2021-06-02, 15:59
Bannlyst
Jag har extremt svårt att vakna på morgonen, jag kan säga redan nu att jag har lämnat över jobb till andra om det är morgontider.

Har fått ett erbjudande för praktik på Willys som jag själv sökte upp, chefen där säger att det blir inte 1 månad utan mer som jag måste praktisera.........

Hur länge kan det gälla tror ni? Måste gå upp på morgonen så klart, och jobba gratis, sen därefter blir jag timanställd om det gått bra. Och kan även bli teamleader.

Egentligen vill jag detta mest av allt, men har skräck för att lägga mig tidigt då jag inte somnar ändå...

Alternativ 2

Får jobb direkt, har egen bil, som jag ska leverera ut mat med till kunder genom foodora. Kan välja arbetstider!

Vilken tycker ni man ska välja? Hur är foodora med andra typ uber eats och dom?
Hur mycket kan jag tjäna i månader om jag jobbar 25 timmar i veckan eller 35 som är max?

Svara gärna på allt

Ska skriva på imon, och jag sa till AF innan jag skriver på dokumentet att jag behöver tänka igenom osv
Senast redigerad av Bertsted 2021-06-02 kl. 16:01.
Citera
2021-06-02, 16:02
Bannlyst
Vill du jobba som en pakistansk/bangladeshisk slav så är det upp till dig. Måste nog vara det största slavgörat i Sverige helt i enlighet med Reinfeldts villkor.

Hade utan tvekan tagit praktiken. Den lönen och arbetsmiljön du får på Willys efteråt är värt några månaders praktik.
Citera
2021-06-02, 16:09
Medlem
Willys låter ändå säkrare och bättre långsiktig
Citera
2021-06-02, 16:19
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Willys låter ändå säkrare och bättre långsiktig
Vare sig det är för att bygga kontakter eller att det i överlag blir mer lärorikt så håller jag med.

Dock så är pengar ändå pengar, så frågan är hur det ser ut for TS rent ekonomiskt.
Citera
2021-06-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Vill du jobba som en pakistansk/bangladeshisk slav så är det upp till dig. Måste nog vara det största slavgörat i Sverige helt i enlighet med Reinfeldts villkor.

Hade utan tvekan tagit praktiken. Den lönen och arbetsmiljön du får på Willys efteråt är värt några månaders praktik.

Ger mer erfarenhet samt ser bättre ut i ett CV.
Citera
2021-06-02, 16:24
Medlem
aTeRlINes avatar
Willys låter som ett ganska slappt jobb överlag. Foodora lär vara stressigt som fan.
Citera
2021-06-02, 16:36
Medlem
lisagommans avatar
Får dom verkligen ha dig som obetald praktikant i en månad eller mer för att se om du kan få jobb? Det låter olagligt.. om du inte sökt en praktikplats vill säga.

Hur som, Willys framför foodora alla dagar i veckan! Varför har du svårt att gå upp tror du? Sök nattjobb annars om det passar bättre? Jag vet att alla säger det men det är sant - man vänjer sig vid att gå upp tidigt!

Själv brukade jag börja runt 10 och hade liknande problem med att vakna men nu börjar jag kl 06.00 och har vant mig.
Citera
2021-06-02, 16:36
Medlem
Beror på hur länge du måste jobba gratis på Willys och om du ser en framtid där? Annars hade jag kört på Foodora och byggt på mitt bankkonto istället för för att göda någon annan.
Citera
2021-06-02, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vare sig det är för att bygga kontakter eller att det i överlag blir mer lärorikt så håller jag med.

Dock så är pengar ändå pengar, så frågan är hur det ser ut for TS rent ekonomiskt.
ekonomiskt? Katastrofalt dåligt, snart hemlös.
Citera
2021-06-02, 17:02
Medlem
auruns avatar
Willys-chefen verkar helt dum inuti huvudet och ingen jag skulle vilja jobba åt framöver.
Foodora är nog ganska jobbigt så jag säger - sök fler jobb.
Gå till fler matbutiker och be om att få provjobba en dag (med lön) och se om du kan få timanställning nästa dag.
Citera
2021-06-02, 17:38
Medlem
Av erfarenhet brukar inte praktiker leda till jobb inom service. Företagen utnyttjar läget.
Skulle ta foodora jobbet då. Du får lön, kan styra dina arbetspass själv och det ser bättre ut på cv:t.
Citera
2021-06-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertsted
Vilken tycker ni man ska välja?

Båda alternativen låter helt B, men det ena va ju betalt iallafall, sen så är jag ingen arbetsgivare så jag vet inte hur högt det slår att man kan plocka matvaror i cvt, inte en chans att det är värt månader av slavarbete iallafall.

Du är lite sent ute, sommaren brukar annars va en bra tid att få in en fot på olika ställen (med seriös lön)

Citat:
Ursprungligen postat av Bertsted
Och kan även bli teamleader.

Flashigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem