2021-05-27, 23:27
Medlem
iptrixs avatar
level3 verkar sänkt, nån ddos på g?

Under typ 40 minuter nu har det knappt gått att komma fram, felet är alltid vid samma steg.
Citera
2021-05-27, 23:28
Bannlyst
Det har varit så här titt som tätt under en längre period. Ägarna får sluta snåla och hosta upp lite pengar vafan.
Citera
2021-05-27, 23:31
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det har varit så här titt som tätt under en längre period. Ägarna får sluta snåla och hosta upp lite pengar vafan.
Man får det man betalar för, nu får jag lite dåligt samvete sådär på torsdagskvällen ...
Citera
2021-05-27, 23:36
Medlem
Samma sak här under hela eftermiddagen, så det är säkert någon form av attack. Lustigt att ett stort gäng trådförstörare som har härjat här den senaste tiden inte har visat sina fula trynen på hela eftermiddagen.
Citera
2021-05-27, 23:38
Avslutad
Trodde det var nätverket som strulade men det är Flashback . Jahaja då vet man
Citera
2021-05-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kanske inget med det att göra.

Internet blev mer belastat än tidigare med allt håll er hemma-propaganda. Trafiken från flashback går väl genom någon del som det blivit en liten flaskhals med kan jag gissa utan att veta ngt.

Vet /läste att många spel fick problem efter "lockdowns" till och från för ett överlastat nät på sina håll.... över en helg, skulle allt folk som normalt var ute o idrottade eller festade osv, istället hålla sig hemma o se alla serier de missat, streama youtube på max kvalitet med alla dagens nya hd skärmar, ladda ned spel.osv...

Relaterat? Kanske inte. Vet inte hur internet är strukturerat och hur trafik fördelas men det verkar som det blir lite strypt av överbelastning här och där när mer data än någonsin förut ska igenom samma punkter. Infrastrukturen är inte där än för att hantera dagens nivå av datamängd tror jag.

Spelet jag lira förut innan datorn pajade fick massor av "packetloss" i var o varannan match efter den helgen med....inget före lockdown, men tydligen fortfarande ett problem ett par år senare. (Eller hur länge det gått)

Vet ett annat forum som krånglar lite med ibland, ngt spel på mobilen började hålla på och inte svara, m.m. Enda sambandet jag såg var lockdowns så kollade upp lite o det verkade stämma men som sagt... kan va ngt annat, men märkt att forumet här inte svarar ibland ikväll. har inte hängt här så mkt men om det varit så till o från "en längre period" så..
Senast redigerad av .Void 2021-05-28 kl. 00:31.
Citera
2021-05-28, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Trodde det var nätverket som strulade men det är Flashback . Jahaja då vet man
Trodde samma!
Citera
2021-05-28, 01:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
level3 verkar sänkt, nån ddos på g?

Under typ 40 minuter nu har det knappt gått att komma fram, felet är alltid vid samma steg.

Det har varit väldigt mycket Error 502: Bad Gateway de senaste veckorna, men annars har jag inte märkt några problem.
Citera
2021-05-28, 01:36
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har varit väldigt mycket Error 502: Bad Gateway de senaste veckorna, men annars har jag inte märkt några problem.

Det funkar ju nu, men under en timme eller så fick jag bara timeouts. Så jag tracade lite och efter steget jag nämnde var det mest stjärnor i tracen .. och 100+ ms. Fast så kass ping är det ju även nu, så man undrar om flashback tog det säkra före det osäkra och kör servrarna på ISS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in