2021-05-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Stämmer och en avliden bror som hette Rabi.

Helt fel Rabi är deras kusin och de hade ingen god relation med varandra.
Rabis bror heter Aziz Temiz, och de har två systrar(skriver ej namnen här)

Sluta blanda äpplen och päron. Vad har Rabi med det här att göra?
Citera
2021-05-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokong01
Helt fel Rabi är deras kusin och de hade ingen god relation med varandra.
Rabis bror heter Aziz Temiz, och de har två systrar(skriver ej namnen här)

Sluta blanda äpplen och päron. Vad har Rabi med det här att göra?

Kusin* my bad.

Nämnde bara att de har god relation till melkemichel och nätverket
Citera
2021-05-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte K.B.s kvinna det skulle handla om.

Nä, hon är väl inte mördad? ngn annan blev mördad har jag för mig. Fortfarande gör man inte vissa saker i vissa kulturer/kretsar osv (vad som passar dig bäst).
Citera
2021-05-24, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Nä, hon är väl inte mördad? ngn annan blev mördad har jag för mig. Fortfarande gör man inte vissa saker i vissa kulturer/kretsar osv (vad som passar dig bäst).
Bland Syrianerna i Södertälje brukar man inte mörda vare sig exet eller nya. Det förekommer, precis som hos svennar - men det är inte så att det finns en långtgående hederskultur som kräver att man dödar för någon heder.

Har Khouri beordrat dödandet så handlar det så gott som säkert om något annat - det finns ingen som helst sannolikhet att han skulle ta risken det innebär att gröta i en kärlekstriangel med mord inifrån Fenix..
Citera
2021-05-24, 21:00
Medlem
Citat:
Bland Syrianerna i Södertälje brukar man inte mörda vare sig exet eller nya. Det förekommer, precis som hos svennar - men det är inte så att det finns en långtgående hederskultur som kräver att man dödar för någon heder.

Har Khouri beordrat dödandet så handlar det så gott som säkert om något annat - det finns ingen som helst sannolikhet att han skulle ta risken det innebär att gröta i en kärlekstriangel med mord inifrån Fenix..

Detta gäller otroheten. Detta har kommit från 2 släkter i tälje. Att beordra mordet på Ninos.

Bulent är en av de som godkänt. Från ena släkten
Citera
2021-05-24, 21:02
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Det är ju inte omöjligt att ta reda på var folk bor, följa efter till lämpligt ställe å sen skjuta denne.

Kan till å med en raketforskare klara av.
Det har du ju rätt i men vad som skiljer denna snubben åt en vanlig svensson är ju dels att han har ett förflutet inom den kriminella världen vilket då rimligtvis gör honom extra uppmärksam och försiktig i det dagliga livet sedan då det här snedsprånget med att vänstras med sin polares brud och där bör han ju även förstått att han är ute på jävligt djupt vatten som då även är farligt.
Citera
2021-05-24, 21:03
Medlem
Citat:

Många tror detta är skitsnack. Men detta har planerats länge.

Ornina pulgu knullade ninos länge. Och många vittnen och grannar har sett henne.
Citera
2021-05-24, 21:03
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:

Han är nog rätt bitter över sin situation Khouri , han körde på alldeles för hårt och överskattade sin egen person och förmåga... Att få ett godkännade från honom är säkert inte svårt via besök eller dylikt. Dock är det väl tveksamt om han fortfarande är ledare för nätverket. Jag menar tillstånd från honom eller inte det lär ju dröja typ 20 år tills han kommer ut och då är det här dussin mordet sedan länge glömt och det har passerat hundratals mord ytterligare. Herregud vad Whiskey jag kommer få dricka
Citera
2021-05-24, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Han är nog rätt bitter över sin situation Khouri , han körde på alldeles för hårt och överskattade sin egen person och förmåga... Att få ett godkännade från honom är säkert inte svårt via besök eller dylikt. Dock är det väl tveksamt om han fortfarande är ledare för nätverket. Jag menar tillstånd från honom eller inte det lär ju dröja typ 20 år tills han kommer ut och då är det här dussin mordet sedan länge glömt och det har passerat hundratals mord ytterligare. Herregud vad Whiskey jag kommer få dricka
Han styr fortfarande mycket inifrån enligt det som skrivs - men får inte ha kontakt utan bevakning så att beställa mord lär ju inte vara det lättaste att komma undan med.
Jag tror att det är lätt att underskatta hans person och förmåga faktiskt, och att han hanterar både straffet och lyckas bibehålla kontakter utan större problem.
Har han godkänt dödandet så lär det handla om något mycket viktigare än att någon är i lag med en separerad kvinna.
Senast redigerad av micro113 2021-05-24 kl. 21:09.
Citera
2021-05-24, 21:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Han styr fortfarande mycket inifrån - men får inte ha kontakt utan bevakning så att beställa mord lär ju inte vara det lättaste att komma undan med.
Jag tror att det är lätt att underskatta hans person och förmåga faktiskt, och att han hanterar både straffet och lyckas bibehålla kontakter utan större problem.
Har han godkänt dödandet så lär det handla om något mycket viktigare än att någon är i lag med separerad kvinna.

Instämmer , krogvärlden med är full av konflikter och en tuff bransch där många kan tjäna på mord. Dessutom ska man inte underskatta svartsjuka och hämndbegär bland blattarna. Det är en mycket gångbar teori det med...
Citera
2021-05-24, 21:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Instämmer , krogvärlden med är full av konflikter och en tuff bransch där många kan tjäna på mord. Dessutom ska man inte underskatta svartsjuka och hämndbegär bland blattarna. Det är en mycket gångbar teori det med...
Båda teorierna är klart gångbara som motiv - men pratar man pengar och krogbranschen är det mycket högre sannolikhet för att KG har gett order.
Pratar man svartsjuka och hämnd så är sannolikheten mycket liten att han skall ha lagt sig i det - om det inte finns någon särskild omständighet som lyfter det till honom.
Citera
2021-05-24, 21:13
Medlem
BO familj springer som höns nu. De har direkt kopplat till otrohetsaffären. Om de vet så är detta 100% rätt.
Till er alla som tvekade. Som ken ring sa "eiri fik"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in