Citat:
Ursprungligen postat av
Vali.
Var tillsammans med mitt ex i över 7år och vi gick igenom mycket tillsammans
men förra året tog det slut efter vi bestämt det båda två. Innan hon flytta ut så
gjorde hon något fult vilket var att hon drog in en annan kille "älskare" i vårt hem
och sa att det var en andre kusin som jag inte träffat tidigare då han flytta till
England samtidigt som hon kom hit till mig i Sverige. Var oså en lögn. Hon blev
en helt annan tjej på slutet.
Fick veta efter ett tag att killen inte var kusin men det var försent då de hade
stuckit här ifrån innan jag fick säga mitt. Min mamma vet vad hon har gjort och
inte gjort vilket fått henne att fortsätta ha kontakt med tjejen via sms, mail och
samtal via whatsup för hon flytta utomlands med killen för börja om livet.
Min mamma ser exet som sin egen dotter och hon min mamma som sin riktiga
då de gjorde allt för varandra. Nu har jag träffat en annan tjej här i Sverige och
vi är förlovade och väntar barn. Nu var allt fint tills hon fick veta att min mamma
fortfarande pratar med exet vilket hon stör sig på för mellan dem två har det gått
mindre bra trots hon försökt skapa kontakt med morsan men hon vill tydligen inte
som hon gjorde för exet varför vet jag inte.
Det här har gjort flickvännen sur plus säger att exet var otrogen på ett
äckligt sätt för så gör man inte efter allt man gjort i så många år även för hennes
familj som var fattiga då vi hjälpte hela familjen ekonomiskt . Nu vet jag inte vad jag
ska göra för få morsan att gilla nya flickvännen och sluta ha kontakt med exet.
Vad ska jag göra, några ideér folk ?
Känner igen detta.
Hade en flickvän. Vi trivdes. Hon och min mor kom väldigt väl överens (vilket gladde mig).
Sen tog det slut. Vi träffades dock då och då.
Sen får jag höra att mitt ex har varit på middag med med min mor.
Mitt ex borde ha fattat hur det skulle kännas för mig att hon ”går in i mitt” hem. Som sagt så hade vi en bra relation, hon var rätt korkad så det låg ingen listig baktanke om att djävlas. Trots det blev jag besviken på henne.
Och min mor som förslog (som sagt oklart vem som tog initiativet) eller gick med på det. Vilken besvikelse! Min mor tappade många poäng där. Fattade hon inte hur det skulle kännas att hon och mitt ex hade middag i mitt barndomshem? Min mor visste att det var slut mellan oss och ändå gjorde hon så här!
Kvinnor kan man inte lita på alls. De har ingen respekt eller stolthet. Allt är bara mig, mig, mig för stunden. Tänka långsiktigt: nej. Tänka på andra: nej. Bara jag och mig och och mitt.