Citat:
Ursprungligen postat av
myki7992
Jag som TS kan börja först.
Jag blev anställd som löneassistent på ett företag. Jag var nyutexaminerad och hade inte koll på allting. Jag var dessutom havldålig på hur man skulle använda företagets löneporgram eftersom jag använde ett helt annat löneprogram när jag pluggade till löneadministratör. Jag var ansvarig för 200 löner (alltså, 200 personer).
När det var dags för lönedagen fick jag massor av telefonsamtal och e-poster av mina kollegor. Det var cirka 200 kollegor som hörde av sig till mig. De klagade på att de inte hade fått sina löner. Några av dem blev ganska upprörda. Jag fick panik och bad min chef om hjälp. Han undersökte problemet under hela arbetsdagen och fick ta reda på att jag inte skickade filen till banken för att komplettera hela lönekörningen. De 200 kollegorna fick sina löner 2-3 dagar senare.
Stressen var så hög att jag inte kunde sova förrän de fick sina löner betalda och jag fick ångest. Mina kollegor gav mig elaka blickar varje gång jag stöte på dem.
Min chef som var min mentor till mig skulle egentligen dubbelkolla om jag gjorde rätt, men han verkade lita på mig för mycket. Chefen var mycket sur på konsekvenserna som jag hade skapat och valde att säga upp mig efter 2-3 veckor. Det var en stor katastrof.
Usel chef du hade, en nyanställd håller man såklart lite extra koll på för och säkerställa att denna typ av misstag inte sker, ”har du tänkt på att.....”. Dåligt.
Jag har inte gjort några enorma missar än, men typ dag tre på första jobbet skulle jag ha avbokat p-bevakningen i ett område som inte skulle bevakas med följden att 50-talet bilar fick böter. Naturligtvis blev ägarna skogstokiga (helt i onödan, vi tog ju böterna). Chefen tog det med ro.