2021-12-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Så när juden begår omskärelse så är det okej? Medicinska skäl? Judar kommer undan hela tiden. Guds utvalda. Fy fan vad dom blåser myndigheterna.

Omskärelse av pojkar är inte olagligt i något land. Majoriteten av omskärelser i världen görs på kristna pojkar.
Omskärelse av flickor, vilket det här fallet handlade om, är olagligt i de flesta länder i världen.
Citera
2021-12-27, 18:22
Medlem
Man kanske skulle anpassas sig lite till kulturen och helt enkelt tillämpa bestraffningar i en koran skala?
Här är väl öga för öga, tand för tand ganska passande?
Citera
2021-12-27, 18:48
Medlem
Hur ser dessa människor ut? Var bor de?
Tänk om någon dåre får för sig att exempelvis gå och klippa av snoppen på far i huset. Undrar hur de skyddar sig mot sådant? Vore ju hemskt om det hände.
Ur minnet har jag för mig att de är fr Egypten, och rest fram och tillbaka dit, där också karvandet skedde. De fick medborgarskap under denna tid. Inte mycket till flyktingar...
Citera
2021-12-27, 21:09
Medlem
Man undrar ju hur frun i familjen resonerat?

Hon bör ju också ha fått fittan sönderskuren och dåligt ihopsydd, mindes hon det som en trevlig upplevelse kanske?
Eftersom kvinnor som själva får fittorna sönderskurna medverkar till att föra det vidare en generation till tänker jag.
Citera
2021-12-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Man undrar ju hur frun i familjen resonerat?

Hon bör ju också ha fått fittan sönderskuren och dåligt ihopsydd, mindes hon det som en trevlig upplevelse kanske?
Eftersom kvinnor som själva får fittorna sönderskurna medverkar till att föra det vidare en generation till tänker jag.

Kvinnorna tycker säkert inte att det är ok. Men om de från barndomen blivit hjärntvättade att en ung flicka måste omskäras för att bli accepterad i klanen, för att kunna bli bortgift etc. Ja, då är det det som gäller.
Citera
2021-12-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Kvinnorna tycker säkert inte att det är ok. Men om de från barndomen blivit hjärntvättade att en ung flicka måste omskäras för att bli accepterad i klanen, för att kunna bli bortgift etc. Ja, då är det det som gäller.

Hjärntvättade människor som skadar andra människor ska inte gå lösa i samhället.

Hjärntvättade människor som skadar sina barn ska inte gå lösa i samhället.

Människor som riskerar att skada sina egna barn ska fråntas barnen och nekas umgänge.
Citera
2021-12-27, 21:38
Medlem
Citat:
Kvinnorna är de som är pådrivande. Männen kan säga nej, om de tillfrågas.
Citera
2021-12-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kvinnorna är de som är pådrivande. Männen kan säga nej, om de tillfrågas.

Det är just det jag försöker säga, men uppenbarligen misslyckades med. Kvinnorna driver på för att deras döttrar inte skall drivas ut och kanske även skämma ut familjen.
Citera
2021-12-27, 21:56
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Man kanske skulle anpassas sig lite till kulturen och helt enkelt tillämpa bestraffningar i en koran skala?
Här är väl öga för öga, tand för tand ganska passande?

Det där är Hammurabis lag från Babylonien, alltså långt före Koranen — omnämns även i GT. Men förövarna är redan omskurna så vet inte hur den lagen skulle tillämpas
Citera
2021-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Det är just det jag försöker säga, men uppenbarligen misslyckades med. Kvinnorna driver på för att deras döttrar inte skall drivas ut och kanske även skämma ut familjen.
Kvinnorna, iafs de som jag mötte i ett land i Afrika var stolta över sin egen könsstympning. De ville inte inse att tiderna förändrats och att deras döttrar kunde leva och gifta sig ostympade utan att skämma ut någon. Det fanns ingen klan som brydde sig om det. Deras män var emot att könsstympa döttrarna och till med lagen förbjöd det. Ändå ville mammorna och mormödrarna könsstympa flickorna. Det är en gammal sedvänja som kvinnor upprätthåller.
Citera
2021-12-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Det där är Hammurabis lag från Babylonien, alltså långt före Koranen — omnämns även i GT. Men förövarna är redan omskurna så vet inte hur den lagen skulle tillämpas
Jag tämligen säker på att det finns vitala delar som går att avlägsna i alla fall på den ena.
Citera
2021-12-28, 08:56
Medlem
F.Hansens avatar
Uppenbart fall av invandrare som inte vill leva under svensk lag.

Självklart ska de inte bo i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in