2021-05-26, 09:56
Medlem
SvenEastmans avatar
Turkiet har producerat en intressant liten film för att visa att de minsann också kan genren mörk dystopisk satir.

Eller är det en reklamfilm för att ge hopp, en söt vinkling i en svår situation, att inte låta covid förstöra semestern och göra alla små "Ryans" besvikna där ute? Här får Ryan komma till tals, han är inte rädd och kan se det hela som en lek.

Vad tror ni?

För egen del såg jag redan innan i och med koncepten charter och turistanläggningar att mänskligheten förtjänade att brinna. Och nu tjänare som disinfekterar resväskor vid poolen?

https://www.youtube.com/watch?v=r7LNSYTKnqA
Citera
2021-05-26, 10:19
Medlem
Tror att det är en vanlig, seriös reklamfilm, varken mer eller mindre. Turkiet är ju starkt avhängiga av turismen, klart de vill ha tillbaka resenärer snabbast möjligt. Såg väl förövrigt ut som valfri tui-reklam, dock med inslag av decinficeringsmedel, temperaturmätning och social distansering. Såg riktigt trevligt ut jämfört med riktiga chartervarianten med billigt krafs de försöker sälja med tveksamma metoder, skrikiga ungar, sopor i drivor och turkmän som tafsar på allt kvinnligt på två ben. Ja, mänskligheten förtjänar att brinna av många anledningar, vet inte om jag sätter stora komplex till turistanläggningar högst dock, hur osmakligt det än må vara.
Citera
2021-05-26, 12:33
Medlem
Farbaute666s avatar
Själv skulle jag aldrig solsemestra i Turkiet så länge Erdoganregimen styr. Kurdmördande, IS-stödjande islamistiskt pack.

Möjligen skulle jag kunna åka på en historieresa som har Grekland som bas, med en kortare avstickare till historiska platser i Turkiet, men det är inte aktuellt för tillfället.

Själva reklamen var lite äckligt fjäskande för att de vill ha västvärlden (som de ofta hatar eller föraktar) dit som turister så att de kan ta deras pengar. Men det handlar ju turism om.
Citera
2021-05-26, 13:55
Medlem
lyxelitistens avatar
Scanner i pannan = vilddjurets märke. Hemskt! Slutspelet om mänskligheten har börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in