2021-05-24, 18:23
Medlem
Jag funderar på att skapa något "edgy" komiska TikTok videos men kommer inte synas. Om jag inte syns över huvud taget i mina videos och självklart inte använder mitt riktiga namn, finns det något sätt att spåra mig över huvud taget?
Citera
2021-05-24, 18:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooncutter
Jag funderar på att skapa något "edgy" komiska TikTok videos men kommer inte synas. Om jag inte syns över huvud taget i mina videos och självklart inte använder mitt riktiga namn, finns det något sätt att spåra mig över huvud taget?

Ja. T ex din IP-adress. Det beror på också, spåras av vem?
Citera
2021-05-24, 19:43
Medlem
Använd VPN.
Citera
2021-05-24, 20:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocketrace
Använd VPN.

Det kan räcka, det beror på vem man vill vara hemlig för.
Citera
2021-05-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ja. T ex din IP-adress. Det beror på också, spåras av vem?

Jag underrättelsetjänst och polis spelar ingen roll det är inget olagligt eller så. Det är mer kontakter via jobb och så, alltså allmänheten som jag inte vill att det ska komma ut till.
Citera
2021-05-24, 20:12
Medlem
HermaeusMoras avatar
Vill någon verkligen ta redan på vem som är med på videon/bilden så gör dom det.
Så ju du är spårbar men förmodligen så kommer ingen lägga dessa resurser på dig.
Citera
2021-05-24, 20:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag underrättelsetjänst och polis spelar ingen roll det är inget olagligt eller så. Det är mer kontakter via jobb och så, alltså allmänheten som jag inte vill att det ska komma ut till.

Så länge du inte förargar några starka krafter så ska det vara lugnt. Då kanske det inte ens behövs VPN.
Citera
2021-05-24, 20:34
Medlem
Vad spelar det för roll om du bara gör komiska saker på tiktok?
Eller ska du locka till dig småtjejer och få nakenbilder av dom? Isf lär du åka dit till slut.

Du kommer behöva ge tillgång till kamera, mobilminne, och ljud för att kunna skapa videor. Så i värsta fall kommer tiktok kunna se hela din barnporr-galleri och smygfotade 10 åringar du har i mobilen, samt ditt ansikte.
Citera
2021-05-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kan räcka, det beror på vem man vill vara hemlig för.
Ingen kommer lägga mer än fem sekunder på honom om han inte laddar upp barnporr. Firefox med site isolation och VPN duger gott och väl.
Citera
2021-05-24, 20:54
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag hade installerat VPN på datorn och kört Tik Tok via webbläsare på datorn. Känns som att de där mobilapparna är ett vandrande säkerhetshål.
Citera
2021-05-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Vad spelar det för roll om du bara gör komiska saker på tiktok?
Eller ska du locka till dig småtjejer och få nakenbilder av dom? Isf lär du åka dit till slut.

Du kommer behöva ge tillgång till kamera, mobilminne, och ljud för att kunna skapa videor. Så i värsta fall kommer tiktok kunna se hela din barnporr-galleri och smygfotade 10 åringar du har i mobilen, samt ditt ansikte.

jag är inte pedofil lol
Citera
2021-05-25, 17:04
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
jag är inte pedofil lol

Så lägger du till; "Jag är inte pedofil lol". Haha!

Lulz på den.

Kör Mullvad VPN. Använd Firefox. Använd Mullvads guide gällande SOCKS5 och konfigurera Firefox enligt guiden.
Finns även en guide gällande vilka plugins som du kan använda i Firefox för att strypa möjligheterna till övervakning ännu mer.

Safe och safe? Mer än innan så klart.

/SalvadorD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in