• 1
  • 2
2021-05-28, 19:05
Medlem
Svrt att hitta rtt topic: inget bra tema under konst eller mat. Moderator fr vl flytta.

Jag vill tillverka ett fejk krympt huvud. Jag gjorde ett litet huvud i papier mache och tanken var att mla etc. Men s kom jag p att aha, vad hnder om jag tcker det lilla huvudet i charkuterier, borde det inte bli ett mer trovrdigt huvud?

Jag tckte huvudformen med plast och sedan kycklingbacon. Men baconet krympte ordentligt och det blev inte bra.

S vad kan fungera? Stor huvudform med skinka? Rtt eller berett? Kanske svl, men hur fr man bort gegget och gr det att forma?

Alla tips mottages tacksamt!
Citera
2021-05-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imovane99
Svrt att hitta rtt topic: inget bra tema under konst eller mat. Moderator fr vl flytta.

Jag vill tillverka ett fejk krympt huvud. Jag gjorde ett litet huvud i papier mache och tanken var att mla etc. Men s kom jag p att aha, vad hnder om jag tcker det lilla huvudet i charkuterier, borde det inte bli ett mer trovrdigt huvud?

Jag tckte huvudformen med plast och sedan kycklingbacon. Men baconet krympte ordentligt och det blev inte bra.

S vad kan fungera? Stor huvudform med skinka? Rtt eller berett? Kanske svl, men hur fr man bort gegget och gr det att forma?

Alla tips mottages tacksamt!
Varfr inte krympa en djurskalle istllet?
Citera
2021-05-28, 19:17
Medlem
Turist i tidens avatar
Tricket r att frkrympa baconet!
Citera
2021-05-28, 19:44
Medlem
Bone Collectors avatar
En krympt skalle (oavsett om den r "kta" eller inte) r ju inget mer n en torkad skinnpse fylld med halm eller annat vxtmaterial.
Finns inget ktt varken utanp eller inuti en krympt skalle.
Citera
2021-05-29, 11:34
Medlem
Kp ett vanligt krympt huvud, sedan fyller du det med bacon. Klart!
Citera
2021-05-29, 14:34
Medlem
fizzles avatar
Varfr inte kpa grishud? Ring dina lokala ktthandlare eller bnder och frga.
Citera
2021-05-29, 14:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kp en skinka. Frys den. Skulptera ett huvud med en Dremel. Lgg den i salt ett par veckor s krymper den.
Kommer att lukta fan efter ett tag.
Citera
2021-05-30, 07:31
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Eget konstnrligt skapande
/Moderator
Citera
2021-06-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Varfr inte krympa en djurskalle istllet?
N, det ger inte samma effekt och dessutom vill jag ju inte krympa ett huvud p riktigt. Fet r ganska ckligt arbete, drav idn med chark.
Citera
2021-06-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
En krympt skalle (oavsett om den r "kta" eller inte) r ju inget mer n en torkad skinnpse fylld med halm eller annat vxtmaterial.
Finns inget ktt varken utanp eller inuti en krympt skalle.
N jag vet. Min tanke var att charkuterier ju r tunna och liksom hudlika (tnk dig en skinkbit frn grdagens macka).
Citera
2021-06-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Tricket r att frkrympa baconet!
Ja, jag har brjat tnka i de banorna. Eller att gra en mall i naturlig storlek, lgga p bacon och kanske sy ihop det, och sedan lta hela konkarongen krympa. Vad tror du?
Citera
2021-06-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Kp ett vanligt krympt huvud, sedan fyller du det med bacon. Klart!
Haha, ganska rubbat. Det r ju inte baconet som r det viktiga hr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in