Citat:
Ursprungligen postat av
mminuit
Ja för det är ju en punkt jag fastnat på. Att förhållandet känns så mycket sämre sen dottern föddes. Han skulle dock aldrig lämna mig under småbarnsåren för han säger att det är så det är då. Och jag känner detsamma. Men tanken på att addera en till och förlänga tiden blir ju lite oroväckande

kände ni att tjafset avtog sedan när barnen blir äldre? Är småbarnsåren till 2-3 år?
Ja, till 2-3 år säger man väl.
Ja det blir bättre. Sedan sover barnen hela nätterna, de behöver inte konstant övervakning och man kan hitta på saker tillsammans som är roligt för alla, till exempel åka ut och paddla kanot och tälta. Att tälta med en ettåring kan ju vara mer stressigt än roligt kanske.
Man får ju mer tid över till varandra på kvällarna, man har sängen för sig själv vilket innebär mer sex och middagarna blir lugnare utan mat som kastas och mjölk som spills.
Man kan också fixa barnvakt, så man kan gå ut och äta middag och kolla på bio eller nåt.
Så det blir lättare helt klart. Men vill ni ha en till så är det nog lika bra att köra. Då drar ni inte ut på småbarnsåren och de har varandra att leka med. Ni kan även återanvända alla barnstolar, babyskydd, nappflaskor, filtar, kläder, vagnar, babymonitorer osv osv.