2021-05-30, 19:14
Medlem
Stakeholders avatar
Idag hände det igen. På frågan om jag är vaccinerad så sa jag att jag väntar på andra sprutan. Jag har alltså inte tagit vaccinet och kommer vänta med det så länge det bara går, om ens någonsin.

Okej, er vän Stakeholder kanske är helt rakryggad men jag orkar inte heller fördömanden och att bli idiotförklarad av min omgivning.

Frågan är alltså, finns det fler som gör samma sak, därute? Och vad tycker ni om min stil, jag har ju inget emot att andra vaccinerar sig - tvärtom faktiskt.
Citera
2021-05-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Idag hände det igen. På frågan om jag är vaccinerad så sa jag att jag väntar på andra sprutan. Jag har alltså inte tagit vaccinet och kommer vänta med det så länge det bara går, om ens någonsin.

Okej, er vän Stakeholder kanske är helt rakryggad men jag orkar inte heller fördömanden och att bli idiotförklarad av min omgivning.

Frågan är alltså, finns det fler som gör samma sak, därute? Och vad tycker ni om min stil, jag har ju inget emot att andra vaccinerar sig - tvärtom faktiskt.

Finns säkert fler men lär komma nån form av intyg som man behöver visa upp, vi är fortfarande i en väldigt ditig fas.
Citera
2021-05-30, 19:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikudo
Finns säkert fler men lär komma nån form av intyg som man behöver visa upp...
Man får intyg redan i dag. Så att lura någon som kan tänkas kräva att man visar upp det vore väldigt dumt.
Citera
2021-05-30, 19:28
Medlem
Citat:

Nej varför ljuga om en sån sak? Jag tycker det säger mycket om dig som person att du inte vågar stå för ditt val att avstå. Tänkt en gång på sjukvårdspersonalen som slitet för vår och din skull? Om du nu inte vill ta vaccin stå för det då som andra motståndare gör. Det är inte konstigt landet ser ut som det gör längre när solidaritet är något man ljuger om för man är för feg för att ta en spruta. Väx upp!
Citera
2021-05-30, 19:34
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Med tanke på vilken hets som råder mot oss förnuftiga/dissidenter som inte hetsar upp oss över wuhan-snuvan så är det fullt förståeligt att folk börjar ljuga om sånt här.
Citera
2021-05-30, 19:41
Avslutad
Citat:
Att ha åsikter innebär att man måste vara beredd på att bli ifrågasatt. Du har ju uppenbart en åsikt men är inte beredd att försvara den. Fegt, tycker jag.

Jag har inga som helst problem att säga att jag inte tagit vaccinsprutan eftersom jag inte känner för att vara Big Pharmas försökskanin. Dock lägger jag till att jag är tacksam mot de som tar sprutan nu och får biverkningar, för deras offer gör att jag kan ta sprutan senare utan att få biverkningar.

Det blir ibland sura blickar men vi är trots allt ändå svenskar. Världens fegaste folk. Jag kan tänka mig att näven knyts stenhårt i byxfickan över att jag inte "tar mitt ansvar". Lol, som ungdomarna säger.

Citat:
Ursprungligen postat av RysktTrollkonto
Med tanke på vilken hets som råder mot oss förnuftiga/dissidenter som inte hetsar upp oss över wuhan-snuvan så är det fullt förståeligt att folk börjar ljuga om sånt här.
Tror du att hetsen och stigmat blir mindre av att även de som inte tar sprutan ljuger om att de tagit sprutan för att slippa att själva klä skott för sina egna åsikter?
Senast redigerad av Arbetsskygg 2021-05-30 kl. 19:43.
Citera
2021-05-30, 19:41
Medlem
auruns avatar
Varför ljuga om det? Varför säger du inte bara som det är?
Det är ju inte direkt konstigt att inte ha fått vaccinet än eftersom vi är långt ifrån klara i Sverige.
Citera
2021-05-30, 19:46
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Nej varför ljuga om en sån sak? Jag tycker det säger mycket om dig som person att du inte vågar stå för ditt val att avstå. Tänkt en gång på sjukvårdspersonalen som slitet för vår och din skull? Om du nu inte vill ta vaccin stå för det då som andra motståndare gör. Det är inte konstigt landet ser ut som det gör längre när solidaritet är något man ljuger om för man är för feg för att ta en spruta. Väx upp!
Vad menar du med "solidaritet"? Du vet att covidvaccinen inte förhindrar smittspridning?

ONT: Att säga att man har vaccinerat sig mot covid är att dumförklara sig själv.
Citera
2021-05-30, 19:48
Medlem
Typisk svensk och ryggradslöst.
Citera
2021-05-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Vad menar du med "solidaritet"? Du vet att covidvaccinen inte förhindrar smittspridning?

ONT: Att säga att man har vaccinerat sig mot covid är att dumförklara sig själv.

Många av dina medmänniskor känner solidaritet med sina medmänniskor och vaccinerar sig för att skydda andra. Både de man känner men även andra som riskerar sin hälsa vid en infektion. Sjukvården har gått på knäna, inställda semestrar med mera för att inte restriktioner följs. Att ljuga för att slippa att någon blir sur är sjukt barnsligt och egoistiskt.
Citera
2021-05-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Att ha åsikter innebär att man måste vara beredd på att bli ifrågasatt. Du har ju uppenbart en åsikt men är inte beredd att försvara den. Fegt, tycker jag.

Jag har inga som helst problem att säga att jag inte tagit vaccinsprutan eftersom jag inte känner för att vara Big Pharmas försökskanin. Dock lägger jag till att jag är tacksam mot de som tar sprutan nu och får biverkningar, för deras offer gör att jag kan ta sprutan senare utan att få biverkningar.

Det blir ibland sura blickar men vi är trots allt ändå svenskar. Världens fegaste folk. Jag kan tänka mig att näven knyts stenhårt i byxfickan över att jag inte "tar mitt ansvar". Lol, som ungdomarna säger.

Tror du att hetsen och stigmat blir mindre av att även de som inte tar sprutan ljuger om att de tagit sprutan för att slippa att själva klä skott för sina egna åsikter?

Skilj på feghet och att vara strategisk, smart....

Finns ingen som helst anledning att "Stå för sina val" som du uttrycker det i alla sammanhang, det finns situationer när det är otroligt smart ock klokt att låta andra få leva i sin bubbla som de finner trygghet i genom att "säga som det är" i alla situationer, sådana individer blir kortlivade i det sociala livet med andra, ingen hit, sorry....
Citera
2021-05-30, 19:56
Medlem
hippilis avatar
Folk frågar mej hela tiden och dom får samma svar, jag kan inte ta något vaccin så slutar folk att tjata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in