2021-07-07, 17:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte med M. Jag menar att det spelar egentligen ingen roll. Attackerna kommer att vara skoningslösa vid ett maktskifte där det konservativa blocket tar över. Helst borde SD sätta sig helt i baksätet. Det kommer att bli en repetition av Alliansen maktövertagande 2006 då tre nyutnämnda ministrar fick avgå kort efter utnämnandet. Eller rättare sagt, det var en promenad i parken i jämförelse med vad som komma skall i händelse av valseger för M+KD+SD 2022.
Vi vinner inte detta från baksätet. Det är inte Ulf som bestämt vart han ska köra, han vill knappast åka åt detta håll om han får bestämma.

Så; håll i hatten, det blir åka av!
Citera
2021-07-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
ja, det skall bli intressant att höra på Annie om ett år. Skall hon fortsätta att "bjäbba om" en mittenlösning som avvisades nu.., så varför skulle den fungera nästa år ?

Så vad skall hon prata om nästa år, och till vem ?

Centern kommer att få det lika svårt i nästa valrörelse som L och MP.
Vem kan lita på Centern? De vänder kappan efter vinden! De är precis som S, bara makt som gäller!

Att ha mage att ställa krav redan nu inför budget är att binda Röfven bakom ryggen!

En röst på C är värdelös, du vet inte vilken politik du får!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ebba lär inte prata så mycket om det som Ulf, men vad som oavsett är klargjort även från Ebba är att samarbete med SD betyder SDs invandringspolitik.

Ja detta förefaller redan vara klart. Jag kan tänka mig att de sedan succesivt drar åt svångremmarna om invandringen. Men att de inte säger det öppet nu utan provar sig fram först.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vem är Statsminister, och vilka är det inte?

Vilken politik kan han driva?
Citera
2021-07-07, 17:40
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Äntligen slut på cirkusen, till viss del i alla fall. Bara att tagga inför valet 2022 nu då
Citera
2021-07-07, 17:41
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Vem är Statsminister, och vilka är det inte?

Den lågutbildade mannen med den halva svetsarutbildningen blev statsminister. Till åtlöje för Sverige.
Citera
2021-07-07, 17:41
Avslutad
Citat:
Inte med M. Jag menar att det spelar egentligen ingen roll. Attackerna kommer att vara skoningslösa vid ett maktskifte där det konservativa blocket tar över. Helst borde SD sätta sig helt i baksätet. Det kommer att bli en repetition av Alliansen maktövertagande 2006 då tre nyutnämnda ministrar fick avgå kort efter utnämnandet. Eller rättare sagt, det var en promenad i parken i jämförelse med vad som komma skall i händelse av valseger för M+KD+SD 2022.
Jepp. Men valrörelsen kommer vara god övning för dem. Den kommer bli skitig.
Citera
2021-07-07, 17:43
Avslutad
Citat:
Nu verkar handsken vara kastad iaf. Men läs min dystopi här:

(FB) Tråden om Stefan Löfvens Regeringskris

Du har nog rätt om detta. Återstår dock att se hur mycket rätt du får. (S) är också medvetna om invandringsproblematiken och vill egentligen gå åt samma håll som M/SD men kan inte göra detta eftersom de är i allians med C/V/MP.
Citera
2021-07-07, 17:43
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja, Ingen rasistisk i alla fall.

Vad kan han göra då?
Citera
2021-07-07, 17:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjeliv79
Nej, förutom valfusk så finns det inte. Se på våra nordiska grannar, tyvärr ligger vi 20 år bakom.

Din rödgrönrosa sörja är dock historia om ett år.

Många börjar nu inse vilket tjuv och rackarspel högern sysslar med. Detta kommer bita dem i rumpan vid nästa val. SD utmålas redan nu till nästa vals vinnare och segern är redan inkasserad. Många är dock skeptiska till sådana vidlyftiga profetior vilket kommer gynna S.
Citera
Avslutad
Citat:
Ebba lär inte prata så mycket om det som Ulf, men vad som oavsett är klargjort även från Ebba är att samarbete med SD betyder SDs invandringspolitik.
Ja, till viss del i varje fall. Räkna med att Sd kommer ta ett par extra steg snart för förhandlingslägets skull. Så att de har lite att backa på.
Citera
Medlem
Citat:
Vi står pall, men vad med M?

Om ngt parti redan fått mkt skit så är det SD.
Jag och min dotter övningskörde idag när talare efter talare pratade inför omröstning!
Nu vet jag inte vad hon skulle rösta på alls i nästa år och det är hennes val

Hon sa i alla fall! Citat: Han (Åkesson) pratar i alla fall så man förstår vad han vill och tycker!!

Jag tror SD får mkt mer skit framöver men att de ökar i antal väljare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in