2021-05-31, 16:13
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Det kan du ju fetglömma!!

Trodde folk alltid snackade om att lager hade feta löner och att detta var den enda anledningen till att de jobbade kvar
Citera
2021-05-31, 16:17
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Trodde folk alltid snackade om att lager hade feta löner och att detta var den enda anledningen till att de jobbade kvar

lol de som har bra lön som jobbar på lager är de som jobbar nätter o helger o nästan hela tiden. Långa dagar på obekväma tider. Man orkar med det kanske 2-3 år, max.

Enformigt o slitsamt jobb som inte är särskilt givande.
Citera
2021-05-31, 16:19
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
lol de som har bra lön som jobbar på lager är de som jobbar nätter o helger o nästan hela tiden. Långa dagar på obekväma tider. Man orkar med det kanske 2-3 år, max.

Enformigt o slitsamt jobb som inte är särskilt givande.

Om man löser ett truckkort, tror du att man kan få lite extra uppgifter då samt få lite högre lön?
Citera
2021-05-31, 16:21
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Om man löser ett truckkort, tror du att man kan få lite extra uppgifter då samt få lite högre lön?

Hur kommer man ens in på ett lagerjobb utan en minst ett TLP10 kort? Nepotism?

Men nej jag hade TLP10 kort o hade inte högre lön av det.
Citera
2021-05-31, 16:28
Medlem
druiddance1337s avatar
Citat:
Hur kommer man ens in på ett lagerjobb utan en minst ett TLP10 kort? Nepotism?

Men nej jag hade TLP10 kort o hade inte högre lön av det.

Var endast plock, pack, returer. Truckkortet var "väldigt meriterande" men fick tydligen jobbet ändå.
Citera
2021-05-31, 16:56
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Kommer bli säsongsanställd i ett lager som hanterar teknikprylar. Uppgifterna är varuplock, returer etc, standard lagerarbete, tror dock inte det innefattar truck för mig. Vad brukar timlönen hos dessa jobb ligga på?

Arbetet utgår på dagtid under vardagar.

Cmon jag tjänar skit dåligt med en lön efter skatt på 19 500 kr och klarar mig skit bra på att betala av lån på min bostadsrätt och + bredband, mobila bredband, el, hyra, a-kassa och fastighets avgift. Du lär tjäna minst 2-3 tusen mera än jag och jag jobbar var annan helg lördag och söndagar Oroa dig inte om du tjänar mindre än 21 tusen på ditt jobba lär du klara dig
Senast redigerad av Avalionn 2021-05-31 kl. 17:14.
Citera
2021-05-31, 19:21
Medlem
Du har alltså tackat ja till en tjänst utan att fråga om vad din lön kommer att landa på?
Citera
2021-05-31, 20:02
Medlem
Cameltotems avatar
Jaa tydligen med alla risk och OB tillägg så lär man väl tjäna 40-60k i månaden. Ungefär som en läkare.

Välkommen till Sverige.
Citera
2021-05-31, 20:11
Medlem
sneakydudes avatar
50-60k efter skatt är nog ingen omöjlighet... Men vill du håva in de riktigt stora pengarna är det ju gyminstruktör du vill bli.
Citera
2021-05-31, 20:59
Medlem
Ryttge92s avatar
https://handels.se/pa-jobbet/lagstal...-och-e-handel/

Du kommer förmodligen hamna under handels kollektivavtal.

Detta är lägstalöner, vad just din arbetsgivare betalar är oklart.
Citera
2021-06-01, 03:31
Medlem
Citat:
Kommer bli säsongsanställd i ett lager som hanterar teknikprylar. Uppgifterna är varuplock, returer etc, standard lagerarbete, tror dock inte det innefattar truck för mig. Vad brukar timlönen hos dessa jobb ligga på?

Arbetet utgår på dagtid under vardagar.

Medellönen för lagerarbetare ligger strax under 30000kr per månad så 21000 efter skatt kan nog gå. Men det är klart att helg- och nattarbete drar upp lönen en slant.
Citera
2021-06-01, 07:48
Medlem
Citat:
Får ut efter skatt? Snarare 21k före och runt 16-16.5 efter.

Hur överlever ni svenskar med så låga löner i större städer? Jag bor utomlands nu men kollar ibland marknaden på hemnet. Att hyra en etta i medelstor stad går ju på 6000-9000 SEK nu, att köpa samma lägenhet minst 1-1.5 mille. Bor ni alla hos era föräldrar eller hur gör ni? Man överlever ju inte om man får ut 16k och betalar 8k i hyra, såtillvida man inte lever på nudlar. Jag är genuint nyfiken, ingen verkar klaga att bostäder blir dyrare betydligt snabbare än vad lönerna går upp i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in