Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Det har varit så här titt som tätt under en längre period. Ägarna får sluta snåla och hosta upp lite pengar vafan.
Kanske inget med det att göra.
Internet blev mer belastat än tidigare med allt håll er hemma-propaganda. Trafiken från flashback går väl genom någon del som det blivit en liten flaskhals med kan jag gissa utan att veta ngt.
Vet /läste att många spel fick problem efter "lockdowns" till och från för ett överlastat nät på sina håll.... över en helg, skulle allt folk som normalt var ute o idrottade eller festade osv, istället hålla sig hemma o se alla serier de missat, streama youtube på max kvalitet med alla dagens nya hd skärmar, ladda ned spel.osv...
Relaterat? Kanske inte. Vet inte hur internet är strukturerat och hur trafik fördelas men det verkar som det blir lite strypt av överbelastning här och där när mer data än någonsin förut ska igenom samma punkter. Infrastrukturen är inte där än för att hantera dagens nivå av datamängd tror jag.
Spelet jag lira förut innan datorn pajade fick massor av "packetloss" i var o varannan match efter den helgen med....inget före lockdown, men tydligen fortfarande ett problem ett par år senare. (Eller hur länge det gått)
Vet ett annat forum som krånglar lite med ibland, ngt spel på mobilen började hålla på och inte svara, m.m. Enda sambandet jag såg var lockdowns så kollade upp lite o det verkade stämma men som sagt... kan va ngt annat, men märkt att forumet här inte svarar ibland ikväll. har inte hängt här så mkt men om det varit så till o från "en längre period" så..