Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-21, 21:51
Medlem
Jobbade på en cateringfirma när jag extraknäckte under studierna. Körde en skåpbil med chefen som passagerare för att hämta upp grejer som vi hade skjutsat ut till ett företag. När jag backar ut från parkeringen, kollar jag dåligt i backspegeln och backar rakt in i en tants bil som stod just bakom och sökte parkeringsplats. Chefen tyckte dock det var mest lustigt och att nu var jag en i gänget.

Jobbade också en sommar som tidningsutkörare med postbil. Ovan med att sitta på fel sida så när jag körde upp på en infart tog jag svängen för tight och skrapade bilen mot en soptunna. Hade också under den sommaren missat att leverera en tidning till en ny prenumerant, enda anledningen till att jag kom på det var för att jag på slutet fick den leveransen inställd och då insåg mitt misstag.

Utöver det bara en massa kontorsgrejer såsom att anställa en kille som inte platsade och att jag efter 6 månader tänkt ge han kicken men fick då reda på att min idiot till chef gett honom endast tre månaders provanställning. Snart har vi dock köpt ut honom men kommer väl kosta typ 100k kanske. Lärt mig min läxa att aldrig låta någon annan sitta på detaljerna kring en persons anställning i ens team.
Citera
2021-05-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myki7992
Jag som TS kan börja först.

Jag blev anställd som löneassistent på ett företag. Jag var nyutexaminerad och hade inte koll på allting. Jag var dessutom havldålig på hur man skulle använda företagets löneporgram eftersom jag använde ett helt annat löneprogram när jag pluggade till löneadministratör. Jag var ansvarig för 200 löner (alltså, 200 personer).

När det var dags för lönedagen fick jag massor av telefonsamtal och e-poster av mina kollegor. Det var cirka 200 kollegor som hörde av sig till mig. De klagade på att de inte hade fått sina löner. Några av dem blev ganska upprörda. Jag fick panik och bad min chef om hjälp. Han undersökte problemet under hela arbetsdagen och fick ta reda på att jag inte skickade filen till banken för att komplettera hela lönekörningen. De 200 kollegorna fick sina löner 2-3 dagar senare.

Stressen var så hög att jag inte kunde sova förrän de fick sina löner betalda och jag fick ångest. Mina kollegor gav mig elaka blickar varje gång jag stöte på dem.

Min chef som var min mentor till mig skulle egentligen dubbelkolla om jag gjorde rätt, men han verkade lita på mig för mycket. Chefen var mycket sur på konsekvenserna som jag hade skapat och valde att säga upp mig efter 2-3 veckor. Det var en stor katastrof.
Usel chef du hade, en nyanställd håller man såklart lite extra koll på för och säkerställa att denna typ av misstag inte sker, ”har du tänkt på att.....”. Dåligt.

Jag har inte gjort några enorma missar än, men typ dag tre på första jobbet skulle jag ha avbokat p-bevakningen i ett område som inte skulle bevakas med följden att 50-talet bilar fick böter. Naturligtvis blev ägarna skogstokiga (helt i onödan, vi tog ju böterna). Chefen tog det med ro.
Citera
2021-05-21, 22:35
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Som "IT-expert" fick jag ett virus på jobbdatorn, kändes väl sådär när det larmet kom.
Citera
2021-05-21, 23:45
Medlem
krakkels avatar
Pinsammaste var när jag skrev "godnatt, jag älskar dig" till min chef istället för min sambo. Ännu värre var att han hade extrem bögpanik och jag vaknade morgonen därpå till ett sms från chefen där det stod något i stil med "jag älskar dig med, fast som en vän" vilket gjorde det hela mycket värre.
Citera
2021-05-21, 23:56
Medlem
Vikarierade som privatsekreterare åt en generaldirektör på en stor myndighet och missade att bekräfta en resebokning så att hon, dåvarande statsminister och några andra ministrar blev fast i Schweiz några timmar extra.

Till mitt försvar så hade statsministerns sekreterare missat nånting i bokningen av regeringsplanet först och jag försökte bara rädda situationen, men väldigt pinsamt ändå.
Citera
2021-05-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Pinsammaste var när jag skrev "godnatt, jag älskar dig" till min chef istället för min sambo. Ännu värre var att han hade extrem bögpanik och jag vaknade morgonen därpå till ett sms från chefen där det stod något i stil med "jag älskar dig med, fast som en vän" vilket gjorde det hela mycket värre.

hahaha, svår räddat efter chefens svar!
Citera
2021-05-22, 02:59
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Haha, skrattade högt rakt ut!

Ej gjort bort mig på jobbet annat än att vara awkward ibland.
Citera
2021-05-22, 06:04
Medlem
knulla en kollega bakifrån i städskrubben och det hela blev filmat och kom ut. Fick sparken och hennes man fick även en reda på det. Kan man kalla soppa
Citera
2021-05-22, 06:57
Medlem
Minns en gång när jag blev skrämd av en jävla spindel och hela jag ryckte till.

Låter väl inte så allvarligt, men dessvärre satt jag i en grävmaskin och drog skopan rätt i tegelväggen hos kunden vi dränerade hos.
Citera
2021-05-22, 10:04
Medlem
Jobbade som mekaniker för nybilsleverans och hade varit ute och provkört en fabriksny AUDI A6 på 300 hk ca och som kunden ska få levererad veckan efter. Leveransen blir självklart uppskjuten med typ 8 veckor när jag kraschar skiten. Fick dock inte sparken, de tog det väldigt lätt och jag fick knappt en tillsägelse he he.
Citera
2021-05-22, 10:13
Medlem
På tidigare arbetsplats gjorde jag ett IT-relaterat misstag som kostade arbetsgivaren uppemot 20-30 miljoner. Men det gick inte att spåra vem som orsakade felet, och det fanns åtminstone 30 potentiella kandidater. Nej jag erkände inte.
Citera
2021-05-22, 10:44
Medlem
Jag har jobbat som PT och det pinsammaste var en sak som hände efter att jag haft en klient som jag var så mega kåt på, ja denna underbara 40taggare hon flörtade som fan tyckte jag och jag började flörta tillbaka utan att blinka, hade så mycket fantasier då. Hon var väldigt frågeställlande och engagerad i våra träningar och upplägg vi var nära varandra mycket, jag rättade till hennes kroppsdelar och och dylikt om hon gjorde fel eller för att jag bara ville ha en ursäkt till det, hon i sin tur var ofta nära med händer, när hon skrattade så tog hon mig på armen eller bröstet eller ryggen, olika liksom. Vi kramades när vi hälsade och sa hejdå vilket jag inte gjorde med några andra klienter. Även daska till mig på rumpan vid något enstaka tillfälle. Sista träningspass vi hade så frågade hon till och med om att vi borde ta och luncha någon dag, prata mer om kost upplägget.

Det som hände samma pass och det sista passet med henne var att en okänd kvinna för mig som kände henne var på gymmet, hon kom och sa hej när vi gjorde sqauts och hade en konstig blick typ, eller ja tyckte hon betedde sig lite udda när man ska hälsa. Nästa dag kommer det en man upp till mig på gymmet, förklarar att han är 40åriga kvinnans man, inte alls en man jag hade föreställt mig att hon hade. Han var väldigt normal typ och liten, såg ut som en IT kille eller bilförsäljare typ, kort och smal. Hon är ju en sexbomb. Gick inte ihop för min första tanke.

Iallafall han pratade väldigt lugnt och sansat och sa att jag vet att du tränar "min hustru", och hon har berättat att du är väldigt på, att du flörtar väldigt mycket och hon tycker det är för mycket. Hon tycker det är obehagligt och har itne vågat berättat något, och hon kommer sluta gå till dig, och eftersom hon tränar på detta gym vill ja vänligen be dig om att inte ha någon kontakt med hon mer då kommer vi prata med dina chefer..min syster har berättat och såg dig här igår med min fru och hon ville att jag skulle lämna ett klagomål direkt..men jag har själv varit ung och ja tycker vi tar det lugnt och det enda du ska tänka på hädanefter är att du håller avstånd från min hustru så har vi inga mer problem.

Det fick jag höra på ett ungefär. Jag var så chockad och jag sa förlåt och kände mig jävligt ynklig, och det var jag iofs. Fick lära mig en läxa, kändes som hon bara lekte med mig i efterhand, hon hade all kontroll och jag var bara så jäkla uppspelt att en äldre kvinna visa uppmärksamhet mot mig. Jag undrar vad hans syster sa egentligen, och har undrat hur länge vi hade kunnat flörta om systern inte varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in