2022-02-08, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Jag skulle tippa att ALLA kvinnorna som är med i detta program är med för att stärka sitt varumärke. Är inte det väldigt självklar det?

Men samtidigt vill de inspirera andra kvinnor att komma igen och satsa på det de vill göra.
Det är väl självklart, vad skulle det annars vara?
Citera
2022-02-08, 21:46
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Antonia ärvde sin förmögenhet och sina företag av sin pappa. Tydligen är en kvinna framstående om hon ärver något. Snacka om låg ribba.

Alla kvinnor får makt av sin pappa, eller andra män vars penis de suger på dagligen. Kvinnor är verkligen totalt meningslösa, men ändå ska hela samhället i kör ropa att kvinnor är starka och självständiga. Besynnerligt.

Vad tycker du om de unga kvinnorna i Sverigedemokraternas kanal Riks?
https://www.youtube.com/channel/UC92...RXf7awoRX3GG8g

De tjänar pengar och får följare och beundrare av att vara icke-PK, är det inte heller bra enligt dig?
Citera
2022-02-22, 03:09
Medlem
Sitter och ser på det nu.
Topplista på vem ni hade legat med först 1-5. Fyller jag på sen! 😁

Edit. Motivera gärna varför!
Senast redigerad av Redrum.187 2022-02-22 kl. 03:20.
Citera
2022-02-26, 16:13
Medlem
Slår min kvinna om hon sätter på den skiten kvinnan ska veta sin plats i hemmet köket eller sängen enda stället hon får vara på
Citera
2022-02-26, 19:16
Medlem
Citat:
Detta har 100 år av feminism frambringat. Powerkvinnor dvs de bästa kvinnorna är samtliga ett gäng mediahoror, som ingen producerat något av faktiskt värde för någon.

En doktor som knappt arbetat som det, utan som gifte sig med en förmögen man och blev hemmafru. Hon visar tydligt att utbildning är bortkastat på kvinnor, och att kvinnor främst utbildar sig för att därigenom kunna fånga en man att knulla.
Ge mig ett enda exempel på en svensk "powerman".

Citat:
Detta har 100 år av feminism frambringat. Powerkvinnor dvs de bästa kvinnorna är samtliga ett gäng mediahoror
Det är de fem kvinnor som ställer upp på att delta i programmet av de kvinnor som blivit tillfrågade. Inte de fem "bästa" eller mest framgångsrika kvinnorna i hela Sverige.

Syftet med programmet är inte att visa upp de mest talangfulla eller mäktigaste kvinnorna i Sverige utan att visa unga tjejer att de också kan satsa på karriären och tjäna mycket pengar när de växer upp och att de inte ska hållas tillbaka och bli isolerade hemmafruar som vuxna enbart för att osäkra män vill det och säger åt dem att det är deras syfte (eftersom att osäkra män vill att kvinnor ska vara ekonomiskt och socialt beroende av män och hållas som gisslan i förhållanden med män).
Senast redigerad av drysin 2022-02-26 kl. 20:14.
Citera
2022-02-26, 19:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Ge mig ett enda exempel på en svensk "powerman".
Stenbeck, Kamprad. Bert Karlsson.
Citera
2022-02-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ingenting "power" med någon av dem.

Om "power" är att vara rik trots att man bara latar sig utan att göra någon samhällsnytta eller uträtta något av betydelse så har vi en hel del "powermän". Män blir ju rika enbart för att de är män och inkvoteras tack vare deras kön eller för att de utnyttjar och exploaterar andra människor.

Kvinnor blir rika när de är duktiga på sina yrken och satsar på karriären.
Senast redigerad av drysin 2022-02-26 kl. 19:36.
Citera
2022-02-26, 19:39
Medlem
AdMortems avatar
Citat:

Om "power" är att vara rik trots att man bara latar sig utan att göra någon samhällsnytta eller uträtta något av betydelse så har vi en hel del "powermän". Män blir rika enbart för att de är män och för att de utnyttjar och exploaterar andra människor.

Jag har inte tittat men ser mer som du säger, rika kvinnor än starka och drivande. Vilket jag gissar att de är men... är man mer Power för att man skriver lite böcker eller är med i Tv än vad undersköterskan som fortsätter kämpa på jobbet hur tufft det än blir? Är man mer Powerkvinna än den som utsatts för våld och trauman men ändå vänder sig om med ett leende till sina barn och pushar dem framåt för att klara av livet med ett positivt, glatt sinne? Är den rika kvinnan en mer powerkvinna än den som pusslar med hämtningar och lämningar på förskolor och fritidshem liksom fixar och donar där hemma mellan arbete och studier?

Vad är en svensk PowerKvinna? Bra underhållning? Nja
Citera
2022-02-26, 19:40
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:

Bra namn! Jag fyller på lite till

Torbjörn Törnqvist, Gunvor
Melker Schörling, AAK, Hexagon och Hexpol,
Carl Bennet, Getinge

Människor med verklig makt och betydande power.
Inte så mycket smink och skvallerpress, mer framgång och resultat
Citera
2022-02-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag har inte tittat men ser mer som du säger, rika kvinnor än starka och drivande. Vilket jag gissar att de är men... är man mer Power för att man skriver lite böcker eller är med i Tv än vad undersköterskan som fortsätter kämpa på jobbet hur tufft det än blir? Är man mer Powerkvinna än den som utsatts för våld och trauman men ändå vänder sig om med ett leende till sina barn och pushar dem framåt för att klara av livet med ett positivt, glatt sinne? Är den rika kvinnan en mer powerkvinna än den som pusslar med hämtningar och lämningar på förskolor och fritidshem liksom fixar och donar där hemma mellan arbete och studier?

Vad är en svensk PowerKvinna? Bra underhållning? Nja
Nej, enligt mig så sliter undersköterskor mycket mer än någon rik karriärist oavsett kön, syftet med programmet är dock att fokusera på kvinnliga karriärister som tjänar mycket pengar på att satsa på karriären eftersom att det annars bara är män som framställs på det sättet (samtidigt som kvinnor framställs som osjälvständiga våp som förlitar sig på män för sin överlevnad, som golddiggers, som hemmafruar som pga biologi enbart vet hur man tar hand om barn och lagar mat, bakar, städar, eller som bara klarar av att tjäna pengar på totalt två olika sätt, antingen genom att slita ihjäl sig själva som undersköterskor och få dåligt betalt eller genom att förtrycka sig själva och anspela på sex, osv osv).

Det handlar om att krossa stereotyper och fördomar om kvinnor och tydligt visa att kvinnor är självständiga och kan tjäna mycket pengar på egen hand (om de nu vill och prioriterar det) genom att satsa på karriären, och att kvinnor definitivt inte är ekonomiskt beroende av män.
Senast redigerad av drysin 2022-02-26 kl. 20:15.
Citera
2022-02-26, 23:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Makt, pengar och framgång. Om inte det är "power" så får du gärna ge mig din lista på kriterier så att vi i alla fall pratar om samma sak.

Citat:
Om "power" är att vara rik trots att man bara latar sig utan att göra någon samhällsnytta eller uträtta något av betydelse så har vi en hel del "powermän". Män blir ju rika enbart för att de är män och inkvoteras tack vare deras kön eller för att de utnyttjar och exploaterar andra människor.
Jag tror bestämt att du trollar när du påstår att Kamprad och Stenbeck bara latade sig och inte gjorde något av betydelse.

Citat:
Okej, nu vet jag att du trollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Bra namn! Jag fyller på lite till

Torbjörn Törnqvist, Gunvor
Melker Schörling, AAK, Hexagon och Hexpol,
Carl Bennet, Getinge

Människor med verklig makt och betydande power.
Inte så mycket smink och skvallerpress, mer framgång och resultat
Jo, det är ju lite så jag tänker. Men uppenbarligen så har man mer "power" som bloggbrud än som några av landets mest framgångsrika entreprenörer.
Citera
2022-02-26, 23:31
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Makt, pengar och framgång. Om inte det är "power" så får du gärna ge mig din lista på kriterier så att vi i alla fall pratar om samma sak.

Jag tror bestämt att du trollar när du påstår att Kamprad och Stenbeck bara latade sig och inte gjorde något av betydelse.

Okej, nu vet jag att du trollar.

Jo, det är ju lite så jag tänker. Men uppenbarligen så har man mer "power" som bloggbrud än som några av landets mest framgångsrika entreprenörer.

Mycket make up och ett jobb på en reklamradiokanal är inte Power.
Möjlighet att kunna påverka sin samtid och få gehör hos andra med stort inflytande är power.

Det har ingen av deltagarna i TV-serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in