Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-25, 07:44
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9millimeterr
https://imgur.com/a/wNKN3Xo

Norrorts Finest. Vad Heter Krigaren?

Och Vilken Gruppering Tillhör Han?
Har inget med mordet på Kardo att göra
Citera
2021-06-25, 07:45
Medlem
9millimeterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Har inget med mordet på Kardo att göra
Ni Pratar Mycket Om Märsta Malmvägen Hit Och Dit.

Vila I Frid Wissem.
Citera
2021-06-25, 07:48
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Jisses säger jag bara..
En riktig ”tuffing” det där..

Nåväl, någon här som skulle vilja göra en kortare sammanfattning?!

För oss icke insatta i alla hundratals namn/grupperingar är denna tråden som en jävla labyrint..

Fanns en vettig kille som svarade mig här tidigare, den enda jag sett hittills som haft ett ordval som tyder på att vederbörande faktiskt var närvarande på lektionerna i skolan, och som kunde skriva fullt begriplig svenska, vart tog han vägen..?

För som jag sa till honom när han föreslog att jag skulle googla (vilket jag försökte i början), det är helt omöjligt att googla alla dessa namn/platser/gäng, det är helt enkelt för många som nämns..

Så om någon kan sammanfatta kort, ex

namn, ålder, ev motiv till skjutningen och tillhörighet på BO

samma gällande dom anhållna

Och snälla skriv så att man kan läsa och faktiskt förstå vad det står.

Tack tack, hej 👋🏼
Citera
2021-06-25, 08:10
Medlem
Märsta barnen är ett par pajaser inte mer än så, jävla parodi gangsters som ligger 50 år bak i gamet. Den här lilla råttan A gömmer sig i kurdistan och är ingenting annat än bara luft, när dom stora tuffa grabbarna från Sollentuna muckade från mord så lärde dom Bögen A från Märsta allt från A till Ö, dom satt och örfilade honom och gjorde honom man😂 Just därför kanske A fortfarande brukar höra av sig till dom turk jävlarna från Sollentuna? För att inte visa sig rädd men i verkliga livet bajsar på sig. 2020 alltså förra året, åkte det in 100 man från yildiz till märsta men A grät framför dom och bad dom sticka därifrån vilket dom garvade och gjorde. En så töntig patetisk ort är märsta hagahaha, sen är det en annan grej att dom becknat ärslet till Västerort men fortfarande hade dom aldrig gjort något för deras skull emot mv då jag vet som mitt namn att dom hade backat. Mv är en ort med så mycket kärlek att INGEN hade lämnat varandra, det är skillnad på familj och vänskap det ska ingen glömma. Vad är starkast 100 män vänner eller 100 män kusiner.
Passa era tungor och snälla ni som inte vet något prata inte ens.
Citera
2021-06-25, 08:11
Medlem
Jävla valpar, en liten snorunge vid namn Baran som rappar och becknar åt grabbarna o springer deras ärenden haha. Aldrig sett någon mer barnslig liten valp, rösten utseendet allt tyder på att han är en liten dräng som inre har någon våldskapital alls.
Citera
2021-06-25, 08:36
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Mannen det räcker inte med att ha pengar du måste ha rätta gubbar och kontakter som är villiga att ta ett kontrakt som sirwan också han är väldigt svår objekt kan ja tänka mig med rutiner och så förstår du vad ja menar och alla vill inte ha problem med han killen är fastnare och ettrig så glöm att ha pengar och 100 kusiner killen är vaken på allt som en soldat hur tänker du få se hur du tänker?
Exakt du gjorde mycket bra analys, sirwan låter verkligen som en riktig jobbig och hal fiende :P
Citera
2021-06-25, 10:06
Medlem
Citat:
OT: Har det framkommit vilka andra som är häktade för mordet på Kardo? Har O’neal åkt fast eller är han fortfarande på frifot?

Är det tre GM som är häktade? Två för mord och en för medhjälp till mord medan en fjärde är häktad i sin frånvaro? Har man uppfattat det rätt?
Citera
2021-06-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jisses säger jag bara..
En riktig ”tuffing” det där..

Nåväl, någon här som skulle vilja göra en kortare sammanfattning?!

För oss icke insatta i alla hundratals namn/grupperingar är denna tråden som en jävla labyrint..

Fanns en vettig kille som svarade mig här tidigare, den enda jag sett hittills som haft ett ordval som tyder på att vederbörande faktiskt var närvarande på lektionerna i skolan, och som kunde skriva fullt begriplig svenska, vart tog han vägen..?

För som jag sa till honom när han föreslog att jag skulle googla (vilket jag försökte i början), det är helt omöjligt att googla alla dessa namn/platser/gäng, det är helt enkelt för många som nämns..

Så om någon kan sammanfatta kort, ex

namn, ålder, ev motiv till skjutningen och tillhörighet på BO

samma gällande dom anhållna

Och snälla skriv så att man kan läsa och faktiskt förstå vad det står.

Tack tack, hej 👋🏼

Det här är FB (Flashback alltså och inte FaceBook, tänkte jag skriver tydlig för du verkar vara ett handikapp) inte någon jävla tolknings forum där vi ska sitta och sammanfatta olika brottsmål och förklara det i korthet så du och dina 4 hjärnceller ska fatta! Sett att du frågar liknande frågor tidigare med samma attityd och du försöker få uppmärksamhet. Har du över 1300inlägg på forumet och vet inte vad DP står för så är du ännu värre på att lära dig nått än att påstå att folk inte har varit på lektionerna. Så dra tillbaka förhuden på den kuk du suger och hållkäften!

”• namn, ålder, ev motiv till skjutningen och tillhörighet på BO

• samma gällande dom anhållna”

Vill du inte ha Bild, personnummer, telefonnummer samt Instagram också när du ändå är på tråden? 🤣🤣🤦🏻‍♂️
Citera
2021-06-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Mannen det räcker inte med att ha pengar du måste ha rätta gubbar och kontakter som är villiga att ta ett kontrakt som sirwan också han är väldigt svår objekt kan ja tänka mig med rutiner och så förstår du vad ja menar och alla vill inte ha problem med han killen är fastnare och ettrig så glöm att ha pengar och 100 kusiner killen är vaken på allt som en soldat hur tänker du få se hur du tänker?

Jag förstår dig, så klart måste man han rätt kontakter och gubbar men tänker så här (min tanke då och behöver inte alls vara i närheten utav vad som skett):

Det kommer fram att det är Kardo som avlossat skotten på malmvägen så det är han man vill döda, dessutom är han enklare att komma åt än Sirwan. ”Rätt” kontakt kan vara att nån av de yngre är med nån annan yngre och det leder till att man kan betala en summa för att HH ska göra jobbet. Båda vinner på det då HH vill ta över Husby/Akalla från HSL och samtidigt tjäna en slant. Malmvägen får sin hämnd och kommer ut vinnande som det ser ut just nu. De hoppar på Sirwan och misshandlar honom grovt, Han skickar en torped och klipper en från de och de klipper hans torped som hämnd.

Men sen är det mycket riktigt som du säger att man måste ha rätt tillgångar osv 100%

Dock är de kriminella, har pengar, ligger i konflikt med de personerna samt är hämnd benägna så man ska inte utesluta de helt.

Återigen det är mina egna tankar och vad som är närmaste alternativet just nu hos mig.
Citera
2021-06-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbax
Jag förstår dig, så klart måste man han rätt kontakter och gubbar men tänker så här (min tanke då och behöver inte alls vara i närheten utav vad som skett):

Det kommer fram att det är Kardo som avlossat skotten på malmvägen så det är han man vill döda, dessutom är han enklare att komma åt än Sirwan. ”Rätt” kontakt kan vara att nån av de yngre är med nån annan yngre och det leder till att man kan betala en summa för att HH ska göra jobbet. Båda vinner på det då HH vill ta över Husby/Akalla från HSL och samtidigt tjäna en slant. Malmvägen får sin hämnd och kommer ut vinnande som det ser ut just nu. De hoppar på Sirwan och misshandlar honom grovt, Han skickar en torped och klipper en från de och de klipper hans torped som hämnd.

Men sen är det mycket riktigt som du säger att man måste ha rätt tillgångar osv 100%

Dock är de kriminella, har pengar, ligger i konflikt med de personerna samt är hämnd benägna så man ska inte utesluta de helt.

Återigen det är mina egna tankar och vad som är närmaste alternativet just nu hos mig.
Enligt ryktena så var inte kardo med sirwan grupperingen möjlighen gjorde kardo det för pengarna och vi säger såhär om det nu va malmvägen så vet de va killen gjorde mot dem efter ett bråk på nattklubben skulle de riskera att reta upp han igen genom att ta hans gubbe det tror jag absolut inte och när man känner sin fiende så har man övertag sirwan vet nu va de går för dvs deras kapacitet
Citera
2021-06-25, 13:03
Medlem
Citat:

Killen i bar överkropp är den som blev skottskadad nere på Malmv.
Citera
2021-06-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selim69
Killen i bar överkropp är den som blev skottskadad nere på Malmv.
Vilken läckerbit facebook gangster group
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in