2021-05-29, 19:38
Medlem
Knullkungens avatar
Förnamn efternamn bjöd afghaner på fest – då våldtogs hennes kompis, så lyder titeln på och länken till en artikel på en websida. Förnamn efternamn ersätter här en riktig person.

Jag startade en tråd om artikeln i ABOK som raderades och jag fick en varning för brott mot regel 0.10. Personuppgifter och svaret av Admin att då artikeln redan i sin URL namnger en person som inte begått något brott så kan inte länken till artikeln postas på Flashback. Jag har inget emot min varning och vill inte diskutera den här.

Hur vanligt är det att länkar till nyhetsartiklar inte får postas här på Flashback?

Om jag vill diskutera om det var rätt av websidan att publicera artikeln får jag då starta en tråd i medier och journalistik där jag länkar till websidan men inte direkt till artikeln?

Hur är det med sidor som hänger ut ej dömda personer som pedofiler, våldtäktsmän?
Citera
2021-05-29, 22:02
Moderator
Carlboms avatar
Brottsoffer har väl alltid haft en mer skyddad position på forumet jämfört med gärningsmän?
Citera
2021-05-29, 22:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Brottsoffer har väl alltid haft en mer skyddad position på forumet jämfört med gärningsmän?

Ja, i många fall grottas det ner alltför mycket i ett BO:s familj, barn, fru, uppväxt whatever som inte har med ett brott att göra. Det bör i många fall lämnas utanför även om det i vissa fall kan vara signifikant i fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in