2021-05-27, 09:09
Medlem
Hallå mina vänner, här är tråden om min musik! Känn er fria att ge mig feedback och va inte snälla om inte musiken är bra

Först och främst är mitt artistnamn Lil Yoru. Genremässigt skulle jag väll placera mig som Emo trap. Jag sjunger/rappar, skriver låttexter och mixar. Gör dock nästan aldrig mina egna beats. Jag spelar in och mixar i FL Studio 20 i en kondensatormikrofon av okänt märke som är inkopplad till min Focusrite scarlett solo 3rd gen.

Mina främsta influenser skulle jag säga är Lil Peep, Yung Mirko, Bones och The Cure.

Här finns länk till min (på senare tid) mest kända låt: https://www.youtube.com/watch?v=V9A5SnTmKoc
Citera
2021-05-29, 00:54
Medlem
Jag tycker det är bra! Kanske inte riktigt min musikstil, så jag kanske inte har riktigt koll på alla de artistiska uttrycken och konventionerna. Men bra konst borde kunna tala för sig själv.

Det jag tycker är din styrka är texten. Jag tycker den var bra. På något vis så känns det förlösande med en så dyster text och den passar bra till musiken och framförandet. Well done.

Två saker som man skulle kunna kritisera:

Verserna kom ibland först med sången (eller borde jag säga rappen?) på låg volym. Sen kom den igen på högre volym. Det här tyckte jag kändes mest som utfyllnad. Om du vill ha fler verser så anser jag att det rätta sättet är att skriva fler verser. Ja, det är mera jobb men det är också, i min mening, ett bättre sätt.

Själva sången, eller rappen, tyckte jag inte nådde hela vägen fram. Jag tycker att en lite mer, vad skall jag säga, "laid back" röst passar till texten. Det låter som du har rökt på och det passar förvisso in bra. Men det kan ha blivit lite för mycket. Jag vill dock poängtera att vi är inne på finlir här. Kanske hade en viss variation i "kraften" i rösten, mellan vers och refräng, varit bra.

och på samma tema:

Det är såklart svårt att få till, men om du hade kunnat sjunga sista refrängen en oktav upp, hade det kunnat bli ascoolt. Det ställer såklart höga krav på sångaren och personligen hade jag aldrig klarat det. Men om du har rösten för att fixa det, tror jag det hade kunnat bli pricken över i.

Med det sagt så är det en bra låt
Citera
2021-05-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arstarockers
Jag tycker det är bra! Kanske inte riktigt min musikstil, så jag kanske inte har riktigt koll på alla de artistiska uttrycken och konventionerna. Men bra konst borde kunna tala för sig själv.

Det jag tycker är din styrka är texten. Jag tycker den var bra. På något vis så känns det förlösande med en så dyster text och den passar bra till musiken och framförandet. Well done.

Två saker som man skulle kunna kritisera:

Verserna kom ibland först med sången (eller borde jag säga rappen?) på låg volym. Sen kom den igen på högre volym. Det här tyckte jag kändes mest som utfyllnad. Om du vill ha fler verser så anser jag att det rätta sättet är att skriva fler verser. Ja, det är mera jobb men det är också, i min mening, ett bättre sätt.

Själva sången, eller rappen, tyckte jag inte nådde hela vägen fram. Jag tycker att en lite mer, vad skall jag säga, "laid back" röst passar till texten. Det låter som du har rökt på och det passar förvisso in bra. Men det kan ha blivit lite för mycket. Jag vill dock poängtera att vi är inne på finlir här. Kanske hade en viss variation i "kraften" i rösten, mellan vers och refräng, varit bra.

och på samma tema:

Det är såklart svårt att få till, men om du hade kunnat sjunga sista refrängen en oktav upp, hade det kunnat bli ascoolt. Det ställer såklart höga krav på sångaren och personligen hade jag aldrig klarat det. Men om du har rösten för att fixa det, tror jag det hade kunnat bli pricken över i.

Med det sagt så är det en bra låt
Först och främst tack så mycket för denna underbara feedback! <3 Jag ska absolut tänka på detta i framtiden och lägga den extra tiden på verserna och vocals med mera variation om jag förstår rätt. Tror sättet du beskrev med att sjunga en oktav högre skulle jag möjligtvis kunna få till så får faktiskt testa det B)
Citera
2021-10-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yorusomsmokar
Hallå mina vänner, här är tråden om min musik! Känn er fria att ge mig feedback och va inte snälla om inte musiken är bra

Först och främst är mitt artistnamn Lil Yoru. Genremässigt skulle jag väll placera mig som Emo trap. Jag sjunger/rappar, skriver låttexter och mixar. Gör dock nästan aldrig mina egna beats. Jag spelar in och mixar i FL Studio 20 i en kondensatormikrofon av okänt märke som är inkopplad till min Focusrite scarlett solo 3rd gen.

Mina främsta influenser skulle jag säga är Lil Peep, Yung Mirko, Bones och The Cure.

Här finns länk till min (på senare tid) mest kända låt: https://www.youtube.com/watch?v=V9A5SnTmKoc

Jag tyckte om.den mycket. Bra jobbat
Citera
2022-01-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruittaste
Jag tyckte om.den mycket. Bra jobbat

Nu är jag tillbaka med en ''ny'' låt då jag skrev, spelade in och mixade under 2019-2021. Jag visste inte riktigt sen vad jag skulle göra då jag försökte skriva den saknande versen men misslyckades under så lång tid så jag lät min polare spela in en vers på den. Jag hoppas ni gillar det.
Allt är inspelat in audacity och mixat i både audacity och FL Studio 20
https://www.youtube.com/watch?v=pbYB-Gp3Vls&t=1s
Citera
2022-10-29, 22:43
Medlem
Nu är jag åter tillbaka med ny musik Denna gång har jag och två vänner släppt ”Tårar” där Saknaden och jag står för text och sång/sångmixning och YVA står för beatet. Den är gjord 2020 men har sedan dess väntar på släpp, så nu är jag mycket spänd att se vad ni tycker <3
https://youtu.be/ZyuhYhJpSug
Senast redigerad av yorusomsmokar 2022-10-29 kl. 22:44. Anledning: Glömde länk
Citera
2022-12-29, 15:52
Medlem
Är åter tillbaka med en ny låt, söker feedback nu då låten har ett komplett nytt sound jämfört med min gamla musik. Särskilt vocal mixningen är annorlunda.

Inspiration kom från Fijimar och liknande men jag ville inte ta det för långt med inspirationen x)

Det finns en feature av min Polare Yung Vampir som även som för mixningen

fuck yoru - sorry for trying (feat. Yung Vampir)

https://on.soundcloud.com/auq7CGGvEnY7FBop7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in