2021-06-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lello10
Ni alla som tvekade att detta inte har med otrohetsaffären ni kan vara tysta nu.

Läs LT senaste artikel där polisen bekräftar att otrohetsaffären är den starkaste motivbilden

Godmorgon gubben, det var det jag sa redan från dag 1.

Men vissa här inne försökte vilseleda
Citera
2021-06-09, 12:39
Medlem
Kan vi få en sammanfattning av anledningen (otroheten) till brottet?

Vem/varför.
Citera
2021-06-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Kan vi få en sammanfattning av anledningen (otroheten) till brottet?

Vem/varför.

Någon vecka innan mordet hamnade BO i konflikt med kvinnans ex make och hans familj.

Ex makens familj samt släkt bad BO att avbryta relationen och det uppstod bråk. Kvinnan som är Ornin* var på BO och tjatade om detta. Ex maken lämnade henne och gav inga pengar till henne etc.
Citera
2021-06-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Någon vecka innan mordet hamnade BO i konflikt med kvinnans ex make och hans familj.

Ex makens familj samt släkt bad BO att avbryta relationen och det uppstod bråk. Kvinnan som är Ornin* var på BO och tjatade om detta. Ex maken lämnade henne och gav inga pengar till henne etc.

Om det är denna Rab! så pekas han ut som en snäll kille. Menar du att dom har gått bakom hans rygg och beordrat mordet?

Ornin@ tjatade till BO om exakt vadå? att dom skulle göra slut?
Citera
2021-06-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Om det är denna Rab! så pekas han ut som en snäll kille. Menar du att dom har gått bakom hans rygg och beordrat mordet?

Ornin@ tjatade till BO om exakt vadå? att dom skulle göra slut?

Ran* han är snäll. Han har en äldre bror som har kontakter etc.

*=i

Nej. Ornin* tjatade om pengar. Att hennes ex make inte gav henne några pengar och att han skulle konfrontera ex maken. Detta skapade tjafset bland annat att man åkte hem till bo och konfronterade honom.

Som jag nämnde tidigare i början av mina inlägg att detta handlar om otrohets affären och att nätverket ligger bakom är 100% korrekta.

Mördaren kände BO.
Citera
2021-06-09, 20:14
Medlem
Freebops avatar
Kan någon lägga upp artikeln från lt?

https://www.lt.se/logga-in/lt-avsloj...s-innan-mordet
Citera
2021-06-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Kan någon lägga upp artikeln från lt?

https://www.lt.se/logga-in/lt-avsloj...s-innan-mordet
LT AVSLÖJAR: Häktade Södertäljeföretagaren medlade i konflikt med skjutne krögaren – precis innan mordet

Den 39-årige krögaren utsattes veckorna innan mordet för påtryckningar om att avsluta en relation han inlett. Minst en förhandling hölls med flera personer inblandade och nu kan LT berätta att den som agerade medlare under förhandlingen var Södertäljeföretagaren som sitter häktad i ekohärvan.

Som LT berättat tidigare vill polisens mordutredare via Ekobrottsmyndigheten veta om det skett några transaktioner mellan den mördade krögaren och den häktade 40-årige Södertäljeföretagaren i ekohärvan.
De båda männen ska ha gjort en hel del affärer ihop och enligt uppgift till LT ska Södertäljeföretagaren ha varit delägare i vissa krogar utan att finnas registrerad på papper.

Agerade medlare
Men det finns fler kopplingar, kan LT berätta.
Krögaren och den kvinna han var tillsammans med hade båda nyligen avslutat varsin relation. Veckorna innan mordet utsattes han för påtryckningar om att bryta med sin nya partner.
Bland annat ska en person ha sökt upp krögaren utanför hans hem och gått till fysiskt angrepp.
Enligt uppgift till LT hölls även en förhandling där flera personer medverkade för att försöka lösa frågan som orsakat konflikt med flera inblandade. Och den 40-årige Södertäljeföretagaren ska ha agerat medlare på mötet – samma person som polisen intresserar sig för angående transaktionerna.

Sitter häktad i annat ärende
Södertäljeföretagaren greps inte långt efteråt misstänkt för grov näringspenningtvätt tillsammans med tre mäklare och en revisor – alla fem sitter alltjämt häktade.
Mordet på den 39-årige krögaren skedde när Södertäljeföretagaren nyss blivit häktad.

Hett spår av flera
Relationen med kvinnan är ett av polisens heta spår i mordutredningen. Ytterligare ett är en affär som gått snett. Och det finns fler spår, som i vissa fall går ihop och inte gör saken lättare för polisens utredare.
– Jag överdriver inte om jag säger att det kommit in 5-6 trovärdiga motivbilder, vi går igenom alla, säger en polis med god insyn i ärendet.
Någon misstänkt mördare finns inte, säger han.
– Men minst lika viktigt är att få tag i anstiftaren som mördaren, om det nu inte är samma person.
Citera
2021-06-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ran* han är snäll. Han har en äldre bror som har kontakter etc.

*=i

Nej. Ornin* tjatade om pengar. Att hennes ex make inte gav henne några pengar och att han skulle konfrontera ex maken. Detta skapade tjafset bland annat att man åkte hem till bo och konfronterade honom.

Som jag nämnde tidigare i början av mina inlägg att detta handlar om otrohets affären och att nätverket ligger bakom är 100% korrekta.

Mördaren kände BO.

Förlåt mig, Ran! tänkte jag på.
Oho.. pengar är roten till alla problem och nu dog någon för det. Synd.
Hur som helst egentligen, hoppas han vilar i frid iaf och slipper denna typ av problem.
Citera
2021-06-10, 18:13
Medlem
Med nya uppgifter så ska jag sammanfatta detta och jag hoppas att polisen har dessa uppgifter.

När BO blev attackerad så ska han ha sagt till temi* familjen att om de inte lägger av så kommer det att spillas blod.

Svaret blev att om inte BO avbryter relationen genast så kommer detta slutr värre. Men detta fortsatte och samma dag som BO blev skjuten fick man reda på att ornin* återigen hade varit hemma hos BO.

Den som utförde mordet fick klartecken att klippa BO. Behövdes ingen planering då GM själv är från Södertälje och visste BO vardagssysslor.
Citera
2021-06-11, 04:33
Medlem
Citat:
Med nya uppgifter så ska jag sammanfatta detta och jag hoppas att polisen har dessa uppgifter.

När BO blev attackerad så ska han ha sagt till temi* familjen att om de inte lägger av så kommer det att spillas blod.

Svaret blev att om inte BO avbryter relationen genast så kommer detta slutr värre. Men detta fortsatte och samma dag som BO blev skjuten fick man reda på att ornin* återigen hade varit hemma hos BO.

Den som utförde mordet fick klartecken att klippa BO. Behövdes ingen planering då GM själv är från Södertälje och visste BO vardagssysslor.

Så j*vla lågt…
Citera
2021-06-11, 11:05
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:

Kontenta : Korkade Blattar!
Citera
2021-06-11, 13:31
Medlem
sunny5s avatar
Kanske ett långskott? Men kan det vara så att Ornin@ är skuld till att en pizzeria fick ett par skott i skyltfönstret i höstas? Har hört att ägaren har lite svårt att hålla sin snabel i byxan och att han hade lite "problem" meden gift dam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in