2021-06-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det är regler att man skall fråga alla upp till 25 om leg.

Autister får ofta visa leg i 40-årsåldern för att köpa tobak och alkohol då de ser ut som barn i ansiktet (tänk Anders Lindberg). Det här är inget skämt utan jättevanligt.

Annars är det knappast något problem och få 40-åringar som måste visa leg.

Har aldrigt upplevt att 40-åringar behöver visa leg.
Jag har varit med om 60- åringar som visat leg
Citera
2021-06-06, 12:51
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Haha är du svagbegåvad. Ingen 60 åring i Sverige kan se ut som 19. Är du fullständigt från vettet. Ytterst få 30- åringar ser som 19
Det var sarkasm min gode jonte400
Citera
2021-06-06, 13:01
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Han har ett sådant autistiskt ansikte. Ser omanligt ut. Men, vem fan tror på allvar att han kan vara under 20. Skulle lätt kunna sätta mina livs besparingar på det även förtjänsten bara är en tusenlapp
tja, jag gav bara han som exempel på otroligt barnsligt utseende. Så lindberg slipper nog. Men det här är ett reelt problem för många med autism. jag har inte hört någon klaga om systemet men hört några beklaga sig när de handlar snus i kiosken. och är 40.
Det är inte så konstigt då en del dessutom klär sig barnsligt. Tex hoodtröjor och vägra ta av sig kepsen när de är 40.
Fanns kul tråd för något år sedan om att henrik Arnstad (50år?) gick omkring i skatekläder från typ polarn och pyret.
Citera
2021-06-06, 13:13
Medlem
Inga konstigheter. Detta görs så att inte nästkommande kund känner sig kränkt för ålder, hudfärg och allt annat som de kan hittepå när de ombeds visa leg för att de ser unga ut.
Citera
2021-06-06, 13:21
Medlem
MrMarios avatar
Förmyndarmentaliteten i Sverige.
Jag fick häromåret visa leg för att köpa energidryck på Coop, då vid 31 års ålder
Citera
2021-06-06, 13:31
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Förmyndarmentaliteten i Sverige.
Jag fick häromåret visa leg för att köpa energidryck på Coop, då vid 31 års ålder

Det va för att register dig! Vem fan är som galen att man smäller i sig energidryck när man är över 13?
Citera
2021-06-06, 13:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kan det inte vara så att kassan slumpar fram leg-kontroll och att personalen då måste fråga om leg även om det är uppenbart att personen är över 100 år?
Citera
2021-06-06, 13:49
Medlem
Dimpens avatar
Ingen som jobbar på Systenbilaget som kan svara så vi slipper alla spekulationer?
Citera
2021-06-06, 13:51
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan det inte vara så att kassan slumpar fram leg-kontroll och att personalen då måste fråga om leg även om det är uppenbart att personen är över 100 år?
Vore intressant att få reda på från någon ur personalen.

Jag tror jag fått visa två gånger efter jag fyllde 30, en gång var ordföljden i uppmaningen märklig och
jag tolkade det som att jag höll på att bli doxxad, att mannen i kassan tänkte sitta och matcha min korg mot någon bloggare på nätet för att kolla om det var jag. (eller om han behövde mitt personnummer för internetbedrägerier)
Citera
2021-06-06, 14:10
Medlem
Ja, det är ett intressant fenomen och verkar bara bli mer och mer absurt för varje år som går. Gråa farbröder med djupa rynkar som är mer sannolika att ha barnbarn än att vara gymnasister får hosta upp legitimation. Vad handlar det om?
Citera
2021-06-06, 14:39
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Han har ett sådant autistiskt ansikte. Ser omanligt ut. Men, vem fan tror på allvar att han kan vara under 20. Skulle lätt kunna sätta mina livs besparingar på det även förtjänsten bara är en tusenlapp
Men nu är det inte 20-gränsen som är relevant utan 25.
Citera
2021-06-06, 14:39
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Det va för att register dig! Vem fan är som galen att man smäller i sig energidryck när man är över 13?

Sant, men det var inte läge för att dricka kaffe där och då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in