2021-06-01, 23:11
Medlem
En anhörig till V*dat y**diz har lagt ut en bild på V*dat och lagt till massor med röda hjärtan kan det vara en signal?
Citera
2021-06-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
eller hur, inte en enda svensk i sikte. Nä inte ett enda livräddningsförsök heller, men tror det är för dom vet han är stendöd. Så typ inte lönt. Vissa verkar ganska obrydda över det hela

Polisen eller om det är ambulans gör livräddningsförsök när de kommer. Man ser det på nån av de korta filmerna. Men han kan ju ha varit död ändå. Han ser onekligen stendöd ut.
Citera
2021-06-01, 23:14
Medlem
Jag är själv invandrare och jag vet varför många där inte hjälpte till, om de hade hjälpt till sen dör han då de kan få skulden att de fick flytta på han innan ambulansen kommer osv. Jag hade inte heller gjort nåt om jag va där också. Men hade det varit olycka tro på mig alla hade hoppat in och hjälpt till.
Citera
2021-06-01, 23:17
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Hur många var det som sköt dödande skott?
Det där är så typiskt svenskt. Två personer skjuter en annan, och ingen döms för det för man kan inte bevisa vem som sköt just det dödande skottet. Och att döma för misshandel går inte eftersom det handlar om mord.

Lindome, nån?
Citera
2021-06-01, 23:19
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Jag är själv invandrare och jag vet varför många där inte hjälpte till, om de hade hjälpt till sen dör han då de kan få skulden att de fick flytta på han innan ambulansen kommer osv. Jag hade inte heller gjort nåt om jag va där också. Men hade det varit olycka tro på mig alla hade hoppat in och hjälpt till.
Så länge man gör saker enligt CPR (eller andning, blödning, chock) så finns det ingen som kommer ha åsikter om det förutom idioter. Och dom har dessa ändå. Det är en 10-minuterskurs! Kanske borde vi fokusera på det mer än SFI som inte tar några 10 minuter ...
Citera
2021-06-01, 23:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Precis. Många av dem har trasiga föräldrar som varit med i krig. Föräldrarna är ofta outbildade. Vissa kan inte ens läsa. Många av dessa killar saknar en pappa. Det är stora familjer, många syskon. Familjerna har tappat kontrollen. Sönerna löper amok och hamnar i kriminalitet.

skitsnack. det kom mängder av krigsflyktingar hit under 30- och 40-talet. dom blev inte kriminella. deras barn blev inte kriminella. det strösslades inte bidrag över dom.

dom här kräken har vuxit upp i världens mest omfattande välfärdsstat. dom har fri sjukvård, fri skolgång, gratis fritidsgårdar, tiotusentals kronor i bidrag, alla tänkbara förutsättningar. det enda dom saknar är intelligens, impulskontroll och konsekvenstänkande, vilket också är det egentliga skälet till det här utfallet.
Citera
2021-06-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Så länge man gör saker enligt CPR (eller andning, blödning, chock) så finns det ingen som kommer ha åsikter om det förutom idioter. Och dom har dessa ändå. Det är en 10-minuterskurs! Kanske borde vi fokusera på det mer än SFI som inte tar några 10 minuter ...

Jo jag vet det men tro på mig folk vet vem han är, de skriker på arabiska stackars Nabil stackars Nabil och Nabil är hans pappa. Ingen vill ta skiten på sig.
Citera
2021-06-01, 23:28
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Jo jag vet det men tro på mig folk vet vem han är, de skriker på arabiska stackars Nabil stackars Nabil och Nabil är hans pappa. Ingen vill ta skiten på sig.
Hade jag varit där hade jag iaf kollat om han hade puls, andades och om det var en artärblödning hade jag försökt med tryck.

Nu HADE jag ju iofs inte varit där av många anledningar, men alla vi som gått hela skolan i landet fick lära oss det där. De som dessutom gjorde militärtjänst under nåt amatör-år som på min tid fick en refresh-kurs i skadehantering.

ALLA borde ha den. Räddningstjänsten åker inte till vissa områden om inte polisen är där redan, t.ex det område detta handlar om. Och den tiden kan räcka - om nån vet vad dom gör och kan sin ABC.
Citera
2021-06-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Stämmer jävligt bra det. Han valde det själv.

Så han blev jagad sen dödad perfekt för de sekunderna medan han Springer för sitt liv e värst
Citera
2021-06-01, 23:46
Medlem
Citat:

Så är det.

Citat:
Ursprungligen postat av iptrix

Du är ursäktad eftersom du säkert är i början av karriären.
Citera
2021-06-01, 23:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerslayer
https://pt-media.org/2021/06/01/aute...mien-jaljilta/

Den videon kolla vid 1.00 och 1.19 så ser ni svartingarna jag menar!! Kanske dom som är häktade??

Ser en stöld på videon en elcyckel som snos, gissar att på slutet så var dom framme och kollade igenom offrets fickor efter pengar.
Citera
2021-06-01, 23:49
Medlem
Imzadis avatar
Låg inte kroppen olika i video snutarna? Som om dom flyttat kroppen ett halvt varv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in