Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Nej, det händer aldrig att de kräver att någon ska visa leg som uppenbarligen är över 30 år på bolaget. De som ev. kan fråga är de yngre och nyanställda som är lite osäkra och mer rädda för att inte själva få en tillsägelse.
Där emot så är sannolikheten större att man ska behöva vissa leg. för att köpa folköl i affären för där är gången annorlunda. Myndigheterna brukar med jämna mellanrum skicka ut kontrollanter och kolla hur det efterlevs och då kan deras tillstånd ryka, vilket måste sökas igen och det är dyrt som attan.
Edit: Egentligen hade man kunnat lösa leg.problemet i kassan med modern teknik. Det finns program som ganska exakt kan förutse åldern, så behöver ingen sitta och killgissa eller kund känna oro över att man inte ska få köpa ut på bolaget pga. man har legget hemma.
där har du fel , är lite över 30 och kanske får vissa leg mellan 50-60% av gångerna. brukar ofta handla på samma systembolag ( visst inte varje vecka ) men har blivit leggad av samma personer om och om igen. både män och kvinnor som är garanterat runt 35-50 år gamla.
har haft skägg i snart 10 år och börjar bli smått vithårig. Men senast jag var på systemet sa kassörskan
- jag gissar att du är över 20
- nej ( svarade jag skämtsamt )
hon skrattade till , tror hon själv fattade hur löjligt det skulle varit att fråga om leg.