2021-05-23, 07:57
Medlem
Ny.Deodorants avatar
”Shut up and take my money !”

11-13 augusti 2022 i Slottskogen på Sveriges framsida erbjuder enligt hemsidan Robyn längst upp på affischen.

https://www.wayoutwest.se/

Jag skulle gissa på ca 70 % chans att festivalen i augusti nästa år kommer att bli av och ha ett drägligt stort publikhav när min favoritcoverband från På spåret dyker upp på scen.

https://youtu.be/_FCld2UJMRg
Citera
2021-05-23, 08:07
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Som det framgår i sista inlägget i tråden för WoW 2020 så gäller din ev sådana biljett för inträde i Slottskogen nästa år. 👍🏽

Jag kommer hänga på det digitala låset när färska ? biljetter släpps 25 maj för från 1995 kr till 3995 kr beroende hur VIP din plånbok är. 😋
Senast redigerad av Ny.Deodorant 2021-05-23 kl. 08:11. Anledning: Ny biljett
Citera
2021-05-23, 10:16
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jisses, vad är det för jävla artister ens? Arab Strap On och Princess Doro?
Citera
2022-02-01, 15:31
Medlem
Robyn ställer in sin medverkan på Way Out West 2022.
Anledningen är ”ändrade omständigheter”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k6xe56/robyn-staller-in-way-out-west-2022
Citera
2022-02-02, 13:09
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Robyn ställer in sin medverkan på Way Out West 2022.
Anledningen är ”ändrade omständigheter”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k6xe56/robyn-staller-in-way-out-west-2022

Tråkigt.
Ett annat band som antagligen kommer ställa in är Black Country, New Road.
Sångaren hoppade av nyligen.
Citera
2022-08-12, 00:52
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Ouff, har de över sålt iår? För det var så fucking full kunde knappt gå någonstans.

Otroligt intressant dag, var helt säker att Yung Leans spelning skulle bli Pearl Jam 2.0. Otroligt kaotiskt.

Lyssnar på Vargas & Lagola när jag helt plötsligt får en knuff av en pojkspolning, sen en till, och en till, och en till. Vad fan är det som händer undrar jag? Aja går ut ur Linné och klagar till min kompis. Inser att Yung Lean ska spela om en halvtimme och idiotungarna måste varit pga honom. Säger till min andra polare att det är bäst att vi står lite utanför mitten, för Fabbe, Danne och Labbe är i publiken. Vi ställer oss på kanten utanför, vi hör fortfarande yung lean och ser honom. Tror en kvart i spelning så börjar det kaosa, några människor går in på den rullstolsanpassade platsen (ej ledsagare) och tre killar klättrar upp på pålarna två gånger och blir utskällda av Yung Lean (första gången ber han de hoppa ner mellan låtar, den andra gången avbryter han början av låten). Sedan alla ansikten av människor som mitt i konserten sprang ut, samma ansikten som man ser människor i krig ha. Fantastisk spelning.

Scenen "Linne' kan dra åt helvete. Lägger stora artister på sådana små scener, förjävligt ljud (mina öron ringer) för ljudet kan inte försvinna och man ser knappt något.
Citera
2022-08-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Ouff, har de över sålt iår? För det var så fucking full kunde knappt gå någonstans.

Otroligt intressant dag, var helt säker att Yung Leans spelning skulle bli Pearl Jam 2.0. Otroligt kaotiskt.

Lyssnar på Vargas & Lagola när jag helt plötsligt får en knuff av en pojkspolning, sen en till, och en till, och en till. Vad fan är det som händer undrar jag? Aja går ut ur Linné och klagar till min kompis. Inser att Yung Lean ska spela om en halvtimme och idiotungarna måste varit pga honom. Säger till min andra polare att det är bäst att vi står lite utanför mitten, för Fabbe, Danne och Labbe är i publiken. Vi ställer oss på kanten utanför, vi hör fortfarande yung lean och ser honom. Tror en kvart i spelning så börjar det kaosa, några människor går in på den rullstolsanpassade platsen (ej ledsagare) och tre killar klättrar upp på pålarna två gånger och blir utskällda av Yung Lean (första gången ber han de hoppa ner mellan låtar, den andra gången avbryter han början av låten). Sedan alla ansikten av människor som mitt i konserten sprang ut, samma ansikten som man ser människor i krig ha. Fantastisk spelning.

Scenen "Linne' kan dra åt helvete. Lägger stora artister på sådana små scener, förjävligt ljud (mina öron ringer) för ljudet kan inte försvinna och man ser knappt något.

Du som är där, någon aning om vart man kan parkera sin bil som är hyfsat nära? Tänkte även sova i bilen innan jag åker hem på söndagen så vore bra om det inte är alltför jobbigt att hitta tillbaks till bilen senare på natten. Har aldrig varit i Göteborg förr och ska dit imorgon, lagom osugen på att krångla med att hitta till själva festivalen utöver den tre timmar långa bilresan dit, men känns långsökt att hitta en parkering i närheten då du bekräftade det jag trodde, att det kryllar av folk.
Citera
2022-08-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Men frågan om det inte hade blivit en massa klagomål ändå, om man i stället lagt Yung Lean typ klockan 17:00 på en av de större scenerna. Viss musik lämpar sig ju bättre i en lite dunkel miljö. Däremot absolut frustrerande när det är något alldeles för populärt som många missar pga ingen plats.

Otippat att det är stökigast vid hiphop-spelningarna...

Hoppas att man bokar bättre till nästa år. Coronakortet kan väl vara en okej ursäkt även i år men till nästa år borde man förhoppningsvis kunna överträffa senaste upplagornas lineups.
Citera
2022-08-12, 21:05
Medlem
526s avatar
Vad är WOW för slags festival egentligen? Fattar ingenting?
Är det bara woke soyboys . . . eller nån slags countryfestival?
Kollade Tv4 klipp och bara trallande hipsters.
Har det alltid varit så här?
Så många frågor?
Citera
2022-08-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad är WOW för slags festival egentligen? Fattar ingenting?
Är det bara woke soyboys . . . eller nån slags countryfestival?
Kollade Tv4 klipp och bara trallande hipsters.
Har det alltid varit så här?
Så många frågor?
Haha jag såg deras instagram inlägg när dom filmade öppningen utav festivalen och tänkte samma, det öste in hipsters.
Citera
2022-08-13, 03:13
Medlem
Vart i Göteborg hittar man Dave?
Citera
2022-08-13, 12:40
Moderator
zanteras avatar
Köpte en 1-dags biljett endast för Nick Cave & the Bad Seeds och det var helt klart värt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in