2021-06-02, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Av erfarenhet brukar inte praktiker leda till jobb inom service. Företagen utnyttjar läget.
Skulle ta foodora jobbet då. Du får lön, kan styra dina arbetspass själv och det ser bättre ut på cv:t.
Nä jag vet, tror att jag skippar den här jävla skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Willys-chefen verkar helt dum inuti huvudet och ingen jag skulle vilja jobba åt framöver.
Foodora är nog ganska jobbigt så jag säger - sök fler jobb.
Gå till fler matbutiker och be om att få provjobba en dag (med lön) och se om du kan få timanställning nästa dag.
Jag behöver pengar just nu alltså. Jag har ju bil, man ser ju dom pakistan-indier som slavar med sina cyklar och mopeder, jag har ju ändå åt i alla fall som kan ta min röv till kunderna snabbt. Vill ha nåt att göra.

Känner mig så dum att jag ens startar tråden, självklart ska jag välja foodora!

Slavar fan inte gratis i månader för att sen få en jävla timanställning
Citera
2021-06-02, 19:34
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertsted
Och kan även bli teamleader.

Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Flashigt

Hahahaha eller hur..teamleader...oh la la..
mer jobb för typ samma lön.

Att kräva praktik betyder att han tänker utnyttja dig. "Vadå jävla praktik?..ge mig lön för mitt jävla jobb!", hade jag sagt.

Ta Foodora för mat för dagen och betala hyran.
Sedan som någon annan sa så sök sommarjobb. Få en fot i dörren.
Sedan kanske frågan är om du inte borde studera eller nått. Yrkesutbildning eller universitet eller något praktiskt. Vad som helst som gör att du står ut från de övriga. Elektriker, dörrvakt, grävskopsförare eller vad fan som helst.
För du vill väl inte jobba dönicke jobb med airheads och invandare resten av livet heller?

Där har du mitt råd.
Make a minimal effort.
Skål!
Citera
2021-06-02, 19:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jag behöver pengar just nu alltså. Jag har ju bil, man ser ju dom pakistan-indier som slavar med sina cyklar och mopeder, jag har ju ändå åt i alla fall som kan ta min röv till kunderna snabbt. Vill ha nåt att göra.

Känner mig så dum att jag ens startar tråden, självklart ska jag välja foodora!

Slavar fan inte gratis i månader för att sen få en jävla timanställning
Bra tänkt! Praktik ska ju vara till för att lära sig ett jobb, men hur lång tid tar det att lära sig ett enkelt butiksjobb på ingångsnivå? Ganska uppenbart att de bara utnyttjar arbetslösa.

Foodora ska vara ett riktigt risigt jobb, men det är ju iaf betalt.
Citera
2021-06-02, 20:05
Medlem
irrelevants avatar
Du ska sätta dig i skolbänken och bli något vettigt, din luffare. Du lever bara en jävla gång, ska du verkligen slösa bort dyrbara år på att jobba på Willys? Tänk med hjärnan.
Citera
2021-06-02, 20:10
Medlem
Cameltotems avatar
Ta willys. Jobba på bra som fan, trevlig och ordningsam så får du säkert fortsätta jobba där sen.
Citera
2021-06-02, 21:00
Medlem
brajzillas avatar
Haha ja tar du foodora kommer dom verkligen att vrida ur dig som en jävla disktrasa det fattar ju vem som helst//heppåre.
Citera
2021-06-02, 23:38
Medlem
Känner flera med bra jobb inom dagligvaruhandeln, inkl en arbetsledare på Willys, alla började med en praktik och senare timanställning som de skötte bra.
Citera
2021-06-02, 23:42
Medlem
over9ks avatar
Willys, du kan ju jobba kvällar, då tjänar du dessutom mer
Citera
2021-06-02, 23:43
Medlem
Citat:
Jag har extremt svårt att vakna på morgonen, jag kan säga redan nu att jag har lämnat över jobb till andra om det är morgontider.

Har fått ett erbjudande för praktik på Willys som jag själv sökte upp, chefen där säger att det blir inte 1 månad utan mer som jag måste praktisera.........

Hur länge kan det gälla tror ni? Måste gå upp på morgonen så klart, och jobba gratis, sen därefter blir jag timanställd om det gått bra. Och kan även bli teamleader.

Egentligen vill jag detta mest av allt, men har skräck för att lägga mig tidigt då jag inte somnar ändå...

Alternativ 2

Får jobb direkt, har egen bil, som jag ska leverera ut mat med till kunder genom foodora. Kan välja arbetstider!

Vilken tycker ni man ska välja? Hur är foodora med andra typ uber eats och dom?
Hur mycket kan jag tjäna i månader om jag jobbar 25 timmar i veckan eller 35 som är max?

Svara gärna på allt

Ska skriva på imon, och jag sa till AF innan jag skriver på dokumentet att jag behöver tänka igenom osv

Enkelt.

Ställ klockan på 22 = läggdags.

Kan du inte sova, kliv upp ändå kl 06 dagen efter och börja träna. Se till att va så slut att du kan somna mellan 22-23.

Det tar inte så lång stund innan det går från grisjobbigt till bara jobbigt, till drygt, till sådär till okej.
Citera
2021-06-03, 00:49
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Willys, du kan ju jobba kvällar, då tjänar du dessutom mer
Eftersom det bara är en praktik så blir det inga pengar.
Citera
2021-06-03, 12:43
Medlem
bombaccis avatar
Jag hade nog valt ....INGEN

Praktik: Stor risk att bli utnyttjad. Du jobbar gratis och får sen inte jobb.

Foodora: Skitföretag, stressigt som f-n. Usla arbetsvillkor.

Du kanske kan börja plugga istället? Läs något bra som du får jobb på istället.

Hade jag behövt välja ett av de där två skitdåliga alternativen hade jag tagit praktiken (hur ska du överleva under tiden, får du bidrag?) och hoppats på det bästa. Att du ska bli teamleader är bara något han lockar med, om han ger dig en heltid tillsvidareanställning så har du vunnit högsta vinsten. De lär dock bli tufft.
Citera
2021-06-03, 21:25
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Eftersom det bara är en praktik så blir det inga pengar.

Citat:
Hur länge kan det gälla tror ni? Måste gå upp på morgonen så klart, och jobba gratis, sen därefter blir jag timanställd om det gått bra. Och kan även bli teamleader.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in