2021-05-27, 17:21
  #1
Medlem
Lachlans avatar
En svartskalle med så dålig svenska att jag blir illamående försöker prata svenska i ett nyhetsinslag. Nyhetsuppläsare bör tala så att normalt folk förstår.

Varför låter SVT detta avskum få förorena svenska nyheter med sin blattesvenska?
Vad är syftet med kvoteringen?
Förstår gamla svenskar vad kamelfösaren säger?
Fler synpunkter?


2 min in på klippet:

https://www.svtplay.se/video/31373306/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-27-maj-08-35-2?position=118&id=j4VaMg7
Citera
2021-05-27, 17:26
  #2
Bannlyst
Pratade väldig usel Svenska . Att SVT släpper fram såna som nyhetsuppläsare är illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
En svartskalle med så dålig svenska att jag blir illamående försöker prata svenska i ett nyhetsinslag. Nyhetsuppläsare bör tala så att normalt folk förstår.

Varför låter SVT detta avskum få förorena svenska nyheter med sin blattesvenska?
Vad är syftet med kvoteringen?
Förstår gamla svenskar vad kamelfösaren säger?
Fler synpunkter?


2 min in på klippet:

https://www.svtplay.se/video/31373306/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-27-maj-08-35-2?position=118&id=j4VaMg7
Citera
2021-05-27, 17:32
  #3
Medlem
Qusimotos avatar
Så jävla dålig va inte hans svenska, har hört värre från läkare
Citera
2021-05-27, 17:34
  #4
Medlem
Är det han jag hörde på SVT lokala nyheter idag - reagerade direkt - katastrof

Å andra sidan så kunde Jan Mosander inte säga UUUUUUU men det var mycket lättare att fördra
Citera
2021-05-27, 17:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
En svartskalle med så dålig svenska att jag blir illamående försöker prata svenska i ett nyhetsinslag. Nyhetsuppläsare bör tala så att normalt folk förstår.

Varför låter SVT detta avskum få förorena svenska nyheter med sin blattesvenska?
Vad är syftet med kvoteringen?
Förstår gamla svenskar vad kamelfösaren säger?
Fler synpunkter?


2 min in på klippet:

https://www.svtplay.se/video/31373306/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-27-maj-08-35-2?position=118&id=j4VaMg7
Detta är vår sk integration, 'alla ska med'. Om äldre förstår vad som sägs? Nja kanske ett fåtal.
Citera
2021-05-27, 17:56
  #6
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
En svartskalle med så dålig svenska att jag blir illamående försöker prata svenska i ett nyhetsinslag. Nyhetsuppläsare bör tala så att normalt folk förstår.

Varför låter SVT detta avskum få förorena svenska nyheter med sin blattesvenska?
Vad är syftet med kvoteringen?
Förstår gamla svenskar vad kamelfösaren säger?
Fler synpunkter?


2 min in på klippet:

https://www.svtplay.se/video/31373306/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-27-maj-08-35-2?position=118&id=j4VaMg7

Såhär kommer alla svenskar att tala i framtiden om våra journalister och SVT får som de vill.

SVT vill bara ligga i framkant och visa vad som komma skall.
Citera
2021-05-27, 17:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Så jävla dålig va inte hans svenska, har hört värre från läkare
Hhhh, ja jag har haft läkare där jag inte förstod vad hen sade. Hade ingen aning om vilken diagnos eller medicin som hen pratade om heller. Man kan kalla det för en överraskning, typ Kinderägg..
Citera
2021-05-27, 17:59
  #8
Medlem
Vad var det ni inte förstod? Jag är snart 70 år och förstod varje ord. Det var en korrekt svenska i alla delar med en brytning som var lättare att förstå än både skånska och närkingska.
Citera
2021-05-27, 18:05
  #9
Medlem
Onanikrems avatar
SVT skiter man i vem som läser upp nyheterna, lyssnar du??

Har även haft en läkare som inte kunde svenska och som "googlade" mina symtom. Kikade lite över axeln..
Då var detta i ett svenskt område i en icke infekterad stad på den tiden.
Tackade för mig, betalade 300ish och bytte VC.
Citera
2021-05-27, 18:07
  #10
Medlem
Inget problem att förstå vad han säger men det låter lite som en robot
Citera
2021-05-27, 18:18
  #11
Medlem
krautbrains avatar
Ja det var för kast för att presentera nyheter. Varför gör SVT ett sånt drag. Det viktigaste är väl att man förstår det man hör? Idioti.
Citera
2021-05-27, 18:21
  #12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Så jävla dålig va inte hans svenska, har hört värre från läkare
Ja, tyvärr. I det nya Sverige lämnar man läkaren med fler frågor än man hade när man kom dit.

Har hört värre svenska än den där. Koncentrerade man sig riktigt noga gick det ju att höra vad den sa. Trist för åldringar men dom får väl försöka knappa fram textning.
Det var väl kanske nyhetsuppläsare man menade med "enkla jobb"? Välbetalt, enkelt och vi tvingas betala hur illa det än är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in