2021-05-24, 22:09
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Kunde inte sagt det bättre!

Tack för det.

Okey då tar vi personanalysen till nästa nivå , hur var BO som person ? Var han en stöddig typ ? Skrävlade han om denna erövring ? I så fall blir det lättare att köpa otrohetsteorin.
Citera
2021-05-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Okey då tar vi personanalysen till nästa nivå , hur var BO som person ? Var han en stöddig typ ? Skrävlade han om denna erövring ? I så fall blir det lättare att köpa otrohetsteorin.

BO var inte elak etc. Han var snäll, hade många kontakter. Omtyckt bland många.

Tror därför många blev chockade. Och han hade inget med fastighetshärvan som andra spekulerar i.
Citera
2021-05-24, 22:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
BO var inte elak etc. Han var snäll, hade många kontakter. Omtyckt bland många.

Tror därför många blev chockade. Och han hade inget med fastighetshärvan som andra spekulerar i.
Om han hade skumraskaffärer hade han väl knappast berättat det för dig -- om du själv inte är inblandad.
Citera
2021-05-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om han hade skumraskaffärer hade han väl knappast berättat det för dig -- om du själv inte är inblandad.

Han var vän med de som sitter inne. Bland annat Mäklaren durmaz. Så nej tror inte
Citera
2021-05-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Hans brorsa verkar vara en riktigt bra kille. Även BO.

Riktigt tråkigt.

Jag har träffat hans bror Johnny flertalet gånger genom arbetet, verkar vara en hårt arbetande samt vettig människa!
Citera
2021-05-24, 22:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Han var vän med de som sitter inne. Bland annat Mäklaren durmaz. Så nej tror inte
Du tror inte att han är inblandad eller du tror inte att han golat?
Jag noterar för övrigt två saker.

1) Du vet inte - du tror.

2) Du har ännu inte besvarat frågan om vad som är skillnaden mellan syrianer och assyrier - vilken är den?
Citera
2021-05-24, 22:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det måste ha varit flera skott, annars hade han aldrig dött. Det måste finnas vittnen, men denna skjutning är ovanlig, ett beställningsjobb och någon som är beredd att betala. Hur kan hatet bli så stort att man gör en beställning?

Det sägs nu att han är krögare men det är kanske bara ett rykte. I så fall inte lätt att vara krögare i Sverige numera.

Det gör väl att man tvivlar på att otrohet skulle vara motivet. Skulle förmodligen bli mer personligt med att man misshandlat honom först. Men som här snabb avrättning, jo känns beställningsjobb. Där i så fall kommer det ju inte att det handlar om något med pengar istället. Hans företag hade ju 35 miljoner i omsättning så kanske varit något fuffens där med svarta pengar.
Citera
2021-05-24, 22:31
Bannlyst
Om BO tjuvade en upptagen fru, kan det handlat om att han hjälpte henne göra avhopp från en kriminell klanrelation, där hon blev blivit slagen av mannen? Ifall mannen är dömd för våld i hemmet är ju saken biff.
Citera
2021-05-24, 22:31
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Tror du detta är hemländerna? Vi lever i Sverige. En bror säljer sin broder idag.

Lär dig dagens samhälle.

Hur är tystnadsplikten bland de anhöriga ? Vet även kvinnorna i släkten om männens beslut ? Sitter man i grupp och spånar/röstar fram dom här besluten ? Händer det att folk tar en generalfylla och pratar bredvid munnen ? Man kan lite cyniskt säga att BO föll på kuken om otroheten ligger bakom.
Citera
2021-05-24, 22:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
BO drev antalet krogar sedan 2012 minst. Jag har inte gjort undersökningen, men relevant fråga är hur han hade råd redan 2012 att äga. Hur fick han råd, kredit lån osv.
En av dem omsatte knappt 18 millioner 2019. Finns inga siffror från 2020 dock.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-05-24 kl. 22:39.
Citera
2021-05-24, 22:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
BO drev antalet krogar sendan 2012 minst. Jag har inte gjort undersökningen, men relevant fråga är hur han hade råd redan 2012 att äga. Hur fick han råd, lån osv.
En av dem omsatte knappt 18 millioner 2019. Finns inga siffror från 2020 dock.
Varför skulle han inte haft råd med det?
Citera
2021-05-24, 22:41
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle Khouri göra en sådan sak?
Inte vet jag, jag känner inte honom.

Jag bara svarade som jag gjorde för att det ifrågasattes hur det skulle ha gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in