. Men så är inte fallet
..
Citera
2021-06-12, 15:21
Medlem
Skatt är alltid tvingas betala för folk helt utan värde i samhället. Vem är så korkat och betalar för något som endast hör hemma i en soptunna?

Här jag bor är det just 0% skatt för man betalar inte för något helt utan värde. Så är sjävklart så alla väljer att se till inte behöva betala.
Citera
2021-06-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men då måste ju regeringen förbättra Sverige så fler vill komma hit. Kan alltså vara en vinst på sikt.

Hur ska dom kunna göra kostsamma förbättringar när delar av skattepengarna slussats iväg dit dom behövs ”bättre”?

Hur skulle motivationen att betala skatt öht påverkas tror du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in