2021-06-01, 13:03
Medlem
JEGS76s avatar
Kul duell mellan Sailor och guld-nissen Frank Giustra.
https://youtu.be/coHC_9ApBdg

1h 20 min in så behandlas det faktum (?) att Valarna som utgör 2 % dock sitter på 95% av hela konkarollen. Oavsett om det är exakt så eller ej; vad skulle möjligen kunna gå åt helvete om de av någon outgrundlig anledning enas att alla säljer av rubbet samtidigt. Vad skulle det få för konsekvenser? Kursen lär ju störtdyka då 95% av marknadsvärdet försvinner. Eller blir helt plötsligt en sabla massa Bitcoin tillgängliga på marknaden?
En fråga som leder fram till den frågan jag egentligen tänkte på först...
Har än så länge bara tryckt in relativt små belopp i det här. Men hur 17 lyckas tex Microstrategy och de stora nu på senare tid köpa BTC med 7 nollor och mer ändå? Finns det någon pott av BTC som bara sitter och väntar på att köpas upp? Ligger gruvdriften hela tiden steget före?
Citera
2021-06-01, 13:26
Medlem
Det enkla svaret är att det händer inte, för säljer man så mycket på en gång finns inte tillräckligt med köpare, d.v.s. priset blir fruktansvärt lågt. Och även om en val vill sälja BTC för $30k styck så kanske den inte vill sälja BTC för $2k styck. Så frågan är inte ens rimlig som hypotetisk.

Microstrategy vet hur man köper saker på ett bra sätt, utan att det blir för dyrt. Det är rent av sådant de är duktiga på. Förhoppningsvis har du märkt att personer som Saylor är en clown när det kommer till Bitcoin. Han, och företaget, är formodligen desto duktigare på att hantera finansiella marknader.
Citera
2021-06-01, 13:40
Medlem
När Bitcoin gick från $19 000 till $3 800 under 2017/2018 så valde 86% av ägarna att inte sälja.

Detta säger något om hur speciell den här marknaden är och hur mycket hodlers tror på Bitcoin. Det är också det som kommer att göra krypto ännu mer framgångsrikt på sikt.
Citera
2021-06-01, 22:26
Medlem
JEGS76s avatar
Skönt. Jag försöker bara eliminera alla tänkbara källor till osäkerhet kring krypto. Då kan jag lugnt sova vidare...
Men om nu Microstrategy köper på ett bra sätt utan att det blir för dyrt... ja, vadå "bra sätt"? Finns det bra och dåliga?
Citera
2021-06-02, 11:46
Medlem
RolexDatejusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
När Bitcoin gick från $19 000 till $3 800 under 2017/2018 så valde 86% av ägarna att inte sälja.

Detta säger något om hur speciell den här marknaden är och hur mycket hodlers tror på Bitcoin. Det är också det som kommer att göra krypto ännu mer framgångsrikt på sikt.

Så ser jag också på saken. Man underskattar hur stark hodler-mentaliteten är hos de trogna användarna. Det är väl det man vill påpeka med nätverkseffekten bakom, den svåraste saken att uppnå och samtidigt en av de svåraste sakerna att bli av med.

Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Skönt. Jag försöker bara eliminera alla tänkbara källor till osäkerhet kring krypto. Då kan jag lugnt sova vidare...
Men om nu Microstrategy köper på ett bra sätt utan att det blir för dyrt... ja, vadå "bra sätt"? Finns det bra och dåliga?

Kan inte säga att jag kollat upp specifikt hur just Saylor har gjort, men detta kan vara läsvärt för att besvara din fråga om olika sätt att handla på:
https://medium.com/circle-research/how-does-crypto-otc-actually-work-e2215c4bb13
Senast redigerad av RolexDatejust 2021-06-02 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in