2021-05-24, 15:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Jag undviker att posta inlägg på flashback numera. Nöjer mig med att läsa. Tror många andra gör som jag numera, och det är lite trist om det blir för många "lurkers". Detta är helt enkelt på grund av att det är alldeles för lätt att dra på sig varningar och således också bli avstängd. Många profiler som gjorde forumet värt att läsa, vilket drar ner läsarkretesen också och följaktligen gör det svårare för flashback att sälja annonser för "Sifoner och Lustgas", "Scandal Beauties" och andra tveksamma produkter som man ständigt väljer att upplåta annonsplats till.

Om du är en sådan som inte kan hålla dig till regelverket och därför drar på dig varningar för det du postar så är det ju bara positivt för både dig och forumet att du håller dig undan.
Citera
2021-05-24, 18:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du kommer inte in med ett annat konto från samma dator om du inte har vpn, under tiden som du är avstängd. Jag gör inte det iaf. Jag kommer till en blank sida som säger att jag blivit avstängd och till vilket datum, inget annat.

Hur tror du att det går till när avstängda startar trådar där de klagar över avstängningar?
Citera
2021-05-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur tror du att det går till när avstängda startar trådar där de klagar över avstängningar?

Måste man inte köpa en ny dator?

Om man inte förstår reglerna och inte försöker läsa sig till vad det gäller så kan väl alternativet vara att man slutar posta så man inte blir avstängd. Frågan är vem som far mest illa av det?
Citera
2021-05-24, 19:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du kommer inte in med ett annat konto från samma dator om du inte har vpn, under tiden som du är avstängd. Jag gör inte det iaf. Jag kommer till en blank sida som säger att jag blivit avstängd och till vilket datum, inget annat.

Då har du inte ens loggat ut från kontot.

Som Dofterna sa ovan - alla de som skapar nya konton när de är avstängda, om så för att bryta mot 1.07 eller för att starta tråd i Feedback eller PM:a mod, hur menar du att de gör?
Citera
2021-05-24, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då har du inte ens loggat ut från kontot.

Som Dofterna sa ovan - alla de som skapar nya konton när de är avstängda, om så för att bryta mot 1.07 eller för att starta tråd i Feedback eller PM:a mod, hur menar du att de gör?

Hur ska jag kunna logga ut från kontot när jag inte kommer in på Flashback?

Se för övrigt svar ovan. Jag raderar inte min historik för att komma in på Flashback, så viktiga är ni inte.
Citera
2021-05-25, 02:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag undviker att posta inlägg på flashback numera. Nöjer mig med att läsa. Tror många andra gör som jag numera, och det är lite trist om det blir för många "lurkers". Detta är helt enkelt på grund av att det är alldeles för lätt att dra på sig varningar och således också bli avstängd. Många profiler som gjorde forumet värt att läsa, vilket drar ner läsarkretesen också och följaktligen gör det svårare för flashback att sälja annonser för "Sifoner och Lustgas", "Scandal Beauties" och andra tveksamma produkter som man ständigt väljer att upplåta annonsplats till.
Jag håller inte med om att det skulle vara något problem. Det postas många inlägg ändå på Flashback trots att det finns användare som bara läser på forumet utan att skriva. Och teoretiskt, ju fler läsare, desto större intresse från annonsörer. Känner man att man inte har något av värde att skriva är det bra om man avstår. Det postas många inlägg ändå på Flashback varje dag.
Citera
2021-05-25, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag håller inte med om att det skulle vara något problem. Det postas många inlägg ändå på Flashback trots att det finns användare som bara läser på forumet utan att skriva. Och teoretiskt, ju fler läsare, desto större intresse från annonsörer. Känner man att man inte har något av värde att skriva är det bra om man avstår. Det postas många inlägg ändå på Flashback varje dag.

Det fetade: Jag kommer att testa denna metod framöver för att se vilket resultat det ger.
Citera
2021-06-03, 01:02
Medlem
Neroxxs avatar
Vore det inte helt sonika lättare att skita i att begå regelbrott, speciellt äldre användare borde väl ha en förståelse för hur regelverket fungerar kan man tycka. Sen kan förstås alla göra misstag ibland och dra på sig nån varning här och var, men det är väl inte hela världen egentligen.
Citera
2021-06-03, 05:54
Medlem
najass avatar
Citat:

Helt ok så klart. Dock tror jag att annonsörerna skiter blankt i om du skriver eller inte så länge du är inne på forumet och läser.
Citera
2021-06-04, 18:44
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Helt ok så klart. Dock tror jag att annonsörerna skiter blankt i om du skriver eller inte så länge du är inne på forumet och läser.
Han menar ju att läsarna minskar när folk håller sig från att skriva inlägg.
Citera
2021-06-04, 19:20
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Han menar ju att läsarna minskar när folk håller sig från att skriva inlägg.

Den vanliga 90:9:1-regeln lär gälla Flashback också. Som det alltid gjort.
Citera
2021-06-21, 08:16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad spelar det för roll om du blir avstängd om du lika gärna avstår att skriva?

"Lika gärna"? Om man kan välja mellan att kunna skriva (i nödfall, om inte annat) och inte så väljer väl alla att kunna skriva. Att pressas till självcensur och att bli censurerad (men kunna skaffa nytt konto) är inte samma sak. Vad det rör sig om är i bästa fall en omogen lek där människor utövar makt mot sina motmänniskor för maktens egen skull, och i värsta fall organiserad censur mot den sortens människor som moderatorspersonerna eller deras eventuella uppdragsgivare vill ha bort från Flashback. Personer som säger kontroversiella saker hör såklart dit, på det sättet skiljer sig såklart inte Flashback från andra sociala sammanhang. Detta är dock ingen ursäkt eftersom Flashbacks koncept faktiskt var att vara den enda (nästan) sajten som erbjuder yttrandefrihet på den svenska marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in