2021-05-23, 21:51
Avslutad
Hittade denna hysteriskt roliga lista på nätet .

https://www.google.se/search?q=slurs+to+use+against+white+people+22+may+ 2021+post&client=safari&channel=iphone_bm&tbm=isch &prmd=niv&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjj-uezyODwAhUFkMMKHaUeCOAQ_AUIFSgC&biw=375&bih=553&dp r=2#imgrc=MEjO2Tk-6PkuVM på nätet.

”Nedsättande” slang mot vita personer . Som vit själv kan jag inte låta bli att garva åt dessa absurda ord

Min favorit är yoghurt yodolers , vanillia vultures och garlic Goblins . Vad tycker ni skulle ni ta illa upp om någon kallade er , ”
Vanillia Gorillas , Bleach demons ,tighty whitey eller mayao monkeys?”

Skulle nästan grava och tycka det lät lite gulligt . Några andra roliga ord vi kan hitta på för att expandera denna lista ?Vilken var eran favorit ? Blev ni stötta av denna ordlista?
Senast redigerad av Captinhero 2021-05-23 kl. 21:54.
Citera
2021-05-23, 22:02
Medlem
Amazon-mannens avatar
Med glimten i ögat helt OK. Men vi vita är ju inte lika mycket "proffs-offer" som andra etniciter, typ judar negers e.t.c.
Citera
2021-05-23, 22:04
Medlem
charonyipmans avatar
Jag är inte lättkränkt så jag bryr mig helt enkelt inte. Det är bara de med mindervärdeskomplex som blir kränkta. Och fuck 'em.
Citera
2021-05-23, 22:06
Medlem
GoUoDs avatar
Kexet (cracker), dock har det en kulturell innebörd som gör att det blir smått skrattretande att få ta emot som skällsord.
Citera
2021-05-23, 22:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Yoghurt yodolers var väl den enda riktigt kul. I övrigt var det en ganska fantasilös lista. Nog måste det väl finnas roligare för vita?

Googlade runt lite vad som finns om vita på andra språk än Den Heliga Engelskan. Hittade inte mycket kul där heller. Kinesiska gweilo som betyder spöke är väl hyfsat.

Sedan hittade jag fjellabe (fjällapa) som tydligen är en danskt öknamn på norrmän!
Citera
2021-05-23, 22:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
En del är ändå skapligt fyndiga, felet med orden på listan är att ingen av dem kombinerar parametrarna träffsäker, kränkande och ligger bra i munnen.

Några jag gillar på listan är ponc, ice chimps och unwipped cream.
Citera
2021-05-24, 00:19
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Yoghurt yodolers var väl den enda riktigt kul. I övrigt var det en ganska fantasilös lista. Nog måste det väl finnas roligare för vita?

Googlade runt lite vad som finns om vita på andra språk än Den Heliga Engelskan. Hittade inte mycket kul där heller. Kinesiska gweilo som betyder spöke är väl hyfsat.

Sedan hittade jag fjellabe (fjällapa) som tydligen är en danskt öknamn på norrmän!

Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att japaner slänger sig med shirako (torsksperma) för att trycka till vithudade.
Citera
2021-05-24, 02:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
I filmen Blood In Blood Out så blir de vita fångarna kakllade för Polar bear, vilket jag tycker faktiskt låter rätt coolt. Annars så kan ju svartskallarna kalla oss för ljushuvuden om de så vill.
Citera
2021-05-24, 08:25
Medlem
Hovslättsmannens avatar
"Bleach demon" låter som någon i ett blackmetal-band!
Citera
2021-05-24, 08:35
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Min tanke med. Mayo monkeys låter mer i stil med black eyed peas fast sämre.
Citera
2021-05-24, 08:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att japaner slänger sig med shirako (torsksperma) för att trycka till vithudade.

Om det stämmer så är den fantastiskt kul! Hoppas det är sant.
Citera
2021-05-24, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
I filmen Blood In Blood Out så blir de vita fångarna kakllade för Polar bear, vilket jag tycker faktiskt låter rätt coolt. Annars så kan ju svartskallarna kalla oss för ljushuvuden om de så vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg

Haha ja ljushuvud kan de gärna få säga

Håller med perfekt hårdrocksband

Haha torsksperma perfekt.

Nej finns det inget effektivt skälsord mot vita eller är bara vita inte lika mycket lättkränkta av ord?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in