Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Tack för alla råd - det verkar finnas bra förutsättningar för att få kulorna att rulla och få till en nätt summa till slut. Skall kolla igenom alternativen ni givit - återkommer när jag fått till något, om någonsin... :-)
Åter igen, tackar!
Hej, har du kommit fram med något då? Anledning till jag frågar är att jag är nog rätt nära samma situation samt har otur när jag gör beslut. Oavsett om de är ekonomiska eller vadsomhelstannat. Samt åldern fast jag har nog bara runt 10 år på mig.
Skulle precis lägga ut mina pengar på Avanza och dylika fonder när jag såg ditt trådstart och tyckte att det här måste jag följa men sedan läste jag om den inflationen och så gick jag i väggen. Vill bara inte göra fel beslut igen.
Givetvis dina beslut är inte vad jag kommer blint att följa men - är bara nyfiken. Vill skrapa fram så mycket information som möjligt.
Vaddå otur? Köpte BR i början av 90-talet och dess värde föll liksom året därpå och stannade där nere ca 10 år. Satt fast med det för det fann ingen chans i världen jag skulle gå och betala 150k i bostadslån vilket jag inte längre hade. Sålde skiten vid nästa uppgång och det råkade bli nära dubbelt vad jag själv gav men gissa vad den skulle varit värt nu ...
Så om någon har kvalificerade gissningar och kan/vill ge oss silverfiskar sina åsikter om saker och ting om framtidens ekonomi och tips om vad ni anser vara de smartaste placeringar så vill jag gärna se dem. Kanske även fler i samma situation.