2021-05-29, 16:51
Medlem
storpungens avatar
Absolut gr det gra det. Det gr fejka alla diagnoser.
Citera
2021-05-29, 16:53
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag uppfattade under min utredning att jag kanske inte direkt ljg men att jag frstrkte drag som har med adhd att gra

Jag spelade ocks ovetande om olika symptom och ltsades dum infr saker . Typ sa ja vad kan det va d. Jag r trtt ofta s jag har inte massa energi som sna dr med adhd.

Fast jag visste mycket vl att det finns add och att folk med adhd inte alltid r hyperaktiva.

Nu r det s att jag HAR problem med koncentrationen och har alltid haft det. S jag menar inte att jag fejkade . Men under intervjun gick jag in i en rtt slarvig roll.
Jag kom t ex ngra minuter fr sent.

"Det skriver de nog upp tnkte jag ".

Typ jag kommer ofta i sista minuten. Men nu brydde jag mig mindre fr jag tnkte att det kanske frstrker bilden.

Jag sitter faktiskt ofta och gungar och rr mig och byter stllning fr att typ pigga upp mig sjlv. Men jag kan ju skrpa mig en stund om jag "mste".
Men nu brydde jag mig inte om att skrpa mig utan gick loss utan hmningar me dgungnde och petandet

Testerna gjorde jag som jag skulle . Jag ltsades inte vara smre eller s.

Min diagnos blev medelsvr ADHD.

Men jag tnkte eftert : hur fan skulle de veta om man medvetet inte gjorde sitt bsta p testerna ?
Skulle inte nn som inte alls har adhd ganska enkelt ltsas vara det p testerna ? De sger att det r svrt att lura dem: men jag tror fan inte det.

Nu skulle de iofs prata med min mamma ocks. Hon r rtt gammal : hon hade vl inte s mycket att sga mer n att jag var arg ofta som liten och inte slutfrde saker. Men det r vl inte s ovanligt?

Tror ni att det r vanligt folk fejkar till sig diagnoser?
Kort och gott - ja, och andra diagnoser.
Citera
2021-05-29, 17:32
Medlem
den.dryges avatar
Fanns fr fan ett stlle i Malm dr du kunde betala fr din utredning. Dom gjorde den p ca 2 veckor. Medan gra den via ppenpsykiatrin hade en vntetid p minst 6 mnader.

D gjorde detta fretag reklam och fr priset av 15000 s kunde du kpa din utredning .

Tnker att , fr dom pengarna s kan jag lova att det haglade adhd diagnoser.

Sjukt. Hela Sverige har snart adhd
Citera
2021-05-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fek77
Vilka bidrag?

Har du sjuk och olycksfallsfrskring (tror jag det var) s kan du f en klumpsumma p ganska feta pengar. Typ + 240 000 fr ADHD.
Har du fler diagnoser kan du f nnu fler.

Knner en kille med en handfull diagnoser som fick veta att han hade kunnat d uppemot 400 000 om han varit frskrad.

Du mste dock skaffa frskringen innan du fr veta att du har diagnoserna.

Knner en tjej som blev diagnostiserad Autism och ADHD och hon fick en fet summa.

https://www.trygghansa.se/forsakring...barnforsakring
Citera
2021-05-29, 17:53
Medlem
happilappis avatar
Man kan fejka till sig vldigt mycket s varfr inte.
Citera
2021-05-29, 18:22
Medlem
HermaeusMoras avatar
Ja det kan folk gra och jag knner ven till en som har gjort det, enda anledningen till att han gjorde det var fr att f adhd medicin utskrivet d han r missbrukare.
Citera
2021-05-29, 18:23
Medlem
Jag knner en kille som fejkade sin adhd, nu har han asmkt knark hemma lagligt och alla i gnget r fett avundsjuka.
Citera
2021-05-29, 18:25
Medlem
sk0gens avatar
Det finns en frestllning om att det r nstintill Omjligt att lura en psykiatriker

Men det kanske gller mer fr psykoser ?

Minns han som hgg ihjl Amna Lind pstod nt om rster men jag tror inte han blev trodd.
Citera
2021-05-29, 18:30
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Har du sjuk och olycksfallsfrskring (tror jag det var) s kan du f en klumpsumma p ganska feta pengar. Typ + 240 000 fr ADHD.

Knner en kille med en handfull diagnoser som fick veta att han hade kunnat d uppemot 400 000 om han varit frskrad.

Knner en tjej som blev diagnostiserad Autism och ADHD och hon fick en fet summa.

Oj fan. Det mste ju bli kostsamt nu nr allt fler vuxna fr diagnoser !

Ja dr ser man. Har tyvrr aldrig haft en sjukfrskring . Har inte ens haft en hemfrskring. Men det borde jag nog skaffa. Om jag typ rkar brnns ner min hyresrtt kanske jag fr betala allt ur egen ficka annars.
Citera
2021-05-29, 19:09
Medlem
Roligt att s mnga skriver att man kan fejka sig till alla diagnoser. Men om Steven Jay Russell kunde fejka till sig en aids-diagnosen s r vl svaret Ja.

Ja, man kan lyckas fejka till sig ADHD-diagnos men jag tror inte man ska underskatta psykologerna som stller diagnosen.

Men det r ju en osker diagnos. Efter diagnosen kommer medicinen som absurt nog blir som ett sluttest efter examen.

Jag har sjlv ADD (p riktigt) och tycker frst att det verkade busenkelt att bara sga det psykologen vill hra. Men sedan slog det mig att jag som faktiskt har ADD har vldigt bra insyn i vad man upplever med den diagnosen.

Har pratat med en psykolog som arbetar med just neuropsykiatriska utredningar och enligt hen s bestr mer n 50% av analysen i observationer av patienten. Allts psykologen analysera betyder mer n vad du sger, utan ocks hur du sger det.

Om du bara rabblar upp alla symptom utan att kunna beskriva hur det knns och inte visar ngra av symptomen i din personlighet kanske du inte klarar av att fejka dig till diagnosen. Efter att ha levt med ADD i snart fyra decennier har jag utvecklat strategier fr att klara av olika situationer. Inte helt skert p att alla utan ADD kan beskriva dessa strategier inifrn p ett trovrdigt stt.

Sedan har du ju anhrigintervjun. Svrt att fejka. Men mitt intryck var dock att det las ganska lite vikt vid anhrigintervjun.

Men till syvende och sist, Ja man kan fejka sig till en ADHD-diagnos men det kanske r lite svrare n vad man tror. Men med lite skdespelartalang kar sannolikheten.
Citera
2021-05-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn

Fr att f frskringspengar mste sjukdomen nstan alltid leda till nedsatt arbetsfrmga. S om du vill fejka en diagnos och sedan fejka att du inte kan arbeta pga diagnosen, d kan du casha ut och leva loppan i typ 4 mnader. Sedan r pengarna slut och du str arbetsls med en neuropsykiatrisk diagnos. Grattis, bristen p lngsiktigt tnkande borde nsta ge dig en ADHD-diagnos.
Citera
2021-05-29, 19:27
Medlem
[quote=ZugMaskin|76058006]
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag uppfattade under min utredning att jag kanske inte direkt ljg men att jag frstrkte drag som har med adhd att gra

Jag spelade ocks ovetande om olika symptom och ltsades dum infr saker . Typ sa ja vad kan det va d. Jag r trtt ofta s jag har inte massa energi som sna dr med adhd.

Fast jag visste mycket vl att det finns add och att folk med adhd inte alltid r hyperaktiva.

Nu r det s att jag HAR problem med koncentrationen och har alltid haft det. S jag menar inte att jag fejkade . Men under intervjun gick jag in i en rtt slarvig roll.
Jag kom t ex ngra minuter fr sent.

"Det skriver de nog upp tnkte jag ".

Typ jag kommer ofta i sista minuten. Men nu brydde jag mig mindre fr jag tnkte att det kanske frstrker bilden.

Jag sitter faktiskt ofta och gungar och rr mig och byter stllning fr att typ pigga upp mig sjlv. Men jag kan ju skrpa mig en stund om jag "mste".
Men nu brydde jag mig inte om att skrpa mig utan gick loss utan hmningar me dgungnde och petandet

Testerna gjorde jag som jag skulle . Jag ltsades inte vara smre eller s.

Min diagnos blev medelsvr ADHD.

Men jag tnkte eftert : hur fan skulle de veta om man medvetet inte gjorde sitt bsta p testerna ?
Skulle inte nn som inte alls har adhd ganska enkelt ltsas vara det p testerna ? De sger att det r svrt att lura dem: men jag tror fan inte det.

Nu skulle de iofs prata med min mamma ocks. Hon r rtt gammal : hon hade vl inte s mycket att sga mer n att jag var arg ofta som liten och inte slutfrde saker. Men det r vl inte s ovanligt?

Tror ni att det r vanligt folk fejkar till sig diagnoser?

Det r enkelt om man har ntt i hjrnan att resonera logiskt med.
Allts var inte orolig, s som du hller p och nojar om din intervju s r du garanterat knpp p riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in