• 1
  • 2
2022-10-18, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag antar att advokatens arvode beror på antal arbetade timmar, inte på vad klienten får i ersättning.

Advokatens arvode är på över en kvart miljon kronor. Jag tycker det är mycket mycket dyrt.

Finns det verkligen inga regler för detta?
Citera
2022-10-18, 12:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag antar att advokatens arvode beror på antal arbetade timmar, inte på vad klienten får i ersättning.

Exakt och en skicklig advokat som har en handfull ärenden igång fakturerar i regel mer än 24 timmar per dygn hur det nu är möjligt.
Citera
2022-10-18, 13:28
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipoopedmypants
Advokatens arvode är på över en kvart miljon kronor. Jag tycker det är mycket mycket dyrt.

Finns det verkligen inga regler för detta?

Jo, det gör det naturligtvis. Men du skriver att advokaten får betalt i DKK. Är det alltså en dansk advokat i Danmark? I så fall gäller förstås andra regler än för en svensk advokat..

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Exakt och en skicklig advokat som har en handfull ärenden igång fakturerar i regel mer än 24 timmar per dygn hur det nu är möjligt.

Knappast för eget arbete.
Citera
2022-10-18, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Jo, det gör det naturligtvis. Men du skriver att advokaten får betalt i DKK. Är det alltså en dansk advokat i Danmark? I så fall gäller förstås andra regler än för en svensk advokat..

Ja

Hur många advokattimmar får man för en kvart miljon kronor?
Citera
2022-10-18, 16:25
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ja

Hur många advokattimmar får man för en kvart miljon kronor?

Dividera det totala arvodet med timarvodet så får du svaret…
Citera
2022-10-18, 17:15
Medlem
Vet inte vad du ska ha advokat till, men tänk på att om du anlitar en advokat för att driva en process, kan du också i värsta fall få betala motsidans advokatkostnader också.
Citera
2022-10-18, 18:13
Bannlyst
Citat:
Dividera det totala arvodet med timarvodet så får du svaret…

Det blir ungefär 100 timmar vilket låter helt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Vet inte vad du ska ha advokat till, men tänk på att om du anlitar en advokat för att driva en process, kan du också i värsta fall få betala motsidans advokatkostnader också.

Målet, som beror på en trafikolycka, har avgjorts i domstol, där jag vann.

Ändå måste jag betala 150 000 danska kronor i arvode till advokaten, som endast har skickat ospecificerad räkning.
Citera
2022-10-19, 23:25
Medlem
Citat:
Det blir ungefär 100 timmar vilket låter helt osannolikt.

Målet, som beror på en trafikolycka, har avgjorts i domstol, där jag vann.

Ändå måste jag betala 150 000 danska kronor i arvode till advokaten, som endast har skickat ospecificerad räkning.

Är det inte bättre att fråga advokaten om det än att be Flashbacks samlade snillen att spekulera?
Citera
2022-10-20, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightmarefuel
Är det inte bättre att fråga advokaten om det än att be Flashbacks samlade snillen att spekulera?

Danskjävelen svarar inte!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in