Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-08, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Är det en FUP med bild på honom du är ute efter eller något specifikt brott? Jag lägger upp en här där Jonatan Goiteom (Slice) poserar med vapen på flera bilder, bland annat.

Solna tingsrätt:

Tack för svaren!

Rätta mig om jag har fel men i vilket annat land som helst hade han väl varit inlåst efter att ha gripits med vapen minst två gånger? Trots sin ålder? Detta hände för flera år sen när han var yngre. Idag är han väl 21? Under dessa åren har han varit med och gjort vad hyenorna är idag och det vore ingen vild gissning att han ett finger med i mordet på Kardo.
Citera
2022-03-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Hade inte Thomas haft på sig samma kläder i vardagen som på mordet hade han aldrig kunnat torska. Nu tror jag han behöver vara orolig för hovrätten men utan kläderna hade det vart omöjligt faktiskt.

Hade polisen talat lika säkra om honom som man gjorde med Abz hade han åkt in. Kriminella ljuger för att gå fria från brott som dom gjort. Kanske polisen borde börja ljuga i rätten för att få de som verkligen är skyldiga dömda.

En av poliserna säger ju också i rätten att han riskerar tre månaders fängelse för mened.
Citera
2022-03-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Tack för svaren!

Rätta mig om jag har fel men i vilket annat land som helst hade han väl varit inlåst efter att ha gripits med vapen minst två gånger? Trots sin ålder? Detta hände för flera år sen när han var yngre. Idag är han väl 21? Under dessa åren har han varit med och gjort vad hyenorna är idag och det vore ingen vild gissning att han ett finger med i mordet på Kardo.

Han har hunnit fylla 22 år och det är mer troligt att kände till vilket öde Kardo skulle gå till mötes än att han inte kände till det.

Sverige är dock inte ensamt om att ha trubbiga lagar (om vi tänker pragmatisk brottsprevention), så problemet med att personer som Slice kan begå upprepade brott utan att stoppas i tid är inget unikt för landet. Fast det är långtifrån en tröst att vi inte är ensamma om att inte kunna hantera kriminalitet effektivt. Det finns mängder av saker i behov av förändring, men det blir väldigt OT att ens försöka avhandla frågan i den här tråden.
Citera
2022-03-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Han har hunnit fylla 22 år och det är mer troligt att kände till vilket öde Kardo skulle gå till mötes än att han inte kände till det.

Sverige är dock inte ensamt om att ha trubbiga lagar (om vi tänker pragmatisk brottsprevention), så problemet med att personer som Slice kan begå upprepade brott utan att stoppas i tid är inget unikt för landet. Fast det är långtifrån en tröst att vi inte är ensamma om att inte kunna hantera kriminalitet effektivt. Det finns mängder av saker i behov av förändring, men det blir väldigt OT att ens försöka avhandla frågan i den här tråden.

Ja, radikala förändringar är vad som behöver ske men som sagt det blir mycket OT.
Citera
2022-03-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ja, radikala förändringar är vad som behöver ske men som sagt det blir mycket OT.

Egentligen ganska enkelt fixat: har man dubbla medborgarskap utvisning direkt vid våldsbrott, sluta ge folk på flykt medlemskap och jobbar de inte och och sköter sig så får de åka hem efter ev krig, gör som i DK att vräka hela familjen om deras barn är kriminella osv. Men problemet vill inte lösas av staten.
Citera
2022-03-10, 13:23
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Det är skretess på dem.
Hur ska landet någonsin kunna bli bra när man kan kallblodigt mörda en annan man mitt i ljusa dagen framför barn? ? JA dom sköt sista skotten när han låg ner framför en 6åring. Snubbe e ute om 5år tror ni han kommer lägga av då?
Samtidigt vill regeringen förbjuda anonyma kontantkort. Härlig lösning på problemet!!
Jo men regeringen och polisen satte åtminstone stopp när det var regelrätta gatustrider i Järva i ett par dagar, det framkommer mellan raderna i FUP. Det var ingen överdrift att mena att Järva var värre än Haiti ett tag, K, dubbelmordet och häktningarna var bara en del av det synliga, sen var det väl en del som det inte skrevs så mycket om, och annat som inte blev känt öht.
Citera
2022-03-10, 13:27
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jo men regeringen och polisen satte åtminstone stopp när det var regelrätta gatustrider i Järva i ett par dagar, det framkommer mellan raderna i FUP. Det var ingen överdrift att mena att Järva var värre än Haiti ett tag, K, dubbelmordet och häktningarna var bara en del av det synliga, sen var det väl en del som det inte skrevs så mycket om, och annat som inte blev känt öht.
Att bura in folk under mindre period för att släppa lös dom igen är inte lösning på problemet. Kanske svensk lösning. Men ja du stoppar skjutningarna några dagar för att sedan släppa ut alla igen..De som gör ont är att du tror polisen gjort nå bra genom att stoppa skjutningarna några dagar. Se helhets bilden snälla
Citera
2022-03-10, 13:30
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Varför är det sekretess? Hade förstått om det bara gällde dom minderåriga.

En annan sak jag skulle fråga om var, varför står det hemligt i fup? När den finns tillgänglig?
Ingen aning. Ingen lust att försöka ta reda på heller när ledningen tror att anonyma kontantkort ska stoppa kriminella istället för att HÖJJA STRAFFEN då fan ger man upp fasiken
Citera
2022-03-10, 15:28
Medlem
Finns nu flera förhör uppe med Abz, Trolle och Elias hos Prime Crime.

Har inte lyssnat på allt men åklagaren frågar Thomas om hyenorna vilket han såklart vet ytterst lite om och lite senare bekräftar han att han kallas för Trolle. Hade förväntat mig en följdfråga som tex varför det finns Free Trolle T shirts i Dree Lows musikvideo där kända hyenor synts till.

Abz är för övrigt helt kall i förhören. Han var hos en tjej i Tensta under mordet när han lämnade hennes bostad. På väg från Tensta till Kista såg han polisbilar och polishelikopter.
Senast redigerad av TopDogg08 2022-03-10 kl. 15:31.
Citera
2022-03-11, 08:47
Medlem
”Nej, det är inte jag och jag känner inte igen. Hur ska jag göra det när inte hela ansiktet syns.”

Abz om det är han på bilderna och om han känner igen personen i fråga.
Citera
2022-03-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
Ingen aning. Ingen lust att försöka ta reda på heller när ledningen tror att anonyma kontantkort ska stoppa kriminella istället för att HÖJJA STRAFFEN då fan ger man upp fasiken

Vad får dig att tro att regeringen vill stoppa detta våldet? De vill inte det och det finns en agenda bakom det.

Höjda straff hjälper inte (men vi behöver högre straff för våldsbrott) och ändra åtminstone Cannabis lagarna (så får vi in nya skattepengar och nya jobb, är nog många cannabisodlare och säljare som hellre hade haft en laglig affär). Och börja utvisa, och sluta ge nya medlemskap, börja med att ta tillbaka medborgarskap till de som blir dömda för grova brott osv.

Men de vill inte rädda Sverige utan tvärtom men det är ju glasklart.
Citera
2022-03-11, 16:39
Medlem
Efter att ha lyssnat på förhören blir jag bara ledsen. Poliserna som grillas av advokaterna är skärrade och nervösa och dom kommer inte i håg mycket av såväl konfrontationer med häktade eller ens innehållet i egna PM. Advokaterna leker bort dom helt och hållet. Poliserna måste vara bättre pålästa och förberedda. I rätten framstår de tyvärr som inkompetenta, och det är de inte alls! Advokater och åklagare är smartare och det utnyttjas i rätten, då de är vana att vända och vrida på ord så de faller till de åtalades fördel. Jag lider med poliserna, det är inte så lätt att upprätthålla lag och ordning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in