• 1
  • 2
2021-05-27, 09:26
Moderator
evilhoneys avatar
Rubrik korrigerad.
//mod
Citera
2021-05-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutchbana
Har tänkt på att man kan börja festa mera istället?

Citat:
/..,/börja blogga och festa, resa utomlands är något viktigt för vissa och dom mår bra av det.

Citat:
/.../Börja festa och träffa folk än något bra och viktigt för hälsan.

Varför skriver du börja festa? Är det något självmordsbenägna aldrig har gjort?

Att komma ut och träffa folk är bra men det finns garanterat bättre miljöer än krogen. Varför måste man festa för att må bra? Är det inte bättre att börja motionera tillsammans med andra? Bokcirkel? Skogspromenad med en kompis?
Citera
2021-05-27, 09:36
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Det är garanterat en motorväg till sämre mående.

Visst är det så.
Röstar för KBT.
Citera
2021-05-27, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Varför skriver du börja festa? Är det något självmordsbenägna aldrig har gjort?

Att komma ut och träffa folk är bra men det finns garanterat bättre miljöer än krogen. Varför måste man festa för att må bra? Är det inte bättre att börja motionera tillsammans med andra? Bokcirkel? Skogspromenad med en kompis?

Livet är en fest.

Nej, men seriöst, det är bra att börja festa, även hemmafester är något man bör göra, träffa folk är inte helt fel anser jag.

Att vara hemma hela tiden kan inte vara så kul, särskilt framför en dator eller tv.
Citera
2021-05-27, 09:48
Medlem
Citat:
Livet är en fest.

Nej, men seriöst, det är bra att börja festa, även hemmafester är något man bör göra, träffa folk är inte helt fel anser jag.

Att vara hemma hela tiden kan inte vara så kul, särskilt framför en dator eller tv.

Om nu en hemmasittande självmordsbenägen individ ”tar sig i kragen” och tar sig ut skulle jag rekommendera att gå och gymma med en kompis. Motion och ett stärkande samtal.

Jag är självmordsbenägen men numera ligger det latent. Att börja gå regelbundet på krogen skulle garanterat göra mig självmordsbenägen igen.

Krogen kanske funkar för någon men det är bara en absolut minoritet.
Citera
2021-05-27, 09:50
Medlem
nordicwraths avatar
Jag skulle definitivt säga att det var bra för mig när mina polare tvingade mig ut på krogen och fester när jag var "deprimerad". Men att gå över till att bli missbrukare som du rekommenderar är ju heller inge vidare och slutar i ännu mer misär och misslycka.

Med "deprimerad" åsyftar jag det som vissa psykologer hävdar, att det snarare handlar om att människor är olyckliga över sin levnadssituation, snarare än deprimerade. Pga av detta så är anti-depressiv medicin som är åsyftad att "fixa kemin" värdelös på majoriteten av de som är "deprimerade".

Ett bättre förslag till bättre mående är att byta liv. Kanske plugga på ett internat, typ folkhögskola eller något där de får träffa andra människor och få tillbaka lite livslust. Det bästa vore om de föräldrar som låter sina deprimerade millenials bo hemma att kasta ut dem.
Citera
2021-05-27, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Jag skulle definitivt säga att det var bra för mig när mina polare tvingade mig ut på krogen och fester när jag var "deprimerad". Men att gå över till att bli missbrukare som du rekommenderar är ju heller inge vidare och slutar i ännu mer misär och misslycka.

Med "deprimerad" åsyftar jag det som vissa psykologer hävdar, att det snarare handlar om att människor är olyckliga över sin levnadssituation, snarare än deprimerade. Pga av detta så är anti-depressiv medicin som är åsyftad att "fixa kemin" värdelös på majoriteten av de som är "deprimerade".

Ett bättre förslag till bättre mående är att byta liv. Kanske plugga på ett internat, typ folkhögskola eller något där de får träffa andra människor och få tillbaka lite livslust. Det bästa vore om de föräldrar som låter sina deprimerade millenials bo hemma att kasta ut dem.

Jag har inte skrivit något om mediciner ens, du menar väl detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Dom kanske kan ta lite droger och bli gladare? Hellre ta lite grejer och må okej än att ha värsta moralen och må piss.

Det är någon annan, men annars håller jag med dig att det är bra att byta miljö.
Citera
2021-05-27, 10:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath

Du ä inte helt fel ute
Citera
2021-05-27, 10:15
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Om nu en hemmasittande självmordsbenägen individ ”tar sig i kragen” och tar sig ut skulle jag rekommendera att gå och gymma med en kompis. Motion och ett stärkande samtal.

Jag är självmordsbenägen men numera ligger det latent. Att börja gå regelbundet på krogen skulle garanterat göra mig självmordsbenägen igen.

Krogen kanske funkar för någon men det är bara en absolut minoritet.

Inte lätt att hitta personer som vill gå ut i natur med ett socialt skrutt? Kanske börja att utmana sig när det gäller familj. Berätta om måendet.... de flesta fattar ju inte
Citera
2021-05-27, 10:51
Bannlyst
Klart det är viktigt och bra att komma ut och träffa andra, men om man löser problemen med att dricka så är man snart alkoholist och har ytterliggare problem.
Citera
2021-05-27, 11:03
Det hjälper såklart inte. Då hade ju självmordsbenägna gått ut på krogen och haft skoj, och problemet vore löst.

Finns i stort sett inget kvar mer än att invänta döden. Ska jag ta livet så måste jag ha droger och ett gevär. Pallar inte ta mig till en skjutbana.
Citera
2021-05-27, 15:20
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Livet är en fest.

Jag har "festat" halva livet och ändå varit deprimerad. Jag är typen som kan sitta på en pub i ett sällskap och känna mig ensam hur många människor jag än har runt omkring mig. När jag är som mest deprimerad så orkar jag inte ens laga mat, visst skulle jag kunna köpa hem lite sprit eller knark och festa till det hemma, men det är ju inte så socialt, och dagen efter skulle jag vara ännu mer deprimerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in