2021-05-23, 19:52
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisens insatsstyrka slog vid 18.20-tiden till mot en lägenhet i Limhamns sjöstad. Först gick polisens insatsstyrka in i lägenheten. Kort därefter kom polisens bombtekniker till platsen med bland annat en bombhund. Polis på platsen uppger att ingen gripits vid tillslaget men att det kan finnas intressanta saker för polisen i lägenheten. Sannolikt har polisens tillslag mot lägenheten i Limhamns sjöstad bäring på det tidigare bombdådet mot jourbutiken på Motetten.

Bilder:

https://www.pppress.se/nyhet/polisti...hamns-sjostad/

Ingen expert på gatorna i det där nybyggda området. Men kan det röra sig om Rörtornsgatan?
Citera
2021-05-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vilodagen idag är för kristna.

Det är väldigt sällan som helt oskyldiga råkar ut för olika former av attentat. Flera gånger.

Ja 4 gånger och under så lång tid är något annat än bara otur. Är det bara för att han inte betalar för skydd så kan man ju börja illa hur jävla illa det är i Malmö egentligen.
Citera
2021-05-23, 20:42
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Statistiskt är det mest sannolikt en banger. Finns bilder på resultatet någonstans?

Enligt Sydsvenskan har föremålet kastats mot byggnaden, varvid den sen har exploderat. Om det stämmer, vilket vi såklart inte vet, tycker jag mer talar för en handgranat än en Banger (typ, Cobra 8) eller termosbom med EGDN, Minex/Dynamex eller annat. Varför annars kasta något mot byggnaden? Då borde man istället placera ut sprängladdningen, tända på stubin, eller via fjärrutlösning aktivera densamma, snarare än att kasta den mot byggnaden. Eller, tänker jag fel?
Citera
2021-05-23, 21:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Enligt Sydsvenskan har föremålet kastats mot byggnaden, varvid den sen har exploderat. Om det stämmer, vilket vi såklart inte vet, tycker jag mer talar för en handgranat än en Banger (typ, Cobra 8) eller termosbom med EGDN, Minex/Dynamex eller annat. Varför annars kasta något mot byggnaden? Då borde man istället placera ut sprängladdningen, tända på stubin, eller via fjärrutlösning aktivera densamma, snarare än att kasta den mot byggnaden. Eller, tänker jag fel?
Fått intrycket att den kastades in i pizzerian. Rutorna borde väl inte ha blåsts ur annars?
Citera
2021-05-23, 21:41
Medlem
Citat:

Om det är något som kastats, tänker jag nog mer på bangen. Tycker det låter långsökt med termosbomb, minex etc... känns snarare som man placerar de, istället för kastar. Men det är bara vad jag tycker
Citera
2021-05-23, 22:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Finns en video här som visar förödelsen.

https://www.pppress.se/nyhet/video-b...etten-i-malmo/
Något verkar ha exploderat utanför också? Kolla väggen.
Citera
2021-05-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ja, det måste vara den FUPen. Det jag är ute efter är att om det är Lindängen-gängets hak så att säga borde det inte vara de som gjort det utan någon annan. Men, bara lösa spekulationer, ägaren kanske åkt på en skuld (påhittad) av de i Lingängen, vem vet
Japp tror det var fup med mord på Ahmeto el Zein, Drivhall och Nikola och och han tror det var Omar? bytte jackor och kläder och det var full trafik på den pizzerian med grejer de hade bakom disk etc etc.
Citera
2021-05-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Jaha, vem spränger mitt på vilodagen. Lindängen, inte så långt ifrån de två av de tripplar sprängningarna för någon vecka sedan.
Bara detta är så sjukt. Det är liksom vanligt nu.

Hur många sprängningar har vi per år i Finland och Norge tror ni kära svenskar i Sverige?
Citera
2021-05-23, 23:41
Medlem
En tanke, tillslaget av Insatsstyrkan och bombgruppen i Limhamns Sjöstad verkar ska skett i samma byggnad där det för några veckor sen va en man som blev beskjuten eller fick en banger kastad mot sig. Drygt en vecka senare gick tre sprängladdningar av inom 30 min. Nydala, Hermodsdal och Kroksbäck som en misstänkt hämnd för den attacken.

Jag tror dagens sprängningarna har med den konflikten att göra.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-0...rangattentaten
Senast redigerad av Rytve 2021-05-23 kl. 23:43.
Citera
2021-05-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
En tanke, tillslaget av Insatsstyrkan och bombgruppen i Limhamns Sjöstad verkar ska skett i samma byggnad där det för några veckor sen va en man som blev beskjuten eller fick en banger kastad mot sig. Drygt en vecka senare gick tre sprängladdningar av inom 30 min. Nydala, Hermodsdal och Kroksbäck som en misstänkt hämnd för den attacken.

Jag tror dagens sprängningarna har med den konflikten att göra.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-0...rangattentaten
Vilka två sidor i konflikt har tillgång till så mycket sprängladdningar?
Citera
2021-05-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vilka två sidor i konflikt har tillgång till så mycket sprängladdningar?

Vet inte riktigt. Vad vi vet ifrån de förra sprängningarna va iallafall att Nabils port blev sprängd.
Jag tror tillslaget i Limhamn skedde på Hisstornsgatan 2, dock ej helt säker. Man ser iallafall att polisen går in i en trapp som har nummer 2.
Citera
2021-05-24, 00:13
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vet inte riktigt. Vad vi vet ifrån de förra sprängningarna va iallafall att Nabils port blev sprängd.
Jag tror tillslaget i Limhamn skedde på Hisstornsgatan 2, dock ej helt säker. Man ser iallafall att polisen går in i en trapp som har nummer 2.

Så en del av dessa förortshjältar bor numera i Limhamn?
Har alltid trott det varit en alltför dyr stadsdel för detta klientel. Hur mycket "streetcred" får dessa herrar om de nu bosätter/beblandar sig med mer välbeställd vit medel/övre medelklass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in