2021-06-18, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Menar du verkligen att du inte kan se att Socialdemokraterna är det enda parti med folk som faktiskt stått ute på ett fabriksgolv?

Vad har det med topic att göra att (S) har en partiledare som inte klarade sin utbildning till svetsare?
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har mycket att lära dig om politik. Lycka till med det.

Vad sägs om att hålla dig till topic? Tror du att Löfven tar över eller tror du att ND tar över?

Haha, ska jag hålla mig till topic?

Du får mig att undra om det är jag, eller du som är bipolär?
Du vrider och vänder på vartenda ord, precis som en sosse.

Jag tror, precis som jag skrivit många gånger tidigare att det blir omval. V, M. KD alla sitter i en för dålig sits där man lovat sina väljare det ena och det andra.

Man har således inget alternativ än att rösta för missförstående.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Antingen måste ju C eller V ge sig om marknadshyrorna. För alternativet till Ulf Kristersson som statsminister är ju ändå Löfven.
C kommer inte vika sig en mm. Dom har avtalet. Det är bara för S att leverera.

Så antingen får V backa eller uppleva att Löfven ersätts med UK.
Deras beslut.

Skulle UK lyckas bli statsminister så lär ju V få en del syrliga kommentarer.
Citera
2021-06-18, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta är även min tro och har varit länge. Det kommer sluta som i Danmark med att S och SD går ihop. SD blir mer och mer accepterat bland partierna när tom V nu kan samarbeta med dem.

Ja Åkesson har själv sagt det i flera intervjuer. De är beredda att styra landet tillsammans med (S).
Citera
2021-06-18, 00:08
Bannlyst
Vansinnesstrategi av Löfven.

Till att börja med är Jöken helt slut. Finns inga "levande" frågor kvar förutom denna, resten har Löfven skickligt begravt i utredningar som är klara 22/23.

Liberalerna har redan hoppat av och Annie har sagt att hon går till val ensam på nån slags liibejal mittentjosan.. osäkert vad den nu är (förutom gjöön skatteväxling) där redan täta storbönder i Uppland och Skåne får miljardersättningar för solceller på deras byggnader.

OK, är Löfven och S smarta så hoppar dom av detta nu och kör solorace fram till valet (knappt ett år) på så sätt kan dom begrava denna fråga och alla andra jobbiga...

Du får detta tips gratis Steff. För en gång i tiden har jag gillat er, alltså så klart inte dig, utan big dick Göran.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-06-18 kl. 00:14.
Citera
2021-06-18, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Haha, ska jag hålla mig till topic?

Du får mig att undra om det är jag, eller du som är bipolär?
Du vrider och vänder på vartenda ord, precis som en sosse.

Jag tror, precis som jag skrivit många gånger tidigare att det blir omval. V, M. KD alla sitter i en för dålig sits där man lovat sina väljare det ena och det andra.

Man har således inget alternativ än att rösta för missförstående.

Vet inte vad "missförstående" är för något. Du tänker kanske på misstroendevotum?

Det blir oavsett Löfven som sitter kvar och fortsätter hålla i taktpinnen. Eller trodde du något annat?
Citera
2021-06-18, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är klart han kan få igenom det, M+KD kommer sannolikt också rösta för marknadshyror om inte V gör upp med dem vilket V kategoriskt har avfärdat.

Vi kommer nog inte längre här.. Vi kan ju surra mer efter omröstningen på måndag så vet vi vem av oss som fick rätt.

Peace and out.
Citera
2021-06-18, 00:13
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Halmgubbe-kortet verkar vara det enda du kan komma med för att komma med en dubbel halmgubbe mot mig.
När du producerar halmgubbar istället för att bemöta det du citerar så har jag inget val.

Citat:
Även om C inte har ett intresse av att S sitter i regering så har de trots allt röstat för att S ska kunna sitta i regering.
Nej, dom röstade för att få sina anti-Sovjet-reformer genomförda.

Förstår du verkligen inte det.

Citat:
Har du inte förstått att S tjänade grovt på att få sitta i regering med alla dess befogenheter
Det finns ett skäl för S att gå med på att leverera åt C. Är du förvånad över det eller, varför skriver du det här. Det är väldigt omotiverat. Försöker du byta samtalsämne eller vad?
Citera
2021-06-18, 00:14
Medlem
passports avatar
Citat:
Vet inte vad "missförstående" är för något. Du tänker kanske på misstroendevotum?

Det blir oavsett Löfven som sitter kvar och fortsätter hålla i taktpinnen. Eller trodde du något annat?

Ja,givetvis.

Beklagar felstavningen, då jag dricker öl och, hänger med lite vänner samtidigt som jag diskuterar med dig. Fast du kanske inte vet vad vänner är?

Om du vill kan jag förklara?
Citera
2021-06-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta är även min tro och har varit länge. Det kommer sluta som i Danmark med att S och SD går ihop. SD blir mer och mer accepterat bland partierna när tom V nu kan samarbeta med dem.

Man kan hoppas, även om det är lite sent. Men det lär tyvärr inte ske, ser inga sådana tecken. Men om S verkligen var ett arbetarparti, så skulle man absolut samarbeta med sd långt före de samarbetar med partier som C och MP som bokstavligen vill svenska arbetare illa.

S har varit minst sagt klumpiga i sitt förhållningsätt till SD, och kan inte se något samarbete ske under tiden Löven är partiledare i alla fall. Men kanske detta leder till hans avgång och då kanske det förändras, även om jag ser chansen som liten. Men ändå en liten vinst om det blir ett extraval och MP och L skulle åka ut.
Citera
2021-06-18, 00:16
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Jag tror inte det.
Hon har allt att vinna på att gå vidare och inget att förlora.

Saker hon har att vinna:
Hon visar att hon menar allvar (bra för nästa hot), Hon visar för väljarna att hon står upp för dem (snart val), Hon sätter vänstern frågor på tapeten, Hon får media tid "tid i rutan" och kan ragga väljare.

Saker hon har att förlora:
Inget. Moderaterna och Centern och så vidare står ändå inte bakom henne så inget kommer att hända hur som helst. De vill inte ha en rörig situation nu. För lite tid till valet. Dessutom vill de ha marknadshyror.

Ha! Sa ju det (sista delen lite sämre. Men är väl ingen som vill bli beskyllda för att hålla sossarna vid makten antar ja. Även om de nog egentligen föredrar det nu fram till valet om ett år)

Nu till min nya gissning: centerpartiet backar.
Anni lööf är för maktkåt för att ge upp allt för något hon inte kommer få igenom iallafall.
Och socialdemokraterna är också för maktkåta för att inte pressa på centerpartiet.

Kommer skylla på något liknande "ta ansvar för Sverige och undvika kaosartat situationen " eller nått liknande.
Troligt de försöker köpa tid etc. Lägga omröstningen efter valet.

Är min gissning iallafall.
Ska bli humor att se hur det blir.

Svensk politik är antingen humor eller tragedi beroende på hur man väljer att se på saken.
Senast redigerad av duden83 2021-06-18 kl. 00:20.
Citera
2021-06-18, 00:17
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ja Åkesson har själv sagt det i flera intervjuer. De är beredda att styra landet tillsammans med (S).
Och det finns en logik i det. V, SD och S har ungefär samma politik.

Men den dagen det sker är det ganska kört för Sverige. Då startar Sveriges avveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in